Nä, det är onekligen en olycklig omständighet.Jag tycker att 30 atmos är snygg men jag gillar inte att de snott designen och hävdar att den är deras...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä, det är onekligen en olycklig omständighet.Jag tycker att 30 atmos är snygg men jag gillar inte att de snott designen och hävdar att den är deras...
Var det någon som sa ”gruppvariant på 1521”?Jag tycker att 30 atmos är snygg men jag gillar inte att de snott designen och hävdar att den är deras...
Ännu en utspottad klocka som inte ser ut att ha fått tillräckligt med eftertanke..Nytt från Gnomon! Hur tänkte de när de satt svart text på mörkblå bakgrund på vridringsinlägget..?
Vad innebär Tiger i Squalesammanhang? Är det ytterligare en tillverkare som använt Squales boetter eller är det en modellserie? De modeller jag har sett är i alla fall i samma stuk och om jag inte minns fel tror jag att man till och med kunde köpa dem genom Squale?Vadå fulsnygg? Den är bara cool! Tiger är stenhård, ska definitivt skaffa en sån någon gång.
Vore nice! Var det 50st som var minsta batch?Var det någon som sa ”gruppvariant på 1521”?
Var nog inget uttalat men 50 var nog för lite egentligen via Gnomon.Vore nice! Var det 50st som var minsta batch?
Var nog inget uttalat men 50 var nog för lite egentligen via Gnomon.
Gnomon gör nog mindre serier själva men för tredje part vill de ha fler exemplar gissar jagNya 30 atmosen verkar ha 30 unika serienr. Drömmen är så klart gamla Squale Master-boetten, men lär bli svårt.
Ingen aning faktiskt. Många saker tillverkas med svenskt stål även om tillverkarna inte direkt skriver det.BTW alla squaleistas...
Läste någonstans att Squales är tillverkade med svenskt stål, någon som vet något mer om det?
Gnomon gör nog mindre serier själva men för tredje part vill de ha fler exemplar gissar jag
Ingen aning faktiskt. Många saker tillverkas med svenskt stål även om tillverkarna inte direkt skriver det.
Rolex tillverkade länge sina klockor av svenskt stål, om de fortfarande gör det vet jag inte, men här är en gammal reklam där de skriver det. ( Den lilla beskrivande texten nere åt höger. )
TrevligtDet verkar stämma: https://www.pageandcooper.com/squale-50-atmos-1521-blue-ocean-2399/
”The watch's discreet elegance is combined with reliability, an example being the use of only the finest Swedish steel in its construction.”
Tror nog att det var i en sådan artikel jag läste det men inget ”officiellt” Hoppades på att Squale skulle skrivit det någonstans, också intressant vad det är för stål och varförDet verkar stämma: https://www.pageandcooper.com/squale-50-atmos-1521-blue-ocean-2399/
”The watch's discreet elegance is combined with reliability, an example being the use of only the finest Swedish steel in its construction.”
Tiger är en modell precis som 1521 eller Matic.Vad innebär Tiger i Squalesammanhang? Är det ytterligare en tillverkare som använt Squales boetter eller är det en modellserie? De modeller jag har sett är i alla fall i samma stuk och om jag inte minns fel tror jag att man till och med kunde köpa dem genom Squale?
Helvette så fetBlir så gott ljus i bil!!
Han e grymHelvette så fet
Lustigt, det var min första, spontana tanke också - trots att jag där och då inte riktigt hade reflekterat över det fantastiskt korkade valet av svart (måste bara ha tyckt att något inte var som det borde vara)... I övrigt en grymt fin variant och tavlan är magiskt bra!Vit eller silverfärgad text och vanlig C3-lume så...
Nytt från Gnomon! Hur tänkte de när de satt svart text på mörkblå bakgrund på vridringsinlägget..?
Ja, färgsättningen generellt med blå/orange är riktigt bra. Förstår verkligen inte hur de tänkte? Ibland får jag känslan av att Squale (eller kanske snara Gnomon) har gått från att tillverka professionella verktyg till att vara ett fashion brand.Potentialen är ju grym. Var påväg att beställa, fick gå in från solen för att se bättre och då såg jag detaljerna som påpekats. Synd. Tavlan och oranga färgen gillar jag skarpt.
Jag går lite mot strömmen och säger att den är bättre än många andra sentida släpp. Färgkombinationen är helt rätt, även om jag föredragit ett helblått bezelinsert. Tavlan är för en gång skull ren och prydlig och lumen passar fint. Håller med er om svart text vilket bara är knäppt. Och fortfarande lite för höga priser på dessa, hade varit rimligare om de klockat in ungefär som 1521orna.Nytt från Gnomon! Hur tänkte de när de satt svart text på mörkblå bakgrund på vridringsinlägget..?
Gillar den, men gällande vridningen, hur f*n tänkte dem!?Nytt från Gnomon! Hur tänkte de när de satt svart text på mörkblå bakgrund på vridringsinlägget..?
Det hade ju varit så lätt för dem att göra rätt, synd på en annars riktigt fin klocka.Gillar den, men gällande vridningen, hur f*n tänkte dem!?
Går ju verkligen inte att se den svarta texten mot den blåa färgen. I övrigt ser den ju bra ut, så lite synd med färgsättningen
Verkligen... Hoppas nästan att det är vi som ser fel, den kanske är grym irl!Det hade ju varit så lätt för dem att göra rätt, synd på en annars riktigt fin klocka.
Ja, Gnomon är ju tyvärr sjukt dåliga på att återspegla färger på vissa av sina produktbilder. Jag trodde först att det var som på Matic att markeringarna ibland ser helt svarta ut för att de är spegelblanka ut men de är tyvärr målade.Verkligen... Hoppas nästan att det är vi som ser fel, den kanske är grym irl!
Blir intressant att se annat än produktbilder när den börjar gå ut på marknaden