• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Där åkte det på!

20200422_200510.jpg

Ett stort grattis till alla nyblivna :squale:-ägare, gamla som nya! :D
Tack. Känns mycket bra att vara tillbaka med Squale
Det här är vackert så man blir tårögd! Så jäkla härligt! :happyhappy: Kan bara hålla med @Von, går knappt att hålla reda på alla som blivit nya Squale-ägare nu, haha. :D Stämmer in med @North och säger grattis till alla! Nu förväntar vi oss att den här tråden exploderar med bilder framöver. :cool:
Visst blir man :) tack!

Känns jäkligt bra, gillar den som tusan. Ska bli kul att testa lite olika band/länkar. Är det kanske nu man säljer allt annat man har för att bara köpa Squale? :hilarious:
Har haft en Micro LE en sväng men den fick lämna.
Härligt! Det var i princip det jag gjorde haha! Sålde iväg ett gäng iaf, dock inget jag ångrar, eller saknar SKX lite. Blir säkert en i framtiden men då en 013 eller en 007, hade 009. :)

Vad kör ni för bandstift till Borealis gummi? Alla jag hade satt sådär, var alldeles för smala i diameter tyckte jag. Provade dock inte med det som satt med på orginalgummit från Squale.

Utan tvekan min favoritkombination på den blåa 1521an. Perfekt balans både utseendemässigt och komfortmässigt. Bra där! :cigar:

Känns jäkligt bra, gillar den som tusan. Ska bli kul att testa lite olika band/länkar. Är det kanske nu man säljer allt annat man har för att bara köpa Squale? :hilarious:
Har haft en Micro LE en sväng men den fick lämna.
Fullt rimlig inställning som ALLA borde ha! :cool:

Vad kör ni för bandstift till Borealis gummi? Alla jag hade satt sådär, var alldeles för smala i diameter tyckte jag. Provade dock inte med det som satt med på orginalgummit från Squale.
Jag kör med vanliga stift men de är som du säger för smala. Det är lite problematiskt att Squale kör med bandstift som bara är 0,8mm istället för 1,1mm i ändarna för det är svårare att hitta såna med tjock "kropp". De flesta 0,8mm är 1,78 i mitten men har man 1,1mm ändar så finns det både 2,0 och 2,5mm i mitten.

Är det någon som har tips på bandstift som är 2,0mm och har ändar som är 0,8mm till ett rimligt pris så tas det tacksamt emot.

Utan tvekan min favoritkombination på den blåa 1521an. Perfekt balans både utseendemässigt och komfortmässigt. Bra där! :cigar:

Fullt rimlig inställning som ALLA borde ha! :cool:
Edit: Ja det är ju tack vara dig man hittade den kombinationen, så TACK!

Haha känns ju så just nu men man kanske ska suga in det nån dag eller två :hilarious: eller varför vänta..

Jag kör med vanliga stift men de är som du säger för smala. Det är lite problematiskt att Squale kör med bandstift som bara är 0,8mm istället för 1,1mm i ändarna för det är svårare att hitta såna med tjock "kropp". De flesta 0,8mm är 1,78 i mitten men har man 1,1mm ändar så finns det både 2,0 och 2,5mm i mitten.

Är det någon som har tips på bandstift som är 2,0mm och har ändar som är 0,8mm till ett rimligt pris så tas det tacksamt emot.

Okej, då är jag med. Tack!
Då får det bli vanliga tills någon hittar dom perfekta siften :D

Senast ändrad:
Nytt gummi från Squale fick jag hem idag.
När jag öppnade brevet kändes det lite sådär först.
Hallå Squale en liten påse kunde ni lagt bandet i,inte mycket begärt mot va det kostar.
Men såklart miljön går först :)
Tyckte först det såg ganska billigt ut och sladdrigt.
Men på armen wow riktigt skönt och blev glatt överraskad av att man kan sätta fast flärpen med en plupp (den oreanga detaljen)
Bandet va väldigt dammigt och gråaktigt när det kom så jag sköljde av det.
Min uppfattning av tidigare inlägg är att dessa inte är några dammsugare?
Men men otroligt skönt är det.

E9622BA2-4A64-415E-9A8C-E6576598766E.jpeg

Hallå Squale en liten påse kunde ni lagt bandet i,inte mycket begärt mot va det kostar.
Men på armen wow riktigt skönt och blev glatt överraskad av att man kan sätta fast flärpen med en plupp (den oreanga detaljen)

Det där ser riktigt bra ut, har spanat lite på det jag med!

Jag tycker att det är det bästa gummit jag testat. Grymt bekvämt och jag älskar pluppen som håller in flärpen. :)

Tillbaka
Topp