• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

el_kron

Cartier
2-Faktor
Höstnostalgi på vinterkvisten
B6F3B197-E30C-43EB-B21F-612F96C150EA.jpeg

8061A5CD-3F1B-48E4-BE50-54669A8CF07F.jpeg
 
Senast ändrad:

Waldorf

Audemars
Har ju en med grönt vridringsinlägg på gång. Räknas det? :bag: Jag vill dessutom ha en grön Onda så är det någon som vill sälja...

Edit: Tack förresten! :)
Lite klent med grön färg men visst räknas den. Har tyvärr bara en azzurro (som jag tycker är den finaste även om den gröna med grå ring är riktigt fin också, inte lika förtjust i de med svart ring) och när den skulle säljas så försvann den in bland hustruns tillhörigheter... :p:D Men fanns det inte en alpingrön gmt till salu...:)
IMG_20181113_154553_3.jpg


EDIT: Ibland ångrar jag att den såldes men den var ju för stor :( Den i 40 mm...:D
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Lite klent med grön färg men visst räknas den. Har tyvärr bara en azzurro (som jag tycker är den finaste även om den gröna med grå ring är riktigt fin också, inte lika förtjust i de med svart ring) och när den skulle säljas så försvann den in bland hustruns tillhörigheter... :p:D Men fanns det inte en alpingrön gmt till salu...:)
IMG_20181113_154553_3.jpg


EDIT: Ibland ångrar jag att den såldes men den var ju för stor :( Den i 40 mm...:D
Azzuron är också riktigt fin men jag föredrar helt klart den gråa ringen, den känns mer somrig. :) Ska säga att jag inte var långt ifrån att köpa den gröna GMT'n som låg ute men jag kommer att prioritera annat.

Vi får hålla tummarna för att det kommer en grön GMT i det nya 40mm-caset, då blir jag nog tvungen att knipa en. :p
 

v0n

Patek
2-Faktor
Väldigt trist, gnomon fortsätter att spotta ur sig sånt här skit. fler 1521 till folket
Den är inte för mig heller men skit tycker jag inte det är.
Håller med om fler 1521, tyvärr händer fan ingenting om Squale själva ska göra något. Gnomon bjuder ju iaf på färskvara, bättre än ingen vara alls kan jag tycka :)
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Gnomon har mig veterligen ingen tillverkningsanläggning. Det är Squale som gör bort sig. Rolex också för den delen.
Men är inte Gnomon drivande i försäljningen och därmed delaktiga i beslutet kring vad som produceras? Jag har hört att deras Rolexhomager är populära i Asien men att de tydligen drar sig lite för att marknadsföra 1545 i väst pga synen på homager.
 
Men är inte Gnomon drivande i försäljningen och därmed delaktiga i beslutet kring vad som produceras? Jag har hört att deras Rolexhomager är populära i Asien men att de tydligen drar sig lite för att marknadsföra 1545 i väst pga synen på homager.

Om nån ger dig pengar för att skjuta folk, gör det dig oskyldig? Det är Squale som står på urtavlan i slutändan.

Jag är inte någon extrem anti-homage person, jag tycker bara att det vore roligare om Squale satsade på sina egna designer eller iaf tweakade 1545 så att den inte rörde sig inom kopia-territorium iaf.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Om nån ger dig pengar för att skjuta folk, gör det dig oskyldig? Det är Squale som står på urtavlan i slutändan.

Jag är inte någon extrem anti-homage person, jag tycker bara att det vore roligare om Squale satsade på sina egna designer eller iaf tweakade 1545 så att den inte rörde sig inom kopia-territorium iaf.
1 MIcK6DRrlt3mE4J8NPmvLw.jpeg


Det är klart att det i slutändan är Squale som tillverkar klockorna men om Gnomon (som som så vitt jag vet är en av deras största återförsäljare) slutade sälja 1545 skulle vi nog få se fler roliga modeller.

Man kan ju också vända på det och tänka att försäljningen av 1545 med största sannolikhet finansierar 1521 och alla andra modeller. Jag har så klart inga siffror att visa upp men jag tror att Squale skulle få det rätt svårt ekonomiskt utan 1545.
 
Senast ändrad:
Topp