Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Avslutade kvällen med lite ginger. Idag blir det speedy tisdag
![]()
Självklart, vi kan även lösa graveringen, i och att du tar studenten så bjuder vi på gravering, hör av dig i tid bara så löser vi allt@Jbagency.com ni skrev att ni hade urmakare som kunde modifiera klockor, typ Squale osv. Jag tar studenten i år och tänkte fira med en klocka. Tänkte att det hade varit sjukt häftigt att plocka ihop en Squale 1521 eller 60 ATMOS, få den ihopsatt och sedan kanske gravera den, är det något ni kan hjälpa till med?![]()
Riktigt kul att höraSjälvklart, vi kan även lösa graveringen, i och att du tar studenten så bjuder vi på gravering, hör av dig i tid bara så löser vi allt
Nu får ni använda fantasin lite hära, eller om någon har Photoshop så hade ju det varit grymt
Tänk er en Aquamarine Onda med bezel från den lila Ondan, orange minutvisare (eller ännu fräckare, orange timvisare) och ett orange gummi på det!![]()
Riktigt kul att höraDå ska jag fundera lite på saken sen hör jag av mig. Ni i tråden får gärna komma med lite tips på en grym kombination
![]()
Den där klockan är fan inte dum! Inte Bundaberg heller, helst med en squätt bättre rom och ett par stänk angostura i, fyfan va gott!Avslutade kvällen med lite ginger. Idag blir det speedy tisdag
![]()
Ingen dålig idé
Spring drive?Automatic och quartz?
![]()
Squale var först!Spring drive?![]()
Japp, helt klart före sin tid.Squale var först!![]()
Grymt!![]()
![]()
Lika med ändå olika. Kompletterar varandra alldeles perfekt.
Om jag får: tycker den gjorde sig bättre på Erikas’s än gummit. Skär sig mellan modernt/vintage. Du har inget vintage tropic liggandes?Kände att det var dags för nya kläder till min vintage 50 Atmos och beställde ett svart Geckota-mesh. Måste ju säga att jag är jäkligt imponerad av leveranstiden från Watchgecko, beställde igår klockan 14 och idag klockan 13 knackade UPS på dörren.Tyvärr så passade inte länken särskilt bra för den var mycket mörkare och lite glansigare än klockan.
![]()
![]()
![]()
Testade med ett Erika's istället och det blev helt ok. Tyvärr så är boetten på den äldre 50 Atmosen någon millimeter högre än de nyare så det blev väldigt topptungt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Till slut landade den på ett Tropic från @Royal Straps, både snyggt och skönt. Ska nog fixa ett annat riktigt Squale-gummi till den men jag tycker att detta får duga sålänge.
![]()
![]()
Mycket nöjd med 1521:an på alla sätt. Tidshållningen är COSC nivå på och under 10 dagar har den gått 0-1,5 sekunder/dygn långsamt.
Dock är det något som stör mig lite. Första dagarna inte så mycket men nu mer och mer. Det är lite upp-ner play på vridringen vid lume pipen vid 12:an och ger ifrån sig även små klickande ljud när man rör den upp och ner och vridringen är heller inte sådär 100 procent fast och stabil fram-tillbaka så det är lite play även där. Hur är vridringen med era Squale? Är jag petig och vad ska man förvänta sig av en klocka i den här prisklassen?
![]()
Jag håller helt med men har tyvärr inget bättre. Hade gärna haft ett vintage Tropic men har inget i 20mm.Om jag får: tycker den gjorde sig bättre på Erikas’s än gummit. Skär sig mellan modernt/vintage. Du har inget vintage tropic liggandes?
Har sett äldre annonsbilder på olika Squale-modeller och då har detta gummi suttit på. Kanske kan vara något? Är själv sugen på ett
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/193295434366
Vridningen på min har lite spel, också inte heeeelt linjerad med tavlan... Men jag tänker ÄH, sånt man får ta med en italienskt klockaMycket nöjd med 1521:an på alla sätt. Tidshållningen är COSC nivå på och under 10 dagar har den gått 0-1,5 sekunder/dygn långsamt.
Dock är det något som stör mig lite. Första dagarna inte så mycket men nu mer och mer. Det är lite upp-ner play på vridringen vid lume pipen vid 12:an och ger ifrån sig även små klickande ljud när man rör den upp och ner och vridringen är heller inte sådär 100 procent fast och stabil fram-tillbaka så det är lite play även där. Hur är vridringen med era Squale? Är jag petig och vad ska man förvänta sig av en klocka i den här prisklassen?
![]()
Kan stötta dig i sökandetJag håller helt med men har tyvärr inget bättre. Hade gärna haft ett vintage Tropic men har inget i 20mm.Erika's är snyggare men väldigt obekvämt eftersom det blir så topptungt.
Får inte din länk att fungera?
Tack, det får du gärna göra. Helst skulle jag vilja ha ett svart Tropic sport, det hade varit najs.Kan stötta dig i sökandetAnnonsen verkar ha blivit borttagen, alternativt gummit blev köpt. Jag håller ögonen öppna!
Äntligen fick jag GO från Francesco, klockorna går iväg imorgon så når oss på fredag, dock är jag då i Munchen men skall förbereda här så att de som har beställningar går iväg samma dag vi får dem, dock tyvärr @Silverglantz jag vill se din klocka innan den går iväg pga special byggnad, så den går inte förrän måndag, sorry men better safe then sorryJag har inte ens fått min Militaire ännu och redan har jag ett nytt ”bygge” i huvudet
Saknar min blå/vita Matic något fruktansvärt då det var den läckraste sommarklocka jag någonsin haft!
Dock var den för stor...
Nu får ni använda fantasin lite hära, eller om någon har Photoshop så hade ju det varit grymt
Tänk er en Aquamarine Onda med bezel från den lila Ondan, orange minutvisare (eller ännu fräckare, orange timvisare) och ett orange gummi på det!![]()
Du har ju vunnit ett gummi, kan jag lösa detta då tro? Finns det på Squale sida så löser jag det men känns som att det inte finns längre?Tack, det får du gärna göra. Helst skulle jag vilja ha ett svart Tropic sport, det hade varit najs.![]()