feffe79
Basic
Vetefasen. Jag få se om det gör någon skillnad.Är det plexi på den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vetefasen. Jag få se om det gör någon skillnad.Är det plexi på den?
Jäklar vilken cool pjäs! Den är ju stenhård Tycker precis som @MaBr att den duger i precis det skicket den ärPå allmän begäran lägger jag upp lite bilder på min Squale Rambo. Lite halvdassigt skick och bandet ser ut att komma från nån generisk dykare men jäkligt ball klocka.
Oj oj oj! Det där är en så ofattbart hård klocka!På allmän begäran lägger jag upp lite bilder på min Squale Rambo. Lite halvdassigt skick och bandet ser ut att komma från nån generisk dykare men jäkligt ball klocka.
Det är en svår jämförelse men ur ett hållbarhetsperspektiv så är väl ETA 2824 Élaboré som Squale använder lite bättre på pappret med lite mer sofistikerad stötsäkring. Tror att det spelar i samma liga som 6R15. Vad det sen innebär I verkligheten, who knows? Ska du ha en klocka som tål smällar och mycket vibrationer så skaffa en kvartsare, gärna en digital. 500kr G-shock på skjutbanan och en 1521 för allt annat!Hej!
Jag är ny i tråden o har tidigare varit något enkelspårigt intresserad av Seiko:s utbud av klockor. Har dock blivit mer o mer besviken på det företagets riktning efter att de pensionerat SARB serien o börjat pusha 6r15 verket ”upmarket”. Nåväl till saken hör att jag tidigare hade en SKX som beatet o mer eller mindre allround klocka. Skaffade sedan en SARB017 alpinist som jag gillat väldigt mycket men som jag ändå inte känner ersätter en dykare.
Min fråga till tråden o i allmänhet är således mest en fråga om Squale 1521 o om den i det tickande verket ETA2824-2 är den lika stryktålig som Seiko SKX med det gamla 7s26? Kanske inte är en rimlig jämförelse men ändå? Min 7s26 gav upp efter en dag på skjutfältet...
Tack för en mycket intressant tråd o många härliga bilder.
En CWC med kvarts lär ju tåla en hel del stryk så det kan kanske vara rätt för dig? Jäkligt snygga är de också!Tack för svaret, har gett upp att ha klockan på mig vid skjutning o kör med klockan på rakeln istället. Har funderat på en Quartz dykare ett tag med men får fundera en stund. Har som sagt gett upp lite angående Seiko o det begränsar de överkomliga dykarna något. Squale o CWC är väl de som lockar mest just nu.
Ser ut att vara samma klocka som även såldes som Hamilton Sea HawkPå allmän begäran lägger jag upp lite bilder på min Squale Rambo. Lite halvdassigt skick och bandet ser ut att komma från nån generisk dykare men jäkligt ball klocka.
Det har du alldeles rätt i!Ser ut att vara samma klocka som även såldes som Hamilton Sea Hawk
Finns även under nåt skumt märke "Hunting World" i olika utföranden.Det har du alldeles rätt i!
Jag undrar om det är Squale som har tillverkat boetten eller om det är någon annan?Finns även under nåt skumt märke "Hunting World" i olika utföranden.
Måste va legotillverkning av något slag men allt är väldigt förvirrande. Finns ju uppenbarligen både med mekaniskt verk och som i min kvarts.Jag undrar om det är Squale som har tillverkat boetten eller om det är någon annan?
Legotillverkning var Squales specialitet så det är inte så konstigt om det är så.Måste va legotillverkning av något slag men allt är väldigt förvirrande. Finns ju uppenbarligen både med mekaniskt verk och som i min kvarts.
Jag instämmer i ditt ja.Testandet fortsätter
Njaa, men bekvämt.
Nej!
Ja!
Tack. Ja, det blev bra. Bonetto-gummi med finfin vaniljdoft och viklås.Jag instämmer i ditt ja.
Den ser grymt bra ut med det bandet!
För övrigt är tavlan verkligen magisk .
Testandet fortsätter
Njaa, men bekvämt.
Nej!
Ja!
Magisk!
Dagens Squale!
Den är snyggast på länk men jag har svårt för oysterlänk. Det känns som ett handfängsel och blir tungt.Länk då?
Jubilee?Den är snyggast på länk men jag har svårt för oysterlänk. Det känns som ett handfängsel och blir tungt.
En personlig favorit bland länkar. Den och BoR är trevliga att bära.Jubilee?