Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SkwalehViktig och högst vetenskaplig undersökning coming up. Hur uttalar ni Squale?
Själv har jag numer ett schizofrent förhållande till uttalet då jag sedan jag fick upp ögonen för märket uttalat det amerikanskt (skwäjl) men sedan ett tag tillbaka fick jag höra hur ordet ska uttalas på italienska (skwuall eh). Jag har numer alltså en klar uppfattning vad som egentligen är korrekt men kan inte riktigt förlika mig med att gå omkring och låta italiensk när jag säger vad det är för märke.
Nu vill jag höra vad ni andra fantaster har att säga om den ack så viktiga uttalsfrågan.
mvh
Tror du har rätt, är dock lite dålig på franska dialekter haha. Här saxat från internätet (tycker det låter logiskt).Men ska det uttalas på italienska - märket är väl scweiziskt fr början och borde uttalas på franska? Dvs med stumt e på slutet.
”Sqwual”.
/J
Hittade tillbaka till källan som jag fick uttalsuppfostran från. Kommer av italienskans ord för haj. https://www.hodinkee.com/articles/blood-in-the-water-water-in-its-blood-a-brief-history-of-squaleTror du har rätt, är dock lite dålig på franska dialekter haha. Här saxat från internätet (tycker det låter logiskt).
"The name Squale is a translation of the word “shark” from the French dialect spoken in the Neuch âtel region where von Büren S.A. Montres originates"
Sen har ju Maggifamiljen (som är italiensk) alltid varit huvuddistributör av Squale. Maggi/von Büren har tydligen starka familjerelationer så killgissar på att italienska uttalet blev oundvikligt längs med vägen.
Ja, jag är uttråkad, tack för mig![]()
Jajamen, här är det också Squale idag!Hoppas på att fler inleder veckan med Squale-stil?
![]()
+1, så uttalar jag också det.Skwaleh
Såklart! Vabb igen...Hoppas på att fler inleder veckan med Squale-stil?
![]()
Ja, misstänker att vi aldrig får klarhet i frågan men tycker det är bra att du lyfter denHittade tillbaka till källan som jag fick uttalsuppfostran från. Kommer av italienskans ord för haj. https://www.hodinkee.com/articles/blood-in-the-water-water-in-its-blood-a-brief-history-of-squale
Skönt att hon körde det på skånska, då uttalar jag det helt rätt!Facit om det är så att det skall vara italienska
https://www.pronounceitright.com/pronunciation/squale-13673
Alla på kontoret har nu lärt sig hur man säger Squale utan att ha en aning om vad det är![]()
Givetvis!Hoppas på att fler inleder veckan med Squale-stil?
![]()
Ren svenska "skvalle"rViktig och högst vetenskaplig undersökning coming up. Hur uttalar ni Squale?
Själv har jag numer ett schizofrent förhållande till uttalet då jag sedan jag fick upp ögonen för märket uttalat det amerikanskt (skwäjl) men sedan ett tag tillbaka fick jag höra hur ordet ska uttalas på italienska (skwuall eh). Jag har numer alltså en klar uppfattning vad som egentligen är korrekt men kan inte riktigt förlika mig med att gå omkring och låta italiensk när jag säger vad det är för märke.
Nu vill jag höra vad ni andra fantaster har att säga om den ack så viktiga uttalsfrågan.
mvh
De har nämnt 50 om vi skall göra "egen" tavla, men som @Silverglantz säger så försöker vi lösa allt som önskas om det finns delarOm du vill ha eget tryck på tavlan tex ja.
Vill du ”bara” byta visare, insert elr dyl så pratar du med @Jbagency.com så ordnar han
Såvida delarna finns på hyllan hos Squale dvs.
Klockan är nu på väg till @Silverglantz , blev sjukt bra!Men vars är bilderna goddammit!?![]()
Såg att den var på gång, hade kanske hoppats på en sneak peekKlockan är nu på väg till @Silverglantz , blev sjukt bra!
Varje gång...
Jag kan skicka lite bilder om du vill, här direkt eller PM? Har tyvärr inte numret här då det inte var jag som skickade iväg den, löser det imorgon bittiSåg att den var på gång, hade kanske hoppats på en sneak peek
Messa sändningsnummer![]()
HÄR!!!Jag kan skicka lite bilder om du vill, här direkt eller PM? Har tyvärr inte numret här då det inte var jag som skickade iväg den, löser det imorgon bitti
+1, jag vill se!
Det är @Silverglantz som bestämmer+1, jag vill se!
Det är @Silverglantz som bestämmerskickar de bilderna jag tog på pm så får han välja om han vill lägga upp dem eller vänta och lägga upp sina egna bilder imorgon
Äh va fan, kör på här i tråden bara!
Nu är jag så nyfiken
Har ju bara sett den i mitt huvud![]()