Är ju inte gratis om man får en klocka!Det finns ju gott om duktiga hobbyfotografer som gör det för en spottstyver eller kanske till och med gratis i utbyte mot en klocka *host* @MaBr *host*![]()
![Bored :bored: :bored:](/styles/baisik/xenforo/smilies/bored.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är ju inte gratis om man får en klocka!Det finns ju gott om duktiga hobbyfotografer som gör det för en spottstyver eller kanske till och med gratis i utbyte mot en klocka *host* @MaBr *host*![]()
Vi har så mycket just nu så får se vad vår AD fixar med bilderna för Maser och Onda, skall helt klart googla lite på fotografer, vi har tidigare sålt en del till de stora modewebshopparna som bara vill ha egna bilder, de har väl lyckats så där att lösa detDet finns ju gott om duktiga hobbyfotografer som gör det för en spottstyver eller kanske till och med gratis i utbyte mot en klocka *host* @MaBr *host*![]()
Tack"Ganska trevlig"...Kunde ha varit från vilken professionell katalog som helst.
![]()
Jag tror att om du lägger upp dina bilder i ett portfolio och skickar runt lite till olika företag kan du säkert få en trevlig klocka gentemot bilder "in the flesh" om man säger så. Har hänt mig, fast med YouTube-klipp. Värt att notera är att klockorna är bra mycket billigare för företagen, så för dem är det en grym deal att skicka en klocka till någon gentemot schyssta bilder / videoklipp.Är ju inte gratis om man får en klocka!För min del så får man använda mina bilder helt gratis även i marknadsföring, bara man säger till före och får originalet och inte screenshottar mina bilder på Instagram som vissa har fått för sig.
![]()
Dum fråga kanske, men varför saknas det en minutmarkering för 29 på bezeln på 60 Atmos?Fick till en ganska trevlig bild på 60 atmos när jag testade den
![]()
Hade inte ens lagt märke till det förens nu, ingen aning faktiskt!Dum fråga kanske, men varför saknas det en minutmarkering för 29 på bezeln på 60 Atmos?
Har redan varit i den svängen som fotograf, både foto och film. Vet i fan om det är värt jobbet och så bra är inte mina bilder i nuvarande form. Då får man börja bildbehandla och sånt på riktigt, det har jag varken tid eller ork till nu.Tack
Jag tror att om du lägger upp dina bilder i ett portfolio och skickar runt lite till olika företag kan du säkert få en trevlig klocka gentemot bilder "in the flesh" om man säger så. Har hänt mig, fast med YouTube-klipp. Värt att notera är att klockorna är bra mycket billigare för företagen, så för dem är det en grym deal att skicka en klocka till någon gentemot schyssta bilder / videoklipp.
Riktigt fina bilder! Jag såg dem tidigare idag för jag plöjde igenom hela passaround-tråden på lunchen, haha. Blev inte mindre sugen på en blå 60 Atmos...Hittade fler bilder på 60 atmosen!
![]()
![]()
![]()
![]()
Inte jag heller men nu går det ju inte att tänka på något annat hahaHade inte ens lagt märke till det förens nu, ingen aning faktiskt!
Vad i..! Så är det ju på min också, haha. Aldrig sett men nu kommer man aldrig att inte se det.Dum fråga kanske, men varför saknas det en minutmarkering för 29 på bezeln på 60 Atmos?
Inte jag heller men nu går det ju inte att tänka på något annat haha
@MaBr har du koll?
Meeen vad i helsike, det har alltid varit så! Även på gamla vintage-Master (som 60 Atmos är inspirerad av) så var det så. Hur kan jag aldrig ha sett det?Vad i..! Så är det ju på min också, haha. Aldrig sett men nu kommer man aldrig att inte se det.Kanske blev för trångt mellan 29-/30-markeringarna eftersom den senare är så bred?
Förstår, har inte heller mycket tid eller ork till varken det eller YouTube just nu. Skola och e-handeln som tar mycket tid just nu, fan sen ska jag ju mönstra på fredag också... men det blir kul! YouTube-kanalen är mer av en liten sidohobby jag lägger upp på när jag har tid. Och där kommer hemligheten jag sitter på komma uppHar redan varit i den svängen som fotograf, både foto och film. Vet i fan om det är värt jobbet och så bra är inte mina bilder i nuvarande form. Då får man börja bildbehandla och sånt på riktigt, det har jag varken tid eller ork till nu.
Jag tycker i alla fall att det är riktigt kul att det går så bra för dig. Du gör ett grymt jobb tycker jag så det är välförtjänt!
På tal om det, när kommer "the big revelation" på den där lilla hemligheten du sitter på?
Riktigt fina bilder! Jag såg dem tidigare idag för jag plöjde igenom hela passaround-tråden på lunchen, haha. Blev inte mindre sugen på en blå 60 Atmos...![]()
Jag har verkligen jobbat på att få 30 Atmos till oss, de säger att just nu finns inget, kommer dock ej ge mig, det finns en marknad för denna, vi kommer ligga på och hoppas kunna presentera även denna serie.Yes! Äntligen en riktig AD av Squale i Sverige så man slipper gå via gnomon, tullar och sånt!
Dessutom den här: 30 Atmos Marina Blue
https://www.gnomonwatches.com/collections/squale/products/30-atmos-marina-blue
Den är ju för snygg för att vara sann. Vad tycker Squale tråden?
Jättekul med fler svenska AD:s @Jbagency.com och mer Squale på hemmaplan. Det finns så mycket oexploaterad potential i varumärket!Som det ser ut nu så får man beställa det via mail, vi håller på att kolla på att ha en renodlad hemsida för Squale likt den vi precis lansera för Orient, orientklockor.se blir det så med squale så kommer banden också finnas på den nya sidan
Vad fan?! Måste ju finnas en anledning, tycker man. Kanske ska fråga Andrea?Meeen vad i helsike, det har alltid varit så! Även på gamla vintage-Master (som 60 Atmos är inspirerad av) så var det så. Hur kan jag aldrig ha sett det?
Edit: lite vridringsinlägg från 60-/70-talet
![]()
![]()
![]()
![]()
Nämen oj vad lustigt...då kan det ju inte vara en designmiss heller antar jag? Ska helt enkelt vara så kanskeMeeen vad i helsike, det har alltid varit så! Även på gamla vintage-Master (som 60 Atmos är inspirerad av) så var det så. Hur kan jag aldrig ha sett det?
Edit: lite vridringsinlägg från 60-/70-talet
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, nu får du ligga på dem så att jag får se, är så galet nyfiken.Förstår, har inte heller mycket tid eller ork till varken det eller YouTube just nu. Skola och e-handeln som tar mycket tid just nu, fan sen ska jag ju mönstra på fredag också... men det blir kul! YouTube-kanalen är mer av en liten sidohobby jag lägger upp på när jag har tid. Och där kommer hemligheten jag sitter på komma uppSquale har dock inte kontaktat mig angående när, får ta och maila herr Maggi!
"The big revelation" vet jag inte om vi ska kalla den, don't get your hopes up. Men det är en riktigt cool klocka! Tyckte den var konstig när jag packade upp den i bilen i början på December, men nu gillar jag den rejält alltså! Ska försöka ta några riktigt bra bilder på den i passande miljö innan den släpps så jag har lite att lägga upp när jag får lov!![]()
Man kan ju tycka det, kan vara något med tillverkningen som gör att det är svårt att få till indexen så nära varandra. Fråga gärna om du får chansen, hade varit kul att veta.Vad fan?! Måste ju finnas en anledning, tycker man. Kanske ska fråga Andrea?
Nej, det är så på både gen1 och 2 av gamla Master så det är definitivt ingen miss. Speciellt inte om de har tagit med sig det elementet till de nya klockorna.Nämen oj vad lustigt...då kan det ju inte vara en designmiss heller antar jag? Ska helt enkelt vara så kanske![]()
Har skickat en förfrågan om de har bandet, hör av mig så snart de har svarat.Detta bandet på den klockan vore ju drömmen, har redan svart och blått liggandes nämligen
![]()
Haha, visa!!Nu är jag jobbig va?
![]()
![]()
SpännandeFörstår, har inte heller mycket tid eller ork till varken det eller YouTube just nu. Skola och e-handeln som tar mycket tid just nu, fan sen ska jag ju mönstra på fredag också... men det blir kul! YouTube-kanalen är mer av en liten sidohobby jag lägger upp på när jag har tid. Och där kommer hemligheten jag sitter på komma uppSquale har dock inte kontaktat mig angående när, får ta och maila herr Maggi!
"The big revelation" vet jag inte om vi ska kalla den, don't get your hopes up. Men det är en riktigt cool klocka! Tyckte den var konstig när jag packade upp den i bilen i början på December, men nu gillar jag den rejält alltså! Ska försöka ta några riktigt bra bilder på den i passande miljö innan den släpps så jag har lite att lägga upp när jag får lov!![]()
Yep, Squale-band. Fan nu kanske jag läckte något, fanns detta bandet inte innan? :OHaha, visa!!
Snyggt tropic också, Squales egna?!
Haha det hade varit något. Nej men den är lite polariserande tror jag, men jag tycker tavlan är bra mycket roligare än lion-sharken!Är det en Lion-Shark 2?![]()
Mm, kanske det gjorde! Svårt att hålla koll på alla varianter![]()
Yep, Squale-band. Fan nu kanske jag läckte något, fanns detta bandet inte innan? :O![]()
Neeej, det fanns det inte tidigare, sånt Tropic har Squale aldrig haft!![]()
Yep, Squale-band. Fan nu kanske jag läckte något, fanns detta bandet inte innan? :O![]()
Haha det hade varit något. Nej men den är lite polariserande tror jag, men jag tycker tavlan är bra mycket roligare än lion-sharken!
Ja jag ska mönstra på fredag iallafall så då ska jag få svar samma dag om det blir något och var någonstans det blir. Hade varit jättekul!SpännandeNu är ju förväntningarna verkligen uppskruvade
Skall du göra lumpen nu? Jag tyckte det var apskoj fastän de var tvungna att tvinga in mig
Blir det G-Shock då?
Lycka tillJa jag ska mönstra på fredag iallafall så då ska jag få svar samma dag om det blir något och var någonstans det blir. Hade varit jättekul!
Ja alltså G-shock är ju standard, men det är fan skittråkigt. Blir det av får jag ta och hitta någon roligare tuff quartz:are än g-shock!