• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
-"En squale"! Hördes en röst i en stojig matkö på hotellet på Kreta. Jag hörde fel och svarade
-"Ja, jag är från Skåne".
-"Nej, en Squale!"
Det var starten till ett möte med annan klocknörd på Kreta som hade sett rätt. Det var en Squale. Frågan är bara när @essenceofallthingsgood skaffar en?!;)
IMG_20191102_080918.jpg
Kul! Hur är vädret?
Jag behöver åka dit snart. Inte för semester men skadar ju inte om det är skönt ute.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ah coolt. Inte varje dag man ser, kul att få lite ny kunskap :)
@NiklasArvid tror jag skrev något om detta för länge sedan. Han beställde även ett (men med en lite fredligare underton, en båt om jag minns rätt).

https://klocksnack.se/threads/olongapo-allvarligt-talat.56/

Olongapo - alla borde ha ett.

Photobucket, tråkig historia det där... ...inte mycket vettiga bilder i början av den tråden, men de finns på slutet! :)
Tänk på att olongapots passform beror rätt mycket på boettens längd lug-lug, så det är inte säkert att det passar på så många olika klockor
 

v0n

Patek
2-Faktor
-"En squale"! Hördes en röst i en stojig matkö på hotellet på Kreta. Jag hörde fel och svarade
-"Ja, jag är från Skåne".
-"Nej, en Squale!"
Det var starten till ett möte med annan klocknörd på Kreta som hade sett rätt. Det var en Squale. Frågan är bara när @essenceofallthingsgood skaffar en?!;)
IMG_20191102_080918.jpg

haha! Ja vi får se! Ingenting är omöjligt! Eller så har jag inspirerat till ett Pelagos-köp! :eek:

... jag tror faktiskt det är närmre att jag klickar hem en Squale! Den blästrade med matt-blå tavla är :cigar:
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Där är en del från Squale-tråden som lurkar runt i Tudortråden redan, så det är inte långsökt. Oavsett vilket tror jag starkt på en Squale på din arm inom kort.
haha! Ja vi får se! Ingenting är omöjligt! Eller så har jag inspirerat till ett Pelagos-köp! :eek:

... jag tror faktiskt det är närmre att jag klickar hem en Squale! Den blästrade med matt-blå tavla är :cigar:
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tjena,

Klocknörd och snabb på köpknappen. Råkar nu ha två av 99 ex hemma. Någon här i tråden kan få chansen att knipa den nya. Det var 1 av 5 som producerats som sista batch och släpptes nu i nov. Komplett och ouppackad. Mr Squale har fått chansen först :)

Pris 15 000kr + frakt. Dyrt, yes och unikt. F2F möjlig i Sthlm och gärna lite Squale snack. Byte, kanske, testa vet jag?

Liten skillnad mellan exen från 2017 och 2019. ”Pluppen” är mer orange och sekundvisarens lume är ljusare.

Den gamla stannar kvar.

77C6FF8D-3C07-471E-8D16-2653F020BF7D.jpeg


E75EAB36-F9AB-426D-A0F7-DCC7F2CD0C50.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena,

Klocknörd och snabb på köpknappen. Råkar nu ha två av 99 ex hemma. Någon här i tråden kan få chansen att knipa den nya. Det var 1 av 5 som producerats som sista batch och släpptes nu i nov. Komplett och ouppackad. Mr Squale har fått chansen först :)

Pris 15 000kr + frakt. Dyrt, yes och unikt. F2F möjlig i Sthlm och gärna lite Squale snack. Byte, kanske, testa vet jag?

Liten skillnad mellan exen från 2017 och 2019. ”Pluppen” är mer orange och sekundvisarens lume är ljusare.

Den gamla stannar kvar.

77C6FF8D-3C07-471E-8D16-2653F020BF7D.jpeg


E75EAB36-F9AB-426D-A0F7-DCC7F2CD0C50.jpeg
Snyggt!! Man blir allt lite frestad :D Tar du amex?! ;):hilarious:
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Haha, nja inte riktigt på den nivån med amex. Även om jag kommer sälja av en del klockor så är jag långt ifrån rävarna på KS som köper och säljer varje vecka. Men kan reservera klockan om genuint intresse finns.
Skojar bara! Syftade mest på att jag i nuläget inte har några pengar över för klockor ;) Hade gärna köpt den men har köpstopp ett tag framöver :)
 
Topp