Precis! Hade gärna sett en mindre. 1521 boetten har mycket potential, tycker Squale borde kunna göra mer.Visst, beror så klart både på armen och tycket. Möjligheter öppnar ju för fler att gilla och bära.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis! Hade gärna sett en mindre. 1521 boetten har mycket potential, tycker Squale borde kunna göra mer.Visst, beror så klart både på armen och tycket. Möjligheter öppnar ju för fler att gilla och bära.
Den vita var ju helt klart intressant men vad är det för visare? Känns inte NOS Squale på dem, de är nog från något annat. Jäkligt snyggt dock, jag är en sucker för katedralvisare...Nytt NOS:
Den vita var ju helt klart intressant men vad är det för visare? Känns inte NOS Squale på dem, de är nog från något annat. Jäkligt snyggt dock, jag är en sucker för katedralvisare...
Går ju säkert att sätta dit andra visare om man vill. Vilken modell menar du att de kommer ifrån? Jag antar att dessa är 34mm, bra storlek på den modellen.Tycker det ser ut som visarna från tjejmodellen som var riktigt liten. Håller med om att de var lite missmatch på dessa. Annars var den vita tavlan trevlig.
395€ i pris.
Se där, den modellen har jag aldrig tänkt på innan. Då kan det säkert stämma att det är original-visare från Squale. Man lär sig något nytt varje dag.Tänkte spontant på denna:
http://www.squale.se/sv/klockor/leisure-series/corallo-mans-031.html
Se där, den modellen har jag aldrig tänkt på innan. Då kan det säkert stämma att det är original-visare från Squale. Man lär sig något nytt varje dag.
Edit: Ser ut att vara samma tavla också.
Nej, de är verkligen skitfula. Tacka vet jag Squale på 60-/70-talet.Ja, just den modellen är ingen snygging att vara glad för, tror det är därför den fastnade i minnet.
Har inte 2002an 19mm?Ooops, har varit sugen hela tiden att testa ett blått på 2002an...
Jo det är riktigt, funkar dock med vissa 20 om de är mjuka och goa.Har inte 2002an 19mm?
Sant, det brukar gå att tvinga i dem.Jo det är riktigt, funkar dock med vissa 20 om de är mjuka och goa.
Funkade inte med mitt orangea Barton Elite dockSant, det brukar gå att tvinga i dem.
Jag tror att det är ett sånt jag har på min 1521. De är ganska mjuka så det ska inte vara något problem.Funkade inte med mitt orangea Barton Elite dock
Inte riktigt bestämt mig ännu om jag ska ge det lite ”massage” eller leta efter ett annat...
Har ju sett ett läckert Squale tropic i orange som jag är sugen på!
De där två rackarna har varit till försäljning ett par år nu hos AWC. De har haft ytterligare ett par varianter, som nu är slutsålda. Har varit sjukt nära att klicka hem den svarta ett antal gånger, men vis av erfarenhet lär det bli lite handledstid - har tyvärr svårt för den storlekenNytt NOS:
De där två rackarna har varit till försäljning ett par år nu hos AWC. De har haft ytterligare ett par varianter, som nu är slutsålda. Har varit sjukt nära att klicka hem den svarta ett antal gånger, men vis av erfarenhet lär det bli lite handledstid - har tyvärr svårt för den storleken
Skoj, och bra val! Den svarta är galet mycket finare och känns ”mer” Squale. Trots att det har funnits ett antal ute på K&S de senaste åren känns det som att Medium har lyst med sin frånvaro i den här tråden, så några bilder vore grymt trevligt! Noterade förresten att de ändrat spec. på sajten från 35 till 36mm, vilket känns positivt. Kanske joinar dig en vacker dagJag kunde inte motstå att prova en, klickade hem den svarta sent igår kväll. Postar här när den kommer. 36mm är litet jmf med de vanliga men skall blir kul att testa. Förstår dock precis hur du känner. Nervös väntan...
Jag hade den svarta varianten för några år sedan! Helt klart en cool klocka. Vackert åldrad lysmassa också minns jagNytt NOS:
Den svarta var riktigt trevlig. Vart fanns de att beställa?Jag kunde inte motstå att prova en, klickade hem den svarta sent igår kväll. Postar här när den kommer. 36mm är litet jmf med de vanliga men skall blir kul att testa. Förstår dock precis hur du känner. Nervös väntan...
Gillart! Är själv sugen på nåt rödtavlat men bara sugenUrsäkta dåliga bildkvalitén, kunde inte hitta någon bättre.
Bara jag som tycker tablan på red passion är skitsnygg? Riktigt cool tavla. Bara så synd att den förbannade minutvisaren ska vara orange...
De borde göra en sådan här med applicerade index likt de som finns på 60 atmos, och vanliga, silverfärgade visare. Hade varit grymt!
Sjukt snygg. Behöver se den i verkligheten men orange mot röd kan absolut funka.Ursäkta dåliga bildkvalitén, kunde inte hitta någon bättre.
Bara jag som tycker tablan på red passion är skitsnygg? Riktigt cool tavla. Bara så synd att den förbannade minutvisaren ska vara orange...
De borde göra en sådan här med applicerade index likt de som finns på 60 atmos, och vanliga, silverfärgade visare. Hade varit grymt!
Kan säkert funka, men svårt att avgöra då man inte kan se Squale i någon butik här i Sverige. Det är synd egentligen.Sjukt snygg. Behöver se den i verkligheten men orange mot röd kan absolut funka.
Går ju alltid att byta. Plocka visarna från en Onda kanske?Kan säkert funka, men svårt att avgöra då man inte kan se Squale i någon butik här i Sverige. Det är synd egentligen.
Med i och med att den är orange vågar man ju inte köpa en...
Haha ja det kan man göra!Går ju alltid att byta. Plocka visarna från en Onda kanske?
Går säkert att beställa via Squale eller Gnomon om man sugen, tror att det kan bli bra.Haha ja det kan man göra!