• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
@MaBr har ju ett inofficiellt orange millefori som eventuellt håller sig fräschare? Ingen aning om det finns i 20mm men kanske värt att kolla upp :)

Det får vi spana på tack :)
Har bara hunnit testa det en gång, ska köra det till sommaren, så kan inte uttala mig om hur det blir i längden men det känns kanon! :)
PSX_20200424_181149.jpg
PSX_20200424_180746.jpg
PSX_20200424_180627.jpg
PSX_20200424_180546.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Har bara hunnit testa det en gång, ska köra det till sommaren, så kan inte uttala mig om hur det blir i längden men det känns kanon! :)
PSX_20200424_181149.jpg
PSX_20200424_180746.jpg
PSX_20200424_180627.jpg
PSX_20200424_180546.jpg
Hört ryktas om att det det ÄR sommar från och med idag :cool:
Ser ut att vara samma "transparenta fluorescerade" gummiblandning som i mitt, tutto perfetto!
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Fick precis mitt waffle där ifrån.
Nej ingen höjdare. Har däremot flera andra gummin från cns som är kanon. Knepigt med sån ojämn kvalité.
Jätteskumt det där för jag har och har haft ett flertal Waffles från CNS och de är kanon.
Antagligen någon äldre modell för jag köpte samtliga på någon form av utförsäljning.
Har och har haft ett gäng andra typer av gummin också med varierande kvalitet precis som du säger, lite läskigt att beställa därifrån när man inte vet vad man får...

Plus att det tar oftast löjligt lång tid att få grejerna...
 

Kreacon

Audemars
Jätteskumt det där för jag har och har haft ett flertal Waffles från CNS och de är kanon.
Antagligen någon äldre modell för jag köpte samtliga på någon form av utförsäljning.
Har och har haft ett gäng andra typer av gummin också med varierande kvalitet precis som du säger, lite läskigt att beställa därifrån när man inte vet vad man får...

Plus att det tar oftast löjligt lång tid att få grejerna...
Mitt är waffle 2.0. @KlockTotte var nöjd med sitt men det var nåt halvår sen så de måste vara ett annat (?!).
Tips på annan tillverkare där ett gummi inte kostar 700 spänn och där frakten är normal inom Sverige?
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Mitt är waffle 2.0. @KlockTotte var nöjd med sitt men det var nåt halvår sen så de måste vara ett annat (?!).
Tips på annan tillverkare där ett gummi inte kostar 700 spänn och där frakten är normal inom Sverige?
Sett till pris i relation till kvalitet så tycker åtminstone jag att Zuludiver aldrig felar. Fri frakt vad jag minns. Brukar ta sju till tio dagar för leverans ungefär.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Mitt är waffle 2.0. @KlockTotte var nöjd med sitt men det var nåt halvår sen så de måste vara ett annat (?!).
Tips på annan tillverkare där ett gummi inte kostar 700 spänn och där frakten är normal inom Sverige?
Håller med @Silverglantz . Varit sjukt nöjd med mina 2.0 Waffle. Jämförde med Uncle Seiko och då var det knappt någon skillnad. Testa Tid & Ting (@Hans Beck ) för de har fått jättebra kritik.
 
Topp