Ok tack, trodde inte det var original.Det är orginal jubileet som den kommer med.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok tack, trodde inte det var original.Det är orginal jubileet som den kommer med.![]()
![]()
God lördagsmorgon. Denna kör jag idag! Vad kör ni?
Fördelen med att ha blivit ålderssynt är att man inte kan läsa datum längre, behöver lite inspiration, så alla med Squale klockor på sig idag ta eran bästa bild och skicka i trådenJa, den har nog fått vara med om ett och annat.Det är inte quickset-datum på den så jag orkar aldrig veva fram rätt datum.
![]()
Superfin! 1545 är otroligt prisvärd. Gillar dock inte mercedesvisarna som är på de flesta modellerna och därför blev det en militaire för mig. Dina visare gillar jag också och är verkligen helt rätt på denna klocka.![]()
Fin den där! Jag kör Ferrovian, den trivs i vårsolen!
Kan inspirera med lite blått?Fördelen med att ha blivit ålderssynt är att man inte kan läsa datum längre, behöver lite inspiration, så alla med Squale klockor på sig idag ta eran bästa bild och skicka i tråden![]()
Sorry...
Wut? Ser ut att vara DLC ju!Denna har jag aldrig sett förr?![]()
DLC ?Sorry...
Wut? Ser ut att vara DLC ju!![]()
Diamond like carbon coating.. dvs. att ytbeläggning är svart
Aah ok tack !Diamond like coating.. dvs. att ytbeläggning är svart![]()
Tuff!Moddad Tiger, älskar den!
![]()
Tuff!Vad har den röda knappen för funktion?
Ser ut att vara tropicen. Har funnits ute en lång tidÅ det här då, vad är det här? En GMT a la microtrådsklockan?!![]()
Halvtaskig bild men ser ut som tropic precis som @rambo_amadeus säger.Å det här då, vad är det här? En GMT a la microtrådsklockan?!![]()
Det har du nog rätt i! Insertet såg så grönt ut..Ser ut att vara tropicen. Har funnits ute en lång tid
![]()
https://www.gnomonwatches.com/products/30-atmos-tropic-gmt-ceramica-sel-bracelet
Du får köra en relik som folk gör på gitarrer.. typ dra den i gruset osv för att få den att se använd ut..Första lite synligare repan på 1521 FL:an.
Kul! Blir bara snyggare med tiden
![]()
Haha, jo det gör kanske att den ser cool ut. Men det är bra mycket roligare med en klocka där man vet att alla repor är orsakade av riktig användningDu får köra en relik som folk gör på gitarrer.. typ dra den i gruset osv för att få den att se använd ut..
nä men lite levnadsrepor hör ju till![]()
Haha jo. Jag var inte seriös med att du skulle göra den sliten med flitHaha, jo det gör kanske att den ser cool ut. Men det är bra mycket roligare med en klocka där man vet att alla repor är orsakade av riktig användning![]()
Haha nej fan det hade gjort ont i hjärtat. Även på gitarrer.Haha jo. Jag var inte seriös med att du skulle göra den sliten med flittycker att det är lite löjligt, även på gitarrer..
![]()
Nej, det hade jag nog inte gjort... Kör en G-shock i så fall.Hur känsligt är egentligen ett urverk? Pallar det att man tex kör slagborrmaskin dagligen ? Tänkte på vibrationer o så.
Ah tänkte lite likadant. G-shocken har fått följa med de dagar jag vet att det blir grovgöraNej, det hade jag nog inte gjort... Kör en G-shock i så fall.![]()
Klokt val. Mekaniska klockor gillar generellt sett inte vibrationer.Ah tänkte lite likadant. G-shocken har fått följa med de dagar jag vet att det blir grovgöra![]()
Lite tråkigt om man jobbar som hantverkare, man vill ju bära nyklockan så mycket som möjligt men samtidigt inte förstöra den på jobbet.Klokt val. Mekaniska klockor gillar generellt sett inte vibrationer.![]()
Dumt att chansa, bättre att ha en kvarts-beater eller G-shock som man kan plåga och sen ha de andra vid andra tillfällen.Lite tråkigt om man jobbar som hantverkare, man vill ju bära nyklockan så mycket som möjligt men samtidigt inte förstöra den på jobbet.
Man får helt enkelt växla när man kommer hem
Nu har jag väl inte direkt världens mest vibrerande jobb längre men ändå.![]()