• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Ursäkta mina dåliga bilder men så här ser det ut
IMG_20200206_124912863~2.jpg
IMG_20200206_124959603.jpg
IMG_20200206_124953013.jpg
IMG_20200206_124947889.jpg
Jäklar, såg riktigt schysst ut ju. :woot: Jag vill haaaa!

Jag hade förstått det som att Squale hade sin logga på tavlan när de gjorde boetter åt andra och att anledningen till att det i dag har två loggor på tavlan är en "nod to heritage". Fel av mig?

Edit: Grym klocka förresten och med obegränsade resurser hade jag köpt den. Men verkligheten existerar ju också.
Stämmer delvis, de som sålde klockorna kunde välja om Squale-loggan skulle finnas på tavlan och baksidan. Här är ett exempel på en klocka som Squale har gjort men där det inte finns någon logga på tavlan. :) Kul läsning också.
https://wornandwound.com/affordable-vintage-the-exactus-squale/
EXACTUS_1-1024x682.jpg

När vi ändå är inne på ämnet - har ngn koll på de tropicvarianter som säljs av tidoting och cheapestnatostraps? Eller andra tips på var man hittar ett för en vettig peng - gärna i Sverige? Mjukhet är viktigare än vaniljdoft för mig ;).
/J

När vi ändå är inne på ämnet - har ngn koll på de tropicvarianter som säljs av tidoting och cheapestnatostraps? Eller andra tips på var man hittar ett för en vettig peng - gärna i Sverige? Mjukhet är viktigare än vaniljdoft för mig ;).
/J
Har några från CNS. Gillar dem inte. Plastiga och styva.

Har även från Zuludiver och de tycker jag är kanonbra! Mjuka, följsamma, vaniljdoftande. Går att köpa av forumsponsorn @Royal Straps för billig peng.

/J

Har några från CNS. Gillar dem inte. Plastiga och styva.

Har även från Zuludiver och de tycker jag är kanonbra! Mjuka, följsamma, vaniljdoftande. Går att köpa av forumsponsorn @Royal Straps för billig peng.
Håller med om att Tropic-banden som @Royal Straps säljer är kanon. Riktigt mjuka och härliga. Jag har även två från CNS, ett tropic star och ett tropic sport. Det första är mjukt och skönt, det andra är relativt hårt men jag tycker ändå att de är riktigt bra och känns kvalitativa.

Tropic star från CNS (sorry för OT)
LRM_EXPORT_969539026763638_20190707_221832247.jpeg

Tropic Sport 2.0 från CNS
IMG_2086.jpg

Tropic från Zuludiver (Royal Straps)
IMG_0318.jpg

Jag är inte så insatt i märket, men om jag skall köpa en 38mm dykare, så ny som möjligt, vilken ref. blir det då? Vad jag kan se så finns det inga nya... ?

Tillbaka
Topp