• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Nej, det är så på både gen1 och 2 av gamla Master så det är definitivt ingen miss. Speciellt inte om de har tagit med sig det elementet till de nya klockorna.

Kolla här, det är inte bara på Master heller, det är även på TwinBarrel, 600 och Super Squale. :confused:
il_570xN.1464559490_5wur.jpg

squale-vintage-diver-600_1.jpg

vetta-squale-30-atmos-vintage-diver_1.jpg
Mysteriet tätnar, jag har verkligen ingen kvalificerad gissning heller. Tycker vi kör på den gamla klassikern "charmen med Squale" tillsvidare :D

Mysteriet tätnar, jag har verkligen ingen kvalificerad gissning heller. Tycker vi kör på den gamla klassikern "charmen med Squale" tillsvidare :D
Inte jag heller, ser ju inte ut som att det var tillverkningen heller för de sitter inte lika tätt på de gamla klockorna. Oh well, who knows? Jag håller med, svaret får vara "Squale". :p

• Like
Reactions: v0n
Hade varit något iofs! Undra hur den klarar sig där? Borde väl klara sig rätt så bra egentligen? Eller vad säger du? :)
G-Shock med sin digitala tid, sitt alarm, och tidtagning var väldigt användbart för mig i vart fall! Men Squale skulle fixa det galant också är jag övertygad om. Seiko skx är en klassiker också! :)

G-Shock med sin digitala tid, sitt alarm, och tidtagning var väldigt användbart för mig i vart fall! Men Squale skulle fixa det galant också är jag övertygad om. Seiko skx är en klassiker också! :)
Ja en G-shock funkar ju alltid. Men ack så tråkigt val.
Har en SKX009 på ingång! Tillförlitligheten på tidshållningen där är dock inte helt fantastisk ;)Finns det möjlighet att ställa om sin klocka en gång eller så per dygn? Isåfall kan man ju ha en mekanisk klocka där utan problem. ETA 2824 är ett tufft urverk, likaså är 7S26 tåligt. Sen beror det ju lite på var och inom vad jag blir placerad i.

Har en SKX009 på ingång! Tillförlitligheten på tidshållningen där är dock inte helt fantastisk ;)Finns det möjlighet att ställa om sin klocka en gång eller så per dygn? Isåfall kan man ju ha en mekanisk klocka där utan problem. ETA 2824 är ett tufft urverk, likaså är 7S26 tåligt. Sen beror det ju lite på var och inom vad jag blir placerad i.
Haha, ja det är sant! Och visst finns det tid för att ställa om den då och då. Mobiltelefonen bl.a finns ju alltid som backup också :)

SKX klarar granatgevärsskytte med bravur iaf!
6198A2CB-C198-479E-B899-6B3D0A8FEAA9.jpeg

Sorry för OT! Bifogar Squale-bild från arkivet för att väga upp :D
39A59447-784C-4A54-BDA5-A49A66F30A6F.jpeg

Min skx går +-0 s/dygn och har galant klarat 5 år i yttre tjänst bland Stockholmsbuset och på skjutbanor o.s.v..
Men eftersom det här är Squale-tråden så för all del, -kör på en Squale!:happyhappy:

@Jbagency.com
Du skrev tidigare att ni funderat på att ta in även andra märken/mikromärken.. Funderat på Hamilton? Tycker att det vore på tiden att de fick en ordentlig svensk ad..

Ursäkta kapning av tråden..
Hamilton ligger under Swatch Group och vi är intresserade av märken som vi kan representera och skaffa egna AD butiker till, så just nu tyävrr inte, men håller med, det är ett grymt märke även om det inte klassas som Micro då de är enorma i tex USA.

Ja jag ska mönstra på fredag iallafall så då ska jag få svar samma dag om det blir något och var någonstans det blir. Hade varit jättekul!
Ja alltså G-shock är ju standard, men det är fan skittråkigt. Blir det av får jag ta och hitta någon roligare tuff quartz:are än g-shock!

Lycka till med mönstringen! Mönstrade i slutet på 00-talet och det gick galant, ända tills jag påtalade att jag hade linser på mig och därefter bidde det ingen lumpen min del :(

Tillbaka
Topp