• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Man kanske kunde kolla om Gnomon vill vara med? De tar 50st och vi tar 50st. Inget vi ska dra igång innan det är bekräftat att vi kan få till det men bara en lös idé.

Blir min dröm-Squale så jag håller tummarna för att det går! :nailbiting:
Jag har tänkt tanken, även kanske med LongIsland, absolut, säger det att antalet är problemet så tror jag vi hittar en lösning:)

@Zackrissonsur.se det hade varit coolt med en 1521 reverse dvs orange tavla och bezel och en blå minut visare. Tänker typ den orangea färgen som är på ocean crawler paladino
ocean-crawler-paladino-wavemaker-orange-310467_1024x1024.jpg

Men inte i dagens sortiment va? Har bara sett Giramondo om då bortser från 30 atmos som inte säljs i europa
Gnomon har ju ett par modeller också, sant att de inte säljs i EU (vad jag vet). Om man tillverkar/designar en klocka kanske det är läge att försöka få det rätt, kan man tycka, oavsett hur många olika modeller med det konceptet (i detta fallet gmt) man tänker sig. Men det är ju bara vad jag tycker. :) (och @Equilibrium ) Verkar slåss mot "väderkvarnar".

Gnomon har ju ett par modeller också, sant att de inte säljs i EU (vad jag vet). Om man tillverkar/designar en klocka kanske det är läge att försöka få det rätt, kan man tycka, oavsett hur många olika modeller med det konceptet (i detta fallet gmt) man tänker sig. Men det är ju bara vad jag tycker. :) (och @Equilibrium ) Verkar slåss mot "väderkvarnar".
Det beskriver situationen perfekt min vän. Tyvärr...

Bilagor

• IMG_9512.JPG
    IMG_9512.JPG
    15.5 KB · Visningar: 1
Håller med, rätt skall vara rätt, dock är det svårt att lära gamla hundar att sitta, jag lär mig så mycket här på KS som jag för vidare så tror ibland att de svettas så mycket mail de får med inputs/förslag/frågor de får av mig. Själv har man ägt för många klockor med dykarring och har helt ärligt aldrig vridit på ringen någonsin:) Samma när man är dum nog att ibland betala för mycket för en kronograf automat och sedan aldrig ens använt funktionen. Älskar Er passion för detaljer och lär mig varje dag:)

Har sålts via Swiss Watch Passion tidigare. På tal om denna och GMT, här är Andrea med en prototyp på armen... :cool:
PSX_20200318_205407.jpg

PSX_20200318_205359.jpg
Ja det är ju Squale´s eget företag, Mr Maggi i sann italiensk stil:) Är det något som är på g eller blev det jubileumsklockan istället? Gillar verkligen designen och tror att det är en gammal klassisk boett som de tagit fram igen. Tycker att nästan alla klockor blir så mycket bättre med välvda safirglas

Ja det är ju Squale´s eget företag, Mr Maggi i sann italiensk stil:) Är det något som är på g eller blev det jubileumsklockan istället? Gillar verkligen designen och tror att det är en gammal klassisk boett som de tagit fram igen. Tycker att nästan alla klockor blir så mycket bättre med välvda safirglas
Aha, det visste jag inte! :) Älskar hans stil, han är störtskön. Jag gillar att han oftast kör med en gul/svart 2002 PVD också, galet kaxigt tillsammans med kostym. :D Det är ganska nya bilder så jag tror att det är en kommande produkt.

Tillbaka
Topp