Kul att höra, är själv sugen på att köpa en för den ser riktigt läcker ut på bild.Ja då nu sitter den bra. Jag gillar klocka jättemycket har burit den nästan hela tiden sen jag köpte den. Första gången jag har jubileet och det är väldigt skönt. Hur är synen på squale bland allmänheten, tänker mest på att de gör klockor som liknar Rolex väldigt mycket? Hade ingen koll alls innan jag köpte.
Synen på Squale är extremt kluven skulle jag säga. Jag är lite färgad eftersom Squale är mitt favoritmärke så du får ta min åsikt för vad det är. När det kommer till Squales egna modeller som kan härledas till 60-/70-talet så tror jag att alla är överens om att det är fantastiska klockor (oavsett vad man tycker om utseendet). Squale har ju alltid tillverkat grymt kvalitativa klockor med design som varit mer inriktade på funktion och till för professionella dykare. Deras 2002a var t.ex. den första klockan någonsin att klara 1000m tryck utan heliumventil och den var dessutom först med bidirectional vridring med låsning.
Sen när det gäller 1545-serien så vill ju Squale inte ens kännas vid dem... Titta på Squales officiella hemsidor, Instagram etc. och det är inte ett ord om dem. De har själv erkänt att de bara tillverkar dem för att skapa omsättning och för att få företaget att gå runt. Med det sagt så tycker jag att de gör det riktigt bra. Jag har tre 1545or och de är så jäkla bra, speciellt med tanke på vad de kostar. Bara en sån sak som att vridringsinlägget som sitter på 1545 Tropic GMT är det första ljusa keramiska inlägget någonsin visar ju att Squale verkligen vet vad de sysslar med och att de fortfarande kan vara innovativa, trots vad folk säger om de nya ägarna.
Långt inlägg blev det men jag tycker att Squale är ett väldigt intressant märke med stor potential och en fantastisk historia.
![Happy :happyhappy: :happyhappy:](/styles/baisik/xenforo/smilies/happy.png)