• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kanske tillverkade till kund efter samma spec som DPW? Olika modeller och tillverkare men samma krav till någon obskyr italiensk myndighet :D
Kan vara så, hade varit spännande om det stämmer. :)

Najs!! Fasen vad cool, stenhård! :D Stort grattis till nyförvärvet! :cigar:

Gällande bandet borde det väl gå att hitta ett från Squale? Verkar vara samma som satt på min 1515. Men det känner du säkert redan till! :)
Tack så mycket! :D Bra input, visste inte att Squale satt på såna fortfarande men ska definitivt kolla upp det. Extra coolt om det är original ju! :cool: Vilkn variant av 1515 var det du hade, var det den med silvrigt vridringsinlägg som såldes av Gnomon?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kom på att jag inte lagt upp en bild på denna skönhet på ett tag nu!
IMG-20200527-WA0011.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Kan vara så, hade varit spännande om det stämmer. :)


Tack så mycket! :D Bra input, visste inte att Squale satt på såna fortfarande men ska definitivt kolla upp det. Extra coolt om det är original ju! :cool: Vilkn variant av 1515 var det du hade, var det den med silvrigt vridringsinlägg som såldes av Gnomon?
Exakt! Ja men eller hur, vore riktigt coolt. Squale borde ju ha några kvar på lager tänker jag! :D Köpte min på forumet men har för mig den var från Gnomon. De gjorde ett gäng av NOS-delar. Var 2016 så det är ju ett tag sen. :)

Bild på min gamla:
6D49000B-1F00-4734-AEAC-04E2A014A780.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Exakt! Ja men eller hur, vore riktigt coolt. Squale borde ju ha några kvar på lager tänker jag! :D Köpte min på forumet men har för mig den var från Gnomon. De gjorde ett gäng av NOS-delar. Var 2016 så det är ju ett tag sen. :)

Bild på min gamla:
6D49000B-1F00-4734-AEAC-04E2A014A780.jpeg
Håller tummarna för det för jag tror att det andra blir svårt att rädda.

Den där var fin tycker jag, är ganska säker på att de kommer från Gnomon. Inte riktigt min kopp te med det silvriga vridringsinlägget men resten är sjukt snyggt. :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Håller tummarna för det för jag tror att det andra blir svårt att rädda.

Den där var fin tycker jag, är ganska säker på att de kommer från Gnomon. Inte riktigt min kopp te med det silvriga vridringsinlägget men resten är sjukt snyggt. :)
Håller tummarna för dig här också!

Ja, men precis. Dubbelkollade i min gamla annons nu och den var från Gnomon.

Håller med, den var jäkligt cool och gillade att tavlan ändå var NOS med gulnad lysmassa. Kom dock aldrig överens med storleken. Liiiite för liten tyckte jag då. Såhär i efterhand var jag nog för snabb på att sälja :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Håller tummarna för dig här också!

Ja, men precis. Dubbelkollade i min gamla annons nu och den var från Gnomon.

Håller med, den var jäkligt cool och gillade att tavlan ändå var NOS med gulnad lysmassa. Kom dock aldrig överens med storleken. Liiiite för liten tyckte jag då. Såhär i efterhand var jag nog för snabb på att sälja :D
Storleken är ganska svår om man är van vid moderna storlekar. Jag bytte från en Matic till denna när den kom och då kändes det ganska fånigt men efter några timmar är det kanon. :) Är ju dessutom väldigt bekvämt med små klockor! Du får väl också ge dig på en 1515 längre fram och ge den en chans till. :D
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Storleken är ganska svår om man är van vid moderna storlekar. Jag bytte från en Matic till denna när den kom och då kändes det ganska fånigt men efter några timmar är det kanon. :) Är ju dessutom väldigt bekvämt med små klockor! Du får väl också ge dig på en 1515 längre fram och ge den en chans till. :D
Shit, ja där snackar vi kontraster! :D

Ja kanske det, vem vet! Får se framöver :pompus: En 1553 finns ju att köpa ny, har faktiskt spanat på den en del. Cool dinka för i princip kaffepengar. Inte riktigt lika liten men alltid en start ;)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Shit, ja där snackar vi kontraster! :D

Ja kanske det, vem vet! Får se framöver :pompus: En 1553 finns ju att köpa ny, har faktiskt spanat på den en del. Cool dinka för i princip kaffepengar. Inte riktigt lika liten men alltid en start ;)
Jag tycker att 1553 är riktigt cool men den sitter väldigt dåligt på mig. Boetten är spikrak så den sitter liksom ovanpå armen om man inte har en bred och platt handled. Svår boett men finns i många häftiga varianter. :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Ja, ska bli spännande tycker jag. Testar med bandet, funkar det så funkar det annars snor jag spännet. :p


Tack! Haha, nu får du gå till Specsavers, de är ju inte ens lite lika. :D Vet faktiskt inte vem som har tillverkat Key West men @Seikosthlm vet kanske? :)
Tavlan / Index var rätt lika. :)
Key West var en Italiensk tillverkare med täta band till DPW. Just denna boett är sannolikt inköpt av ngn men vet inte vem. Sen spekuleras det i om hur allt hänger ihop mellan Key West, DPW och North Eagles men inte fått ngn klar bild.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tavlan / Index var rätt lika. :)
Key West var en Italiensk tillverkare med täta band till DPW. Sen spekuleras det i om hur allt hänger ihop men inte fått ngn klar bild.
Sjukt svårt det där för mycket av det (speciellt när det gäller Squale) är väldigt dåligt dokumenterat. Kul om det skulle finnas ett samband. Den tavlan jag har verkar ovanlig så inte omöjligt att det är en enstaka batch. :)
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Grymt det blev med meshet! Hur känns det?
Tack, det blev riktigt bra tycker jag.
Jag gillar det men tycker att det kan skava lite i huden ibland vid länkbitarnas "kanter" men kanske ger med sig :) Har aldrig haft ett mesh förut och trodde det skulle vara lite mer följsamt än vad det är men det sitter bra och är skönt att bära.
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack, det blev riktigt bra tycker jag.
Jag gillar det men tycker att det kan skava lite i huden ibland vid länkbitarnas "kanter" men kanske ger med sig :) Har aldrig haft ett mesh förut och trodde det skulle vara lite mer följsamt än vad det är men det sitter bra och är skönt att bära.
Ajt Ajt! vill man vara fin får man lida pin ;)
Hoppas @Zackrissonsur.se får hem nått snart så jag också får testa :)
 
Topp