Ingen aningDet var ju annorlunda. Material?
Texten löd bara:
Cinturino originale Squale Vintage ansa 18mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen aningDet var ju annorlunda. Material?
Ser ut att vara gummi. Aldrig sett förut.Det var ju annorlunda. Material?
Gummi till modell liknande den här kanske?Nån som sett ett sånt här förut?
18mm tydligen.
![]()
![]()
Ja visst möjligen eller kan det vara titan? Har skvalle'r nån titanboett?Ser ut att vara gummi. Aldrig sett förut.![]()
Hoppas på någonting i gummiväg, vi får la se helt enkeltJa visst möjligen eller kan det vara titan? Har skvalle'r nån titanboett?
Grym klocka! Snyggt jobbat!Då kommer de här, ni får nog mer "proffs" bilder när den anländer imorgon![]()
![]()
Åhh beställt?Hoppas på någonting i gummiväg, vi får la se helt enkelt![]()
Kunde inte låta bli...Åhh beställt?
Kunde inte låta bli...
I värsta fall sån har jag ”bara” ett vintagespänne till 2002an.
Vore ju kul om det gifte sig med 2002an, borde funka med 18mm utan att bli för konstigt tänker jag
Det tror jag inte att de har men är inte hundra. Tror inte att det är en länk med tanke på att det är ett vanligt spänne.Ja visst möjligen eller kan det vara titan? Har skvalle'r nån titanboett?
Exakt samma som Tag Heuers äldre länk till derasSer ut att vara gummi. Aldrig sett förut.![]()
Huh, intressant! Dunderful, men intressant.Exakt samma som Tag Heuers äldre länk till deras
Link-serie. Ofta något bespottad nuförtiden.
![]()
Det fixar du ganska enkelt själv. Jag brukar värma upp lite med en hårfön eller varmvatten och vrida försiktigt med en gummihandskeHärligt tugg och drag i tråden nu, riktigt härligt
En fråga, om man vill justera vridningen som inte är helt linjerad med tavlan på en 1521, enkelt att göra själv eller något för en uris?![]()
Tror det fanns både butterfly och vanligt clasp på dom. Dom nyare ser betydligt mycket trevligare ut.Huh, intressant! Dunderful, men intressant.Vad är det för lås på den?
Visste väl att jag kände igen designen från någonstans!Exakt samma som Tag Heuers äldre länk till deras
Link-serie. Ofta något bespottad nuförtiden.
![]()
Ah okej, tack! Bara vrida den till ”rätt” läge tänker du, eller pilla bort hela vridningen?Det fixar du ganska enkelt själv. Jag brukar värma upp lite med en hårfön eller varmvatten och vrida försiktigt med en gummihandske![]()
Vore väl spännande med en länk med sån låsning. Varför inte?Det tror jag inte att de har men är inte hundra. Tror inte att det är en länk med tanke på att det är ett vanligt spänne.![]()
Ja, men jag tror knappt att det är fysiskt möjligt.Vore väl spännande med en länk med sån låsning. Varför inte?![]()
Sorry jag var luddig, menar att man vrider själva inlägget i rätt läge som du säger, går att pilla bort inlägget helt också med denna metod, värme mjukar upp limmet.Ah okej, tack! Bara vrida den till ”rätt” läge tänker du, eller pilla bort hela vridningen?![]()
Då är jag med! Får se om jag vågar mig på detSorry jag var luddig, menar att man vrider själva inlägget i rätt läge som du säger, går att pilla bort inlägget helt också med denna metod, värme mjukar upp limmet.
@Aurum approves?Så, lite 70-tals flört på bandet också. Känns designen på gummit igen är det för att Squale har snott den
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mången tack, bättre än förväntat och väldans bekvämt, helt i klass med Tropic imo@Aurum approves?Jäklar vad läckert det blev med det vita gummit.
Den översta bilden är så att det pirrar lite i magen, not gonna lie! Vilken jäkla klocka!
Aldrig noterat tidigare. Just på denna ser det ut som att det skulle bli lite tight men ska kolla runt lite och fundera på det.@Aurum vi klurade på varför det saknas index för "29" på vridringinlägget på äldre Squales och även moderna typ 60 Atmos, har du någon teori?
Haha! Jobbigt...
Sjukt snygg, Squale måste ju också skaffa vitt gummiSå, lite 70-tals flört på bandet också. Känns designen på gummit igen är det för att Squale har snott den
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()