• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Maxer

Audemars
2-Faktor
Fick hem en ny Squale idag och samlingen är nu uppe i tvåsiffrigt! Vet iofs inte om det är en bra sak men nu är det så. :D Fantastiskt rolig klocka, så sjukt kaxig med TT och det matta vridringsinlägget. :p
PSX_20190819_201851.jpg


Jag har dock en liten fråga till er andra som har denna. Länken kom i delar och min fråga är, har jag monterat den rätt? Jag tycker att det känns märkligt med dykförlängningen som har en tendens att öppna sig lite på mitten så att låset hänger ner en bit.
PSX_20190819_201921.jpg

Den är lite cool den där...Köpte du den ny? Isåfall vart ifrån?
 

Waldorf

Audemars
Fick hem en ny Squale idag och samlingen är nu uppe i tvåsiffrigt! Vet iofs inte om det är en bra sak men nu är det så. :D Fantastiskt rolig klocka, så sjukt kaxig med TT och det matta vridringsinlägget. :p
PSX_20190819_201851.jpg


Jag har dock en liten fråga till er andra som har denna. Länken kom i delar och min fråga är, har jag monterat den rätt? Jag tycker att det känns märkligt med dykförlängningen som har en tendens att öppna sig lite på mitten så att låset hänger ner en bit.
PSX_20190819_201921.jpg
Hela tiden nya väskor. Imponerande och rolig samling... :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kan man få lite bilder på boetten från sidan/olika vinklar. Den ser riktigt mumsig ut på den sista bilden där!

Ja det gör ju den komfortabel, och får lite karaktär.
Ska ta lite fler bilder imorgon, det är så jäkla dåligt ljus nu. :confused:

Ja, den är väldigt komfortabel och kvalitén känns rätt för tiden, den är ju sannolikt tillverkad någon gång på 80-talet. :p
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ska ta lite fler bilder imorgon, det är så jäkla dåligt ljus nu. :confused:

Ja, den är väldigt komfortabel och kvalitén känns rätt för tiden, den är ju sannolikt tillverkad någon gång på 80-talet. :p
Riktigt coolt. Kul om ex. Omega hittade gamla delar till någon cool modell och lanserade en rerelease med gamla komponenter. Men då hade den säkert varit limiterad och kosta 200k... ;)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt coolt. Kul om ex. Omega hittade gamla delar till någon cool modell och lanserade en rerelease med gamla komponenter. Men då hade den säkert varit limiterad och kosta 200k... ;)
Ja, den hade knappast kostat 2800kr som denna kostade ny. Undrar hur mycket Tag Heuer hade tagit om de hade gjort samma sak? Är ju exakt samma klocka... :p
PSX_20170727_171709.jpg
 

JB_XII

Rolex
Fick hem en ny Squale idag och samlingen är nu uppe i tvåsiffrigt! Vet iofs inte om det är en bra sak men nu är det så. :D Fantastiskt rolig klocka, så sjukt kaxig med TT och det matta vridringsinlägget. :p
PSX_20190819_201851.jpg


Jag har dock en liten fråga till er andra som har denna. Länken kom i delar och min fråga är, har jag monterat den rätt? Jag tycker att det känns märkligt med dykförlängningen som har en tendens att öppna sig lite på mitten så att låset hänger ner en bit.
PSX_20190819_201921.jpg

Dem är riktigt coola för pengen :)
Dykarförlängningen låser fast lite dåligt.
Men i övrigt så tycker jag det ser rätt ut.
Jag hade svårt att få ut hela förlängningen, men tyckte lika gärna den kunde sitta fast där inne i spännet :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Dem är riktigt coola för pengen :)
Dykarförlängningen låser fast lite dåligt.
Men i övrigt så tycker jag det ser rätt ut.
Jag hade svårt att få ut hela förlängningen, men tyckte lika gärna den kunde sitta fast där inne i spännet :D
Ja, riktigt trevlig måste jag säga. :) Vad bra, då var jag inte helt ute och cyklade. :p Håller med om att man klarat sig utan förlängningen, kanske ska hitta ett sätt att fästa den utan att förstöra något. Jag lär aldrig använda den i alla fall.
 

JB_XII

Rolex
Ja, riktigt trevlig måste jag säga. :) Vad bra, då var jag inte helt ute och cyklade. :p Håller med om att man klarat sig utan förlängningen, kanske ska hitta ett sätt att fästa den utan att förstöra något. Jag lär aldrig använda den i alla fall.

Utan att testat själv eller vara helt säker... så bör man väl kunna klämma ihop claspen lite så att den håller fast?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Trycket blev för stort helt enkelt haha. Ska försöka hålla det hemligt för frugan då jag är belagd med köpstopp men den levereras ju inte förrens september så det blir nog bra :bag:
Kan förstå det! :p Fick ju hem min idag och det första min fru sa när hon såg den var "Får jag låna den?"... :eek:
 
  • Like
Reactions: v0n
Topp