Nu får ni ta det för vad det är, en halvkvalificerad gissning. Hälften av det som cirulerar på nätet kring Squale stämmer inte och det är svårt att sortera informationen då källorna som bäst är tvivelaktiga.
Med det sagt så tror jag att det i grunden är en Squale-boett/-vridring etc. tillverkad av MRP SA. Squale outsourcade mycket av sin tillverkning under 80-talet till MRP SA, speciellt kvartsmodellerna, och det är sannolikt så att man faktiskt har sålt (eller delat) rättigheterna med MRP SA. T.ex. så tillverkade MRP SA boetterna till Squale 1545 (samma som de gjorde till Heuer 1000 mfl), Squale 1553 och Squale Master/50 Atmos (samma som Breil Manta, Blancpain, Doxa, Zeno mfl).
Det förekommer avvikelser i designen på boetterna men jag antar att det olika årgångar/varianter och att det skiljer lite mellan tillverkarna. Att Squale också tillverkade 1545, Squale Master, 50 Atmos och 2001/2002 själva under tidiga perioder och även parallellt med MRP SA gör att det är jäkligt svårt att avgöra vem som tillverkat vad. Som jag förstår det så pekar i alla fall patentnumret 503.305 på MRP SA men om det sen var andra som tillverkade under det patentet/licensen..?
Det är som sagt bara gissningar och spekulationer. Om någon annan har bättre insikt än jag så blir jag mer än gärna rättad.