• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sakta, sakta...
IMG_20191122_143203.jpg
IMG_20191122_143216.jpg
Men kom igen nu! :eek:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kanske inte den modell som är mest i ropet för stunden och jag har länge funderat på den, iom att jag redan haft förlagan heuer 1000. Men...trevlig pjäs till modest peng som förgyller tillvaron.
Jag tycker att det är kul att en Heuer kostar typ tre till fyra gånger så mycket när det är exakt samma klocka... :bored: Ett tag hade jag två men sen sålde jag den enda och min fru snodde den andra. :meh: Väldigt rolig klocka i alla fall, sjukt mycket 80-talsvibbar. :)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Exakt och det är lite det som gör detta till ett riktigt bra alternativ. Typ samma klocka fast med 24mån garanti :D
Jag tycker att det är kul att en Heuer kostar typ tre till fyra gånger så mycket när det är exakt samma klocka... :bored: Ett tag hade jag två men sen sålde jag den enda och min fru snodde den andra. :meh: Väldigt rolig klocka i alla fall, sjukt mycket 80-talsvibbar. :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Intressant! Kul att se föregångaren också. Gillar den blå tavlan, men om man skulle köpt så hade jag gärna skippat hans initialer :D
Jag måste faktiskt säga att TGVs version av denna är den bästa hittills om man, som du säger, bortser från hans fula logotyp. No-date är sjukt najs och jag gillar de runda indexen.

TGSvs tavellayout men svart botten, bort med "Limited Edition" från tavlan och använd den vanliga loggan där uppe, sen har de sålt en till mig. Vågar man hoppas?

Edit: Akrylglas också tack.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag måste faktiskt säga att TGVs version av denna är den bästa hittills om man, som du säger, bortser från hans fula logotyp. No-date är sjukt najs och jag gillar de runda indexen.

TGSvs tavellayout men svart botten, bort med "Limited Edition" från tavlan och använd den vanliga loggan där uppe, sen har de sålt en till mig. Vågar man hoppas?

Edit: Akrylglas också tack.
Instämmer helt! Där har man en vinnare! Ja, vem vet? Verkar ju som att de trycker ut lite modeller nu på den här boetten. Omöjligt är det nog inte alls :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer helt! Där har man en vinnare! Ja, vem vet? Verkar ju som att de trycker ut lite modeller nu på den här boetten. Omöjligt är det nog inte alls :)
En mörkgrå sunburst som på 60 Atmos hade också funkat. Tror tyvärr inte att de kommer att släppa någon no-date men man vet aldrig, de har ju gjort det på 1521.
 
Topp