• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Du knep den alltså. Om den är från bukten så hade jag span på den :D Jag var rädd för att tavlan eller något skulle vara pysslat med men den ser fin ut, grattis! :)
Ja, den hann inte ligga ute länge. Det var en viss chansning men det verkar som den gick hem. Har luppat den och kan inte hitta några egentliga fel.
Enligt säljaren så är den ägd av en och samma farbror som plockade ut den ny direkt från Blandford Sub Aqua. En nypa salt på den såklart men den är i väldigt gott skick (vilket definitivt inte brukar vara fallet med denna modell som du vet). Tack,är supernöjd :)

Tänk en blankpolerad 1521 Militare med datumfönster! Det hade varit den ultimata klockan!
FA70C2CB-531B-47A3-BAC9-5C17E84EF621.jpeg

Fick hem ett vintage Tropic från @virrooo idag, blev kanon på Darrisen. :cool:
PSX_20200214_172547.jpg
Snyggt! Svårt att tro att den "bara" är 34mm, även om bilder kan vara lite missvisande. Färgen på tavlan är väldigt lik min, kanske din är lite ljusare/brunaktigare?
Själv har jag ägnat morgonen åt att blåsa damm samt polerat glas, får nog ta en omgång till ser jag nu :watching:
(bandet är högst temporärt, fortsättning följer)
DRksLjC.jpg

Snyggt! Svårt att tro att den "bara" är 34mm, även om bilder kan vara lite missvisande. Färgen på tavlan är väldigt lik min, kanske din är lite ljusare/brunaktigare?
Själv har jag ägnat morgonen åt att blåsa damm samt polerat glas, får nog ta en omgång till ser jag nu :watching:
(bandet är högst temporärt, fortsättning följer)
DRksLjC.jpg
Min tavla är mer ljusbrun/champagne än grå tror jag. Riktigt tjusig i alla fall. :) Den där röda färgen på ditt vridringsinlägg... :hungry: Sjukt bra klocka! Det är mysigt att polera plexi, lite som terapi. Min behöver också en omgång tror jag.

• Like
Reactions: v0n
Min tavla är mer ljusbrun/champagne än grå tror jag. Riktigt tjusig i alla fall. :) Den där röda färgen på ditt vridringsinlägg... :hungry: Sjukt bra klocka! Det är mysigt att polera plexi, lite som terapi. Min behöver också en omgång tror jag.
Ja min lutar t.o.m åt svart i vissa ljus.
På bild ser det ut som min har små repor kl 5 samt 7 men det är inget annat än ljusreflektioner från sidan av glaset som lurar ögat. Gamla goa 2873-verket har plussat 5 sekunder sen jag plockade upp den i torsdags, helt ok vintagegång :cigar:

Fram med tandkrämen bara :D

+5? Det är ju grymt bra! Min Darris ligger på -45spd, haha. :D Det är charmigt med plexi tycker jag, det blir massor med roliga förvrängningar och reflektioner som ger liv i klockan. Föredrar det helt klart för mineral och safir på äldre klockor. :)

För första gången på länge (någonsin?) önskar jag att helgen kunde vara över lite fortare...
Vill ha min Militaire nuuuuu :D
"Snälla, kan det inte bara bli måndag nu" hör man sällan en lördag kväll :hilarious: lite som när jag var på semester i Vietnam i två veckor men spenderade sista veckan med att längta hem för att en klocka låg färdig att hämtas ut. Sambon var lagom förtjust i mig då. Nu är hon dock mamma till mitt barn och min fästmö så det löste sig. Klockan är också såld (Men aldrig glömd!)

Tillbaka
Topp