• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Jag måste öka frekvensen på inläggen då min access till ”köpes” försvann med de nya reglerna och jag har ett lagom desperat ha-begär gällande Micro 1545:an... så här kommer en teaser, istället för en oväntad bomb nästa vecka:

Lämnade idag in min 1545 Militaire för en MaBr-modd med visare från Blu Puro och ett svart datumhjul (ETA original).

Så snart finns det 3 st av den varianten i tråden! Förväntas vara klar efter helgen.

och ja, du som tvekar över att behålla din Micro LE, hör av dig! Jag var dessvärre inte mogen att beställa när det begav sig. Och dessutom blev ju resultatet mycket bättre än skissen. Genialiskt med runt hål för datumet.

Härligt, stort grattis! :D Den blåa 1521an var också mina första Squale. När man väl har börjat med Squale så är det svårt att sluta, just sayin'. ;)

Tackar! Den blåa har jag dreglat över i månader nu och ni här på tråden gjorde det inte lättare. :D Jag börjar där men är sugen på Onda också så risken finns ja att denna inte blir den sista. :D

Jag måste öka frekvensen på inläggen då min access till ”köpes” försvann med de nya reglerna och jag har ett lagom desperat ha-begär gällande Micro 1545:an... så här kommer en teaser, istället för en oväntad bomb nästa vecka:

Lämnade idag in min 1545 Militaire för en MaBr-modd med visare från Blu Puro och ett svart datumhjul (ETA original).

Så snart finns det 3 st av den varianten i tråden! Förväntas vara klar efter helgen.

och ja, du som tvekar över att behålla din Micro LE, hör av dig! Jag var dessvärre inte mogen att beställa när det begav sig. Och dessutom blev ju resultatet mycket bättre än skissen. Genialiskt med runt hål för datumet.
Ska bli kul att se en sån till här i tråden! :)

Tackar! Den blåa har jag dreglat över i månader nu och ni här på tråden gjorde det inte lättare. :D Jag börjar där men är sugen på Onda också så risken finns ja att denna inte blir den sista. :D
Vi gör vad vi kan för att lura in andra i fördärvet! ;) Ondan är riktigt fin, en grön sån och en blå 60 Atmos är nog mina nästa två Squale om de inte råkar släppa något annat mumsigt under året. :)

By the way @Jbagency.com, kommer ni att ha originaltillbehör som band, mesh etc. på hemsidan eller får man kolla med er via mejl då? :)
Som det ser ut nu så får man beställa det via mail, vi håller på att kolla på att ha en renodlad hemsida för Squale likt den vi precis lansera för Orient, orientklockor.se blir det så med squale så kommer banden också finnas på den nya sidan

Slänger upp lite "best of" på 1521an så att @Detärjag får längta lite. :cool:
IMG_9203 (1).jpg
IMG_8253 (1).jpg
IMG_9801 (1).jpg
IMG_9377 (1).jpg
IMG_1458 (1).jpg
DSCF1270 (1).jpg
IMG_0712 (1).jpg
IMG_9390 (1).jpg
IMG_8987 (1).jpg
IMG_9399 (1).jpg

Jag tror att det är bättre att ni själva sätter upp ett eget litet fotobås, till och med mobilbilder är ju bättre än Squales egna. Hade varit kul om ni hade kunnat pusha dem lite så att de skärper till sig... :D

Håller med dig där och jag tycker att Squale är mycket klocka för pengarna. Om man tittar på 1521, 60 Atmos och 2002 så har de ju väldigt fina klockor med helt unik design som jag hoppas att de kommer att spinna vidare på. :)
Helt ärligt så går det att få grymma bilder tagna i Kina eller Indien för extremt lite pengar, kan inte förstå hur märkena tänker ibland, har redan skickat hur det kan hanteras visat kvalitén man får men är inte så förhoppningsvis full. Idag är bilderna a och o för att göra rättvisa för klockorna, och inte en bild utan bilder från alla vinklar. De flesta klockföretag har mycket att jobba på här. Vi tar just nu fram en katalog med alla klockor för att presentera för butikerna i Norge. Håller helt med om det unika på 1521, 60 Atmos / Matic och 2002 är helt unika och prisvärda. 1521 är ju en Ikon där de tillverkade samma boet först till Blancpain Fifty Phathoms och de som många andra hade Squale loggan på bara för att visa den höga kvaliteten på boetten. Själv är ju helt såld på 60 atmos ljusblå, är så att man snart får boka en resa till värmen för att få börja använda den.

Helt ärligt så går det att få grymma bilder tagna i Kina eller Indien för extremt lite pengar, kan inte förstå hur märkena tänker ibland, har redan skickat hur det kan hanteras visat kvalitén man får men är inte så förhoppningsvis full. Idag är bilderna a och o för att göra rättvisa för klockorna, och inte en bild utan bilder från alla vinklar. De flesta klockföretag har mycket att jobba på här. Vi tar just nu fram en katalog med alla klockor för att presentera för butikerna i Norge. Håller helt med om det unika på 1521, 60 Atmos / Matic och 2002 är helt unika och prisvärda. 1521 är ju en Ikon där de tillverkade samma boet först till Blancpain Fifty Phathoms och de som många andra hade Squale loggan på bara för att visa den höga kvaliteten på boetten. Själv är ju helt såld på 60 atmos ljusblå, är så att man snart får boka en resa till värmen för att få börja använda den.
Finns säkert lokalt också för den delen, behöver ju inte vara något spektakulärt, bara bra produktbilder. De är väl stora nog till att ha en liten studio på kontoret eller anlita en firma i Milano.

Kul att ni satsar på Norge också, finns det någon annan AD där eller ni är först ut med Squale?

Det är precis det jag gillar med Squales historia, de var så sjukt bra på att tillverka boetter att man skröt med det på tavlan. Hur många andra tillverkare har det i bagaget? :D Jag tycker definitivt att det är ursäkt nog för att boka en resa, den måste ju få skina i solen. ;)

Finns säkert lokalt också för den delen, behöver ju inte vara något spektakulärt, bara bra produktbilder. De är väl stora nog till att ha en liten studio på kontoret eller anlita en firma i Milano.

Kul att ni satsar på Norge också, finns det någon annan AD där eller ni är först ut med Squale?

Det är precis det jag gillar med Squales historia, de var så sjukt bra på att tillverka boetter att man skröt med det på tavlan. Hur många andra tillverkare har det i bagaget? :D Jag tycker definitivt att det är ursäkt nog för att boka en resa, den måste ju få skina i solen. ;)
exakt, dock vet jag att firmorna som är erkänt duktiga i Schweiz är väldigt dyra på sina bilder, fick se räkningarna från Eterna där deras bilder gjordes, men finns alla lösningar, konstigt nog är Italienska firmor i klockvärden mindre noga med just denna bit, känns som de borde ligga i framkant.

Såja! :woot: Squale borde lära sig ett och annat av dom här bilderna och lite marketing 101 skulle inte skada heller. :cool: Alltså caset i kombination med den himmelsblåa tavlan..:dead:
Ja, det är inte precis svårt att ta bilder på en så bra klocka. Lite sol och sen är det färdigt. :D Tyvärr så är 60 Atmos och 1545an med välvt glas sjukt svåra att ta bilder på för allt speglar sig. :confused:

exakt, dock vet jag att firmorna som är erkänt duktiga i Schweiz är väldigt dyra på sina bilder, fick se räkningarna från Eterna där deras bilder gjordes, men finns alla lösningar, konstigt nog är Italienska firmor i klockvärden mindre noga med just denna bit, känns som de borde ligga i framkant.
Kan tänka mig det, kanske bättre att göra det i Asien då. Hur som helst så bör de fixa till det. De kan få använda mina bilder om de vill. :p

@Jbagency.com om man kan lägga ihop två rabattkoder, klocksnack och Allt25 och få en 1521 för lite över 5000kr. Det kan ju inte vara rätt, ni borde ta en titt på det :)
tack, nej så får det inte funka, helt ärligt så får vi inte många kronor över på all25 redan. Är verkligen inget datageni, har skickat vidare direkt till vår tekniker som får fixa detta. Får lägga till en hel del för att få sälja på detta sätt:)

Det finns ju gott om duktiga hobbyfotografer som gör det för en spottstyver eller kanske till och med gratis i utbyte mot en klocka *host* @MaBr *host* ;)

Tillbaka
Topp