• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Det bästa när frugan springer runt på Plantagen är att dom har sköna möbler att sitta i.
2E0D21DB-8E1C-4E59-A78E-ECDC9D583CED.jpeg
 
Kikade på klockan och noterade flertalet mindre repor på glaset. Kan det vara skador i AR coatingen eller kan det vara repor i glaset? Har squale AR på ovansidan av glaset? Syns främst i starkt ljus, typ lysrörsbelysning. Har haft flertalet klockor men aldrig lyckats repa glaset *peppar peppar*. Någon som har/haft liknande?
20200530_105139.jpg
 
Kikade på klockan och noterade flertalet mindre repor på glaset. Kan det vara skador i AR coatingen eller kan det vara repor i glaset? Har squale AR på ovansidan av glaset? Syns främst i starkt ljus, typ lysrörsbelysning. Har haft flertalet klockor men aldrig lyckats repa glaset *peppar peppar*. Någon som har/haft liknande?
20200530_105139.jpg
De går inte bort med lite vatten och gnugg?
 
Dessvärre inte, har testat att tvätta med mildtvål samt har en schysst putsduk från nymans :( Kan det vara AR? Kan inte känna ngt med nageln eller så.

Ngt som vet vad ett nytt glas och byte kostar? @Zackrissonsur.se
Märkligt, kan vara AR. Jag hade samma bekymmer med min gamla Omega. Efter cirka 6 månader med den hade jag massa mikrorepor på AR-coating:en man såg i direkt solljus.
15349473100518144942749859580450.jpg
 
Märkligt, kan vara AR. Jag hade samma bekymmer med min gamla Omega. Efter cirka 6 månader med den hade jag massa mikrorepor på AR-coating:en man såg i direkt solljus.
15349473100518144942749859580450.jpg
Hittade precis nedan text på Squale.de
"The scratch-resistant sapphire crystal is enhanced with anti-reflective treatment on both sides and protects this timepiece up to 500 meters below sea-level or 50 atmosphere of pressure." Dvs. AR på båda sidorna :( är det normalt att den slits/repas på en klocka som är endast 2,5 mån gammal?
@TobiasD hur gjorde du med din Omega?
 
Hittade precis nedan text på Squale.de
"The scratch-resistant sapphire crystal is enhanced with anti-reflective treatment on both sides and protects this timepiece up to 500 meters below sea-level or 50 atmosphere of pressure." Dvs. AR på båda sidorna :( är det normalt att den slits/repas på en klocka som är endast 2,5 mån gammal?
@TobiasD hur gjorde du med din Omega?
Det är normalt. Fanns inget att göra egentligen. Man ser det bara i vissa vinklar och ljus.
 
Kikade på klockan och noterade flertalet mindre repor på glaset. Kan det vara skador i AR coatingen eller kan det vara repor i glaset? Har squale AR på ovansidan av glaset? Syns främst i starkt ljus, typ lysrörsbelysning. Har haft flertalet klockor men aldrig lyckats repa glaset *peppar peppar*. Någon som har/haft liknande?
20200530_105139.jpg
Ytbehandlingen kan absolut repas, som med nästintill alla ytbeläggningar. Mitt glas är fullt av små repor (kika klockan tolv). Den första repan gör alltid ondast, sen vänjer man sig vid andra ;)
D9B0CCD0-F4DA-4A18-BD78-46B072664210.jpeg
 
Tillbaka
Topp