• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Godmorgon Squalevänner!
E36343DE-179F-4674-93C3-43A7DE31DE02.jpeg

Fick Corona på semestern! :nailbiting:
0A0E5CF2-A45E-4DA5-8FB8-0C70A9FDE7BD.jpeg

Nytt band för dagen btw! :)
Min bror åkte tillbaka till Kina (Shanghai) idag efter flera månader i Sverige på grund av Corona. Squale har idag bara öppet 3 dagar i veckan pga Corona, dock är det första man tänker på när man ser bilden är: tänk om det kunde vara sommar nu, en corona med citron är oslagbart

Ja eller så använder man den inte varje dag:) All heder till Squale dock, har inte sett många randiga klockor:) Ser ni skidorna, Frida och Ebba på väg upp och ta Johaug......
Ja precis, eller på julafton :) Gillar också att man vågar ta ut svängarna men tror det blir för vågat för mig i just den där färgen. Förresten listar Gnomon T-183 som limiterad, är det bara hos dom eller worldwide så att säga?
Heja Frida, vilken jäkla prestation!

Ja precis, eller på julafton :) Gillar också att man vågar ta ut svängarna men tror det blir för vågat för mig i just den där färgen. Förresten listar Gnomon T-183 som limiterad, är det bara hos dom eller worldwide så att säga?
Heja Frida, vilken jäkla prestation!
Skulle inte heller använda den (framför allt inte ihop med Marc´s tröja) Äntligen en svenska överst, Johaugs dagar är räknade:)

Finns det två olika militaire avsedda för olika marknader eller är en version nyare än den andra? Det finns ett par hemsidor i USA som säljer en variant som skiljer sig genom att tex. ha annan bezel, andra index, ruta runt datumet m.m. och som jag personligen tycker är mycket snyggare. Jag hittade en recension från 2018 där det nämndes att det var den senaste versionen av många och att den har funnits i andra varianter tidigare men kan den verkligen ha utgått och blivit ersatt sedan dess? o_O

L1000646.jpg

Squale20atmosCeramicMilitaire1_d32644f6-6724-4f0a-8991-6f431fe1671c_800x.jpg

Finns det två olika militaire avsedda för olika marknader eller är en version nyare än den andra? Det finns ett par hemsidor i USA som säljer en variant som skiljer sig genom att tex. ha annan bezel, andra index, ruta runt datumet m.m. och som jag personligen tycker är mycket snyggare. Jag hittade en recension från 2018 där det nämndes att det var den senaste versionen av många och att den har funnits i andra varianter tidigare men kan den verkligen ha utgått och blivit ersatt sedan dess? o_O

L1000646.jpg

Squale20atmosCeramicMilitaire1_d32644f6-6724-4f0a-8991-6f431fe1671c_800x.jpg
Båda är exklusiva, den ena för Gnomon och den andra för Long Island Watch. Två olika modeller fast ändå inte, typ. :)

Båda är exklusiva, den ena för Gnomon och den andra för Long Island Watch. Två olika modeller fast ändå inte, typ. :)
Ah, då är jag med! Jag bara väntade på att Mr. Squale skulle dyka upp med ett svar. :D Har de fler samarbetsprojekt med andra återförsäljare?

Ah, då är jag med! Jag bara väntade på att Mr. Squale skulle dyka upp med ett svar. :D Har de fler samarbetsprojekt med andra återförsäljare?
Inte vad jag vet, tror att LIW och Gnomon är deras största ADs så är väl naturligt att de gör mycket tillsammans. :)

• Like
Reactions: HSK
Inte vad jag vet, tror att LIW och Gnomon är deras största ADs så är väl naturligt att de gör mycket tillsammans. :)
Jag har alltid tyckt att det är märkligt hur Singaporebaserade Gnomon har haft exklusiva modeller av Squale och Steinhart men de kanske är så pass stora ändå internationellt. Long Islandvarianten hade lite sköna SHOM-vibbar med datumrutan men njae...vid närmare eftertanke är nog Gnomons variant betydligt snyggare med större index osv. Det kanske går att måla dit en ruta? :D

Jag har alltid tyckt att det är märkligt hur Singaporebaserade Gnomon har haft exklusiva modeller av Squale och Steinhart men de kanske är så pass stora ändå internationellt. Long Islandvarianten hade lite sköna SHOM-vibbar med datumrutan men njae...vid närmare eftertanke är nog Gnomons variant betydligt snyggare med större index osv. Det kanske går att måla dit en ruta? :D
Jag tror att det har att göra med att de säljer väldigt många 1545or i Asien. Lär vara en stor del av Squales inkomst.

När jag skulle köpa min Militaire så stod jag och vägde mellan de två varianterna. Den som LIW har är ju egentligen närmare originalet men till slut så valde jag ändå Gnomons version för den är snyggare. Hade också gärna sett en ruta runt datumet men tycker ändå att det funkar. :)

• Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp