Alright, tack!2 delat med Quick release köpte det på wish.
Finns i massa färger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alright, tack!2 delat med Quick release köpte det på wish.
Finns i massa färger.
Var inget stort fan av den bruna tavlan på Squales bilder men den växer för mig! Vad tycker du om den?Riktigt bra!
På dina bilder och de bilder jag sett så tycker jag verkligen den ser riktigt fin ut. Har aldrig testat någon klocka med brun tavla men den där skulle nog kunna vara en kandidat, verkligen en lyckad kombo med färgernaVar inget stort fan av den bruna tavlan på Squales bilder men den växer för mig! Vad tycker du om den?
Vet du var man kan få hem den katalogen?
Härligt !Äntligen kom rätt spänne! Så nu sitter gummit som det ska och sen fick jag tag på ett nytt "begagnat" polerat mesh veckan börjar bra!
Ja det ska bli kul att testa kanske inte alls gillar det men det får vi se.Härligt !
Är nog inte allt för svårt att bli av med det isfJa det ska bli kul att testa kanske inte alls gillar det men det får vi se.
Haha, tror inte det vaÄr nog inte allt för svårt att bli av med det isf
Riktig hårdvaluta i dessa dagar.Haha, tror inte det va
Ahh, ge mig!Idag kör vi vintage-tjockis!
F*n van snygg 1521 är med matt boett... Jag tycker verkligen att den passar på tropic. Har för mig att tidigare tropic jag har använt har dragit åt sig mycket damm. Hur är detta?
Där kom den hem! Bättre skick än jag vågade hoppas på och för det priset jag fick den för så är det mitt största kap det här året.
Jag trodde att den var hopplockad av NOS-delar men det verkar som att de bara har bytt urverket I den. Till och med den gamla prislappen sitter kvar.
Tavlan i sig är fantastisk, synd att trycket är så fult bara.
Någon har inte varit så försiktig när de har tagit av baklocket.
Bandet är så gammalt och torrt att det spricker när man försöker böja det. Går det att rädda ett sånt band?
Hade dåligt med passande band i 18mm så det fick bli en replik av ett A. F.0210. även om det inte är helt passande. Får hoppas att britterna förlåter mig. Har ni några bra bandförslag så får ni gärna komma med dem!
Snyggt och grattis!!Där kom den hem! Bättre skick än jag vågade hoppas på och för det priset jag fick den för så är det mitt största kap det här året.
Jag trodde att den var hopplockad av NOS-delar men det verkar som att de bara har bytt urverket I den. Till och med den gamla prislappen sitter kvar.
Bandet är så gammalt och torrt att det spricker när man försöker böja det. Går det att rädda ett sånt band?
Snyggt! GrattisHade dåligt med passande band i 18mm så det fick bli en replik av ett A. F.0210. även om det inte är helt passande. Får hoppas att britterna förlåter mig. Har ni några bra bandförslag så får ni gärna komma med dem!
Jäklar va grym! Grattis
Snyggt och grattis!!
Tack ska ni ha! Den är respektabla 34mm.Snyggt! Grattis
Vad är det för storlek?
Riktigt cool!Där kom den hem! Bättre skick än jag vågade hoppas på och för det priset jag fick den för så är det mitt största kap det här året.
Skicka ett pm så kan vi lösa det..Vet du var man kan få hem den katalogen?
Tycker den lilla tagen med skeppsratten var frän, 360.000 spännDär kom den hem! Bättre skick än jag vågade hoppas på och för det priset jag fick den för så är det mitt största kap det här året.
Ja, den var riktigt cool tycker jag. Ska mejla Squale i veckan och se vad de har för delar, tror att man kan beställa direkt från dem om man frågar snällt. Får testa det där med bandet, hur länge tror du att det ska ligga i det badet? Annars får jag se om jag hittar ett nytt, modellen heter 281 och Bonetto Cinturini tillverkar ju dem fortfarande men vet inte om de finns i 18mm någonstans.Tycker den lilla tagen med skeppsratten var frän, 360.000 spänn
Klockan var fin också, förstår att du högg den trots det lite skumma trycket på tavlan.
Angående band så tycker jag originalet passar bra på. Testa att bada det i glycerin/T-röd typ hälften hälften så kan det nog bli bra igen
Kul att ha lite småprojekt sådärJa, den var riktigt cool tycker jag. Ska mejla Squale i veckan och se vad de har för delar, tror att man kan beställa direkt från dem om man frågar snällt. Får testa det där med bandet, hur länge tror du att det ska ligga i det badet? Annars får jag se om jag hittar ett nytt, modellen heter 281 och Bonetto Cinturini tillverkar ju dem fortfarande men vet inte om de finns i 18mm någonstans.
Fasen vad cool med quartz och allt!Där kom den hem! Bättre skick än jag vågade hoppas på och för det priset jag fick den för så är det mitt största kap det här året.
Ja, ska bli spännande tycker jag. Testar med bandet, funkar det så funkar det annars snor jag spännet.Kul att ha lite småprojekt sådär
Stryk på lite och se vad som händer, annars dränk i några minuter så det suger upp lite bättre.
Tack! Haha, nu får du gå till Specsavers, de är ju inte ens lite lika. Vet faktiskt inte vem som har tillverkat Key West men @Seikosthlm vet kanske?Fasen vad cool med quartz och allt!
Inte helt olik den Key West som @FreakyLeo köpte nyligen.
https://klocksnack.se/threads/nos-key-west-militär-sub-med-original-isofrane-trycktestad.129617/
Jag antar att det är något slags samarbete där man anlitat Squale för att tillverka klockorna men den här var ju mycket fräckare med orange visare och allt.
Haha, men tavlorna är väl lite lika ändå? Tänkte att det kanske fanns någon koppling i.o.m. att de tillverkades åt den italienska militären av DPW.Ja, ska bli spännande tycker jag. Testar med bandet, funkar det så funkar det annars snor jag spännet.
Tack! Haha, nu får du gå till Specsavers, de är ju inte ens lite lika. Vet faktiskt inte vem som har tillverkat Key West men @Seikosthlm vet kanske?
Ja, båda är ju svarta, har siffror på tavlan och ram runt datumet. Nästan en kopia... Skämt åsido så tror jag inte att det finns någon koppling men jag är inte säker. Väldigt ovanligt att Squale inte har sin haj på tavlan så det kan ju vara en specialare av något slag.Haha, men tavlorna är väl lite lika ändå? Tänkte att det kanske fanns någon koppling i.o.m. att de tillverkades åt den italienska militären av DPW.
Kanske tillverkade till kund efter samma spec som DPW? Olika modeller och tillverkare men samma krav till någon obskyr italiensk myndighetJa, båda är ju svarta, har siffror på tavlan och ram runt datumet. Nästan en kopia... Skämt åsido så tror jag inte att det finns någon koppling men jag är inte säker. Väldigt ovanligt att Squale inte har sin haj på tavlan så det kan ju vara en specialare av något slag.
Najs!! Fasen vad cool, stenhård! Stort grattis till nyförvärvet!Där kom den hem! Bättre skick än jag vågade hoppas på och för det priset jag fick den för så är det mitt största kap det här året.