Jäklar, såg riktigt schysst ut ju.Ursäkta mina dåliga bilder men så här ser det ut
![]()
![]()
![]()
![]()
![Woot :woot: :woot:](/styles/baisik/xenforo/smilies/woot.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäklar, såg riktigt schysst ut ju.Ursäkta mina dåliga bilder men så här ser det ut
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja det är grymt, hade det med stora hål innan om du kommer ihåg, på min blåa 1521. Men detta är både skönare och snyggare tycker jag. Däremot har ju det med hål sin charm också, speciellt på sommaren.Jäklar, såg riktigt schysst ut ju.Jag vill haaaa!
Stämmer delvis, de som sålde klockorna kunde välja om Squale-loggan skulle finnas på tavlan och baksidan. Här är ett exempel på en klocka som Squale har gjort men där det inte finns någon logga på tavlan.Jag hade förstått det som att Squale hade sin logga på tavlan när de gjorde boetter åt andra och att anledningen till att det i dag har två loggor på tavlan är en "nod to heritage". Fel av mig?
Edit: Grym klocka förresten och med obegränsade resurser hade jag köpt den. Men verkligheten existerar ju också.
Jag håller med om att båda har sin charm. Är det mjukt och doftar vanilj..?Ja det är grymt, hade det med stora hål innan om du kommer ihåg, på min blåa 1521. Men detta är både skönare och snyggare tycker jag. Däremot har ju det med hål sin charm också, speciellt på sommaren.
Det är ganska mjukt! Doftar tyvärr inte vanilj dock...Jag håller med om att båda har sin charm. Är det mjukt och doftar vanilj..?![]()
Aw, jag gillar vaniljen. Viktigare att det är mjukt dock.Det är ganska mjukt! Doftar tyvärr inte vanilj dock...![]()
Ja jag med, men jag hade klockan liggandes i min låda som hade ett vaniljdoftande band ett tag så nu doftar den lite vanilj iallafallAw, jag gillar vaniljen. Viktigare att det är mjukt dock.![]()
Jag har alla gummin i en och samma låda. Att öppna den lådan är en... fragrant upplevelse och påminner lite om en Lush-butik.Aw, jag gillar vaniljen. Viktigare att det är mjukt dock.![]()
Har några från CNS. Gillar dem inte. Plastiga och styva.När vi ändå är inne på ämnet - har ngn koll på de tropicvarianter som säljs av tidoting och cheapestnatostraps? Eller andra tips på var man hittar ett för en vettig peng - gärna i Sverige? Mjukhet är viktigare än vaniljdoft för mig.
/J
Jag har börjat förvara mina Squale-gummin med såna som doftar vanilj för att de ska börja dofta av sig...Jag har alla gummin i en och samma låda. Att öppna den lådan är en... fragrant upplevelse och påminner lite om en Lush-butik.
När vi ändå är inne på ämnet - har ngn koll på de tropicvarianter som säljs av tidoting och cheapestnatostraps? Eller andra tips på var man hittar ett för en vettig peng - gärna i Sverige? Mjukhet är viktigare än vaniljdoft för mig.
/J
Håller med om att Tropic-banden som @Royal Straps säljer är kanon. Riktigt mjuka och härliga. Jag har även två från CNS, ett tropic star och ett tropic sport. Det första är mjukt och skönt, det andra är relativt hårt men jag tycker ändå att de är riktigt bra och känns kvalitativa.Har några från CNS. Gillar dem inte. Plastiga och styva.
Har även från Zuludiver och de tycker jag är kanonbra! Mjuka, följsamma, vaniljdoftande. Går att köpa av forumsponsorn @Royal Straps för billig peng.
Jag kan inte sluta tänka på det här jäkla bandet (ja, jag är skadad). Hur mycket smalnar det av, är det 20/18 eller 20/16?Ursäkta mina dåliga bilder men så här ser det ut
![]()
![]()
![]()
![]()
Vid låset har du cirka 16,5 så det är väl 16mm. Längst ut på den långa delen är nere i 11mm.Jag kan inte sluta tänka på det här jäkla bandet (ja, jag är skadad). Hur mycket smalnar det av, är det 20/18 eller 20/16?
Precis det jag hoppades på. Tack!Vid låset har du cirka 16,5 så det är väl 16mm. Längst ut på den långa delen är nere i 11mm.
Giramondo är 39mm om du kan tänka dig att hoppa upp en mmJag är inte så insatt i märket, men om jag skall köpa en 38mm dykare, så ny som möjligt, vilken ref. blir det då? Vad jag kan se så finns det inga nya... ?
Giramondo är 39mm om du kan tänka dig att hoppa upp en mm
![]()
Ref på denna?
Det är en specialvariant av Squale 1545 som vi har knåpat ihop här på forumet tillsammans med Gnomon Watches och Squale.Ref på denna?![]()
Jag förstår, riktigt fin!Det är en specialvariant av Squale 1545 som vi har knåpat ihop här på forumet tillsammans med Gnomon Watches och Squale.I folkmun så är den känd som "Squale 1545 µ LE".
Tack! Den tillverkades i 50 exemplar varav 43 hamnade här på forumet,. Den är tyvärr slutsåld men håll koll på Köp och Sälj-delen här på forumet, det har redan dykt upp några där.Jag förstår, riktigt fin!
Jag antar att den inte går att få tag på ny?![]()
Håll även koll på bukten. En av dom som blev över såldes där nyligen och den gick på några timmar.Jag förstår, riktigt fin!
Jag antar att den inte går att få tag på ny?![]()
Ja jäklar, ser ut som att det var en bra investeringHåll även koll på bukten. En av dom som blev över såldes där nyligen och den gick på några timmar.
Rare-deluxe. Tur man redan har en för priskurvan pekar uppåt om man säger så.
![]()