• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Är det någon som har lämpligt spänne enligt bilden ovan så hojta gärna till!
Tänker att 18mm vore lämpligast...
Ska testa med det här i 18mm, såg lite kul ut tyckte jag :)
6C7CA79C-16B6-4444-AAEF-CDA71C4C3B51.jpeg
 

Johanstrand

Breitling
Vill man ha en så tycker jag definitivt det. Jäkligt mycket klocka för pengarna och den går inte att köpa från AD längre. :)
Absolut, håller helt och hållet med dig! Har dock lovat mig själv att försöka sälja iväg mer än vad jag köper in det kommande månaderna men den där såg riktigt bra ut så blir nog svårt att hålla sig. Tack för tipset och ha en fortsatt trevlig dag :)
 

Supreme

Omega
Någon som vet om Squale Atmos 30 GMT Tropic bezel inserten skulle passa på Squale Atmos 30 GMT Pepsi 40mm?

Är medveten om att GMT Tropic är 42mm, men är nyfiken ifall case och bezel är likadana och att det endast är urtavlan som skiljer i storlek.

Edit: såg att case size är olika. Men är ändå konfudersam över bezel insert storleken..
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Någon som vet om Squale Atmos 30 GMT Tropic bezel inserten skulle passa på Squale Atmos 30 GMT Pepsi 40mm?

Är medveten om att GMT Tropic är 42mm, men är nyfiken ifall case och bezel är likadana och att det endast är urtavlan som skiljer i storlek.
Vridringen på Tropic GMT är 42mm och på Pepsi GMT är den 40mm så det är osannolikt att det skulle passa.
 

maeestroo

Omega
Vill höra från er som äger en Squale, anser ni att det är en hommage? Är sugen på att köpa en men är inte så sugen på att få hatet jag vet att vissa ägare av Steinhart får. Hur känner ni?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Vill höra från er som äger en Squale, anser ni att det är en hommage? Är sugen på att köpa en men är inte så sugen på att få hatet jag vet att vissa ägare av Steinhart får. Hur känner ni?
1545 ja resten av utbudet nej. med det sagt tycker jag 1545 klarar sig bättre på egna ben än steiny pga historia och dylikt. Iofs skiter jag i vad andra tycker så jag kanske inte är rätt person att svara :D
 

el_kron

Cartier
2-Faktor
Vill höra från er som äger en Squale, anser ni att det är en hommage? Är sugen på att köpa en men är inte så sugen på att få hatet jag vet att vissa ägare av Steinhart får. Hur känner ni?

Äsch... val av klocka bör bestämmas av magkänsla, estetiska preferenser, plånbokens tjocklek, etc. Om någon ”hatar” din klocka – so what?

Beroende på modell, färg o så (jag har t ex en blå 20 atm, se bild) känns det som Squale ändå har en egen anrik historia, dessutom är 1545orna, de som får ”hatet”, bra, pålitliga klockor. Min nästa Squale kommer förmodligen bli en 50 atm, eller någon grym vintage-variant!
image.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hade ju varit obehagligt snyggt med applied indices på GMT Tropic.. Tänkte man kunde gjort en fuling och satt Tropic insert på 40mm bezeln.
Tycker Tropic är mycket trevlig, men lite silver runt indices hade gjort den absolut killer.. :(
Den är bra utan applicerade index också men förstår vad du menar. Finns tyvärr ingen annan än den med Old Radium-lume. :sorry:
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Hommage? Jo men har ingen betydelse för mig. Bra klockor? Absolut! Har faktiskt aldrig upplevt något hat av de Squale jag har/ har haft (flera 1545or och en 1521). Sker det, så är det inte där jag läser och definitivt inte i Squale-tråden, som är en av de trevligaste på KS.
Vill höra från er som äger en Squale, anser ni att det är en hommage? Är sugen på att köpa en men är inte så sugen på att få hatet jag vet att vissa ägare av Steinhart får. Hur känner ni?
 
Topp