• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Då kommer de här, ni får nog mer "proffs" bilder när den anländer imorgon
86802396_247037672953797_9024632376671600640_n (1).jpg
86730819_619285695584963_3584976190852562944_n.jpg
Wow, riktigt cool :)

Haha, det har du rätt i. :D Är det samma lume på dem?
Visarnas lume är ju vitare ser det ut som än tavlans lume, vi får se när den kommer.
Vet inte vilka visare det blev till slut, bad om de från den med vit tavla då de såg gulaktiga ut på bild, vet inte om den med orange tavla har andra visare.
De två jag vet som har svarta visare men kan ju givetvis ha missat nått.

Visarnas lume är ju vitare ser det ut som än tavlans lume, vi får se när den kommer.
Vet inte vilka visare det blev till slut, bad om de från den med vit tavla då de såg gulaktiga ut på bild, vet inte om den med orange tavla har andra visare.
Det blir säkert bra, inte hela världen om det inte matchar perfekt. Visarna på min 1545-mod är inte heller 100% samma färg trots att det ska vara samma på pappret. I värsta fall kan du alltid modda med borstade stålvisare.

Även 2002 har svarta visare. Dessa var mer vita i lumen.

Blir nog bra. Även org. är lumen vitare än index och det ser bra ut :)
boett-black.jpg

@Jbagency.com, vet ni om Squale fortfarande har den feta minutvisaren på någon av sina 1521-modeller eller om den går att köpa? På vintagemodellerna hade de en riktigt härligt fet minutvisare och en lite mindre timvisare. Jämfört med dessa så ser de moderna lite mesiga ut. :D

Gamla:
image (2).jpg

6d36b2a78db15a0563cfcfd98cb92030.jpg

Nya:
image (1).jpg

@Jbagency.com, vet ni om Squale fortfarande har den feta minutvisaren på någon av sina 1521-modeller eller om den går att köpa? På vintagemodellerna hade de en riktigt härligt fet minutvisare och en lite mindre timvisare. Jämfört med dessa så ser de moderna lite mesiga ut. :D

Gamla:
image (2).jpg

6d36b2a78db15a0563cfcfd98cb92030.jpg

Nya:
image (1).jpg
Tror inte det tyvärr, har varit mycket slut när man har frågat om delar men skickar ner en bild och frågar

Härligt tugg och drag i tråden nu, riktigt härligt :D

En fråga, om man vill justera vridningen som inte är helt linjerad med tavlan på en 1521, enkelt att göra själv eller något för en uris? :)

Tillbaka
Topp