• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Du har ju vunnit ett gummi, kan jag lösa detta då tro? Finns det på Squale sida så löser jag det men känns som att det inte finns längre?
Just det! :D Nej, såna gummin får man hitta på Ebay eller nåt då. Funderar dock på om detta kan funka? Vad säger du @North?
pvd.jpeg

Äntligen fick jag GO från Francesco, klockorna går iväg imorgon så når oss på fredag, dock är jag då i Munchen men skall förbereda här så att de som har beställningar går iväg samma dag vi får dem, dock tyvärr @Silverglantz jag vill se din klocka innan den går iväg pga special byggnad, så den går inte förrän måndag, sorry men better safe then sorry
Äntligen :D

En extra QC tackar vi för, värsta som finns är att få någonting man blir besviken på... sånt flippas per omgående och det hade varit otroligt trist i detta fallet.

Äntligen :D

En extra QC tackar vi för, värsta som finns är att få någonting man blir besviken på... sånt flippas per omgående och det hade varit otroligt trist i detta fallet.
just därför första specialaren vill att den funkar, så länge den inte har lämnat oss och fakturerats så är det ju också möjligt att ta lite bilder;) Skojar bara men skall bli coolt att se den.

Kan nog lira bra. Du kanske får slita in spännet men det är ju bara en petitess :)
Skickar ett pm till dig med en pågående auktion.
Spännet ser man ändå inte när man har den på armen så det spelar ingen roll för min del. Tror att jag ska skaffa ett sånt ändå. Eller kanske ett Millefori till... Hmm...

Du kan givetvis ta ett läder om du hellre vill ha det, är ju van att vara experten över våra varumärken men har märkt i den här tråden att ibland blir det grekiska för mig och får googla eller vara ovetande
Hehe, välkommen till nördarnas paradis. :D Är det något du inte förstår vad vi pratar om så bara fråga, vi älskar sånt! Jag tror definitivt att det blir ett gummi (eller två, eller tre, har span på flera). Ska bara bestämma mig först. :bookworm:

spänne är ju valfri färg, glömde svara dig om det på gammal tråd och de ville inte sälja lösa spännen men det går dock för 200 sek och det känns inte ok
Konstigt att de inte vill sälja dem löst. Men 200kr låter billigt tycker jag, har frågat via Squale Tyskland och de skulle ha €35 för ett. :confused: Tänkte beställa med svart spänne i alla fall för det har jag inget. :)

Hehe, välkommen till nördarnas paradis. :D Är det något du inte förstår vad vi pratar om så bara fråga, vi älskar sånt! Jag tror definitivt att det blir ett gummi (eller två, eller tre, har span på flera). Ska bara bestämma mig först. :bookworm:
älskar att lära mig, har växt upp med klockor från både farfar och pappa, viss kunskap som har med business att göra så som påslag inköps tider osv finns det nog inte många som har min kunskap men om ett band lukter vanilj, eller hur många som kom ut av en viss modell 75 har ju ingen aning om:) Bara säg till när du har bestämt dig så löser vi det:)

Konstigt att de inte vill sälja dem löst. Men 200kr låter billigt tycker jag, har frågat via Squale Tyskland och de skulle ha €35 för ett. :confused: Tänkte beställa med svart spänne i alla fall för det har jag inget. :)
Får ärligt säga att jag har inte haft den bästa dialogen med Squale, därför boka jag idag en resa till Milano för att besöka dem och förhoppningsvis få¨dem att förså min vision och få ett bättre flöde med dem. Tänkte bjuda med dig @MaBr men då frugan älskar Milano och har tjatat om en weekend utan barnen så fick de bli med henne:)

älskar att lära mig, har växt upp med klockor från både farfar och pappa, viss kunskap som har med business att göra så som påslag inköps tider osv finns det nog inte många som har min kunskap men om ett band lukter vanilj, eller hur många som kom ut av en viss modell 75 har ju ingen aning om:) Bara säg till när du har bestämt dig så löser vi det:)
Det är bra att det finns alla typer så kan vi lära av varandra, det är ju det som gör det här forumet så fantastiskt roligt. :happyhappy: Tack, ska fundera lite till så skickar jag PM. :)

Får ärligt säga att jag har inte haft den bästa dialogen med Squale, därför boka jag idag en resa till Milano för att besöka dem och förhoppningsvis få¨dem att förså min vision och få ett bättre flöde med dem. Tänkte bjuda med dig @MaBr men då frugan älskar Milano och har tjatat om en weekend utan barnen så fick de bli med henne:)
Låter som en bra plan, blir för det mesta en mycket bättre relation när man lär känna varandra närmare. Tycker att de generellt verkar rätt sköna så har man bara samma mål så blir det nog bra. :) Vad är det du säger, tar du hellre med frugan än en helt främmande man från ett forum när du ska åka till Milano? Jäkla sätt... :rage: :shifty: ;)

Låter som en bra plan, blir för det mesta en mycket bättre relation när man lär känna varandra närmare. Tycker att de generellt verkar rätt sköna så har man bara samma mål så blir det nog bra. :) Vad är det du säger, tar du hellre med frugan än en helt främmande man från ett forum när du ska åka till Milano? Jäkla sätt... :rage: :shifty: ;)

Jajaja, good for you! :shifty:

Jag är så spänd på att få den och jag hoppas verkligen att det där gummit släpps som en officiell produkt snart. :)
Haha sorry!
Jag hoppas det och att det inte bara är en prototyp eller något. Bandet är verkligen skitbra.

Klockan i sig är speciell, definitivt inte för alla, men det är en sådan som växer för en med tiden (iallafall för mig) Jag ska försöka få till så bra bilder som möjligt på den, jag kan säga att den är svårfotad och fuckar upp vitbalansen i kameran om man inte kör manualläge ;)

Ja visst är det för j-vligt, Nu ,måste hon vara på sist bästa humör:) Jag har jobbat med vissa klockmärken i över 20 år och det är på gott och ont. Dock är det mindre än ett år sedan vi bestämde oss för att mer följa vår dröm och börja sälja det vi gillar istället för det som säljer bäst i världen just nu (parfym märken mest).

Har faktiskt ingen aning alls! Squale har sagt "Soon, soon, we are getting ready for release" Vad nu det innebär, kanske så farligt att det blir till Basel?
Får inte säga vad det är för färg tyvärr....
@Jbagency.com
De är tyvärr inte i Basel i år, precis som så många andra Har varit i Basel i över 20 år i rad, min far har varit där i 48 år i rad, åker troligtvis dit på en middag och några snabb möten i år men att det sedan blir ett 50 års firande nästa år (för min far) är tveksamt, tror det håller på att dö ut

De är tyvärr inte i Basel i år, precis som så många andra har varit i Basel i över 20 år i rad, min far har varit där i 48 år i rad, åker troligtvis dit på en middag och några snabb möten i år men att det sedan blir ett 50 års firande nästa år är tveksamt, tror det håller på att dö ut
Ah, ja men då kanske det blir tidigare, får hoppas på det! :)

Haha sorry!
Jag hoppas det och att det inte bara är en prototyp eller något. Bandet är verkligen skitbra.

Klockan i sig är speciell, definitivt inte för alla, men det är en sådan som växer för en med tiden (iallafall för mig) Jag ska försöka få till så bra bilder som möjligt på den, jag kan säga att den är svårfotad och fuckar upp vitbalansen i kameran om man inte kör manualläge ;)
Då är den alltså antingen gulaktig eller blå. Passa dig när du pratar med fotografer. ;) Hade varit kul med ett sånt gummi för det har de ju inte sedan tidigare. :)

Tillbaka
Topp