• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En liten fuling kanske men är ju trots allt här Squale-fansen samlas.. Är en intresserad så finns en mattblå tavla passandes 1521 till salu... :)
A28F9C19-ABB0-4B6F-9640-B630B3E39686.jpeg
C2E61E85-A9C1-4B60-A6B3-4F1631750541.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Senaste inlägget i tråden var i måndags. Har den här tråden gått i vinterdvala redan? Hur som helst så har jag skickat vidare Orisen i passarounden nu och Squalen är tillbaka på armen. Allt är som det ska! :D

Ha en riktigt härlig fredag Squale-tråden! :)
PSX_20191115_081447.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ett Hirsch med spänne från ett original tropic.
Råkade visst köpa ett orange Barton idag också så nu vore det verkligen trevligt om Postmord kunde göra sin del...
Aha, tyckte väl att jag inte kände igen det. Cool struktur! :)

Postnord är ju inte precis kända för att göra det de ska, speciellt inte om paketen kommer från utlandet... :shifty:
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Min första Squale och mitt första inlägg här i tråden. :cigar:
Squale 1545-058. En trevlig liten bekantskap förutom epilatorlänken som efter första dagens test av smärttröskeln byttes ut mot ett nato.
Squales mörka kraft är väldigt stark och viljan att skaffa fler kommer säkerligen att generera en tunnare plånbok framöver. :D
Squale 1_mini.jpg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Fungerar ju alldeles utmärkt på mindre handled också pga kort lug-lug. :)
Jag har original tropic, ett Hirschläder och ett orange Barton till den förutom det mesh som den kom på.
Ska testa banden någongång men spontant tror jag de kommer kännas för klena!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har original tropic, ett Hirschläder och ett orange Barton till den förutom det mesh som den kom på.
Ska testa banden någongång men spontant tror jag de kommer kännas för klena!
Jag kör min på ett tunt vintage-tropic star som smalnar av till typ 15mm vid låset och det funkar utmärkt. @Aurum kör samma på sin. :) Jag ska slänga på ett grövre Geckota-mesh på min till sommaren, det blir nog coolt!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den här går ju inte att ha på annat än länk!
Riktig hållkäftenpjäs som kräver sin handled :)
5EF35911-2D25-4203-B209-EDCD2552EEF3.jpeg
Tycker den tappar det mesta av sin charm på den länken du har. Tyckte mesh var helt ok men det är på vintagetropic den kommer till sin rätt enligt mig. Tycker boettens form är väldigt förlåtande när det kommer till handledsmått. Lite dålig bild men tycker den fungerar på 155 mm:
ef0fc132-bb67-415d-856b-3dc1ccc2b579-jpeg.1075823
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kör min på ett tunt vintage-tropic star som smalnar av till typ 15mm vid låset och det funkar utmärkt. @Aurum kör samma på sin. :) Jag ska slänga på ett grövre Geckota-mesh på min till sommaren, det blir nog coolt!
Jag har ett modernt Squale 20-16 tropic som jag ska testa, sen kom jag på att jag har ett blå/orange silicon på väg hem till den oxå :p
Det Geckota mesh som följde med denna kommer jag inte att använda om du är sugen, 20mm nedfilat till 19mm.
Rejält och passar riktigt bra till men jag kommer köra på länken tillsvidare :)
 
Topp