• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

E308BC73-98EF-4A58-BA13-4384650008B0.jpeg
 
Ja de där flärparna :facepalm: Såg ut att vara en schysst moss grön nyans :) Och bättre spänne än den där kroken :confused:
Ja nyansen på det gröna var riktigt kool, köpte ett gäng mest för att testa och att dom faktiskt har bra utbud på 19mm.
Är också lite trött på onödigt krångliga lösningar, simpelt är bäst :happyhappy:
 
Satt och luktade på gummistronken till min Matic, precis som vem som helst en lördagskväll. Vad ser jag då? Spana in spännet. Ser ni det?
5258F705-208E-4F88-BCDC-93374656240E.jpeg


Exakt! Själva ”tungan” på spännet, eller vad man ska kalla det, är upp och ner. :banghead:

Har inte monterat det än, därav att jag helt missat det. Stressiga italienare? Antagligen. :D

Hoppas ni haft en trevlig nationaldag och lördag vänner!
D60407F6-FDAA-469E-BF5A-116DDBB23217.jpeg
 
Idag har jag lärt mig två saker. Micro LE är för liten för mig och 60 atmos i borstat utförande är den Squale jag ska ha.
Ovan gäller tills jag fått chansen att prova en 2002a. Då kan punkt två ändras.;)

Stort tack till @sirengatto för gott kaffe och en trevlig pratstund!:)

En sak som kom upp som ni andra i tråden kanske kan hjälpa till att sprida lite ljus över.
Går det att flippa en 60 atmos 180 grader för att få kronan till vänster istället?:eek:
Det skulle nog knuffa mig över kanten tror jag.:happyhappy:
IMG_20200607_131330.jpg
IMG_20200607_131541.jpg

Ursäkta suddigheten. LE ser dubbelt så stor ut på fotot som den gjorde i verkligheten...
 
Senast ändrad:
Idag har jag lärt mig två saker. Micro LE är för liten för mig och 60 atmos i borstat utförande är den Squale jag ska ha.
Ovan gäller tills jag fått chansen att prova en 2002a. Då kan punkt två ändras.;)

Stort tack till @sirengatto för gott kaffe och en trevlig pratstund!:)

En sak som kom upp som ni andra i tråden kanske kan hjälpa till att sprida lite ljus över.
Går det att flippa en 60 atmos 180 grader för att få kronan till vänster istället?:eek:
Det skulle nog knuffa mig över kanten tror jag.:happyhappy:
IMG_20200607_131330.jpg
IMG_20200607_131541.jpg

Ursäkta suddigheten. LE ser dubbelt så stor ut på fotot som den gjorde i verkligheten...
Kul att få testa dem! 2002an är verkligen säregen men jag tycker att den är fantastisk! :cool:
 
Idag har jag lärt mig två saker. Micro LE är för liten för mig och 60 atmos i borstat utförande är den Squale jag ska ha.
Ovan gäller tills jag fått chansen att prova en 2002a. Då kan punkt två ändras.;)

Stort tack till @sirengatto för gott kaffe och en trevlig pratstund!:)

En sak som kom upp som ni andra i tråden kanske kan hjälpa till att sprida lite ljus över.
Går det att flippa en 60 atmos 180 grader för att få kronan till vänster istället?:eek:
Det skulle nog knuffa mig över kanten tror jag.:happyhappy:
IMG_20200607_131330.jpg
IMG_20200607_131541.jpg

Ursäkta suddigheten. LE ser dubbelt så stor ut på fotot som den gjorde i verkligheten...
Klart du ska ha en Squale.
Alltså, har flippat några SKXer back in the day så det går om man vill. "Bara" att vrida tavlan 180 grader men vet inte riktigt om tavelfötterna är symmetriska (annars får man ju kapa och fästa på annat sätt i verkhållaren). Inte för att jag har några problem med kronplaceringen på Squales men du har säkerligen någon knasig anledning :p
 
Idag har jag lärt mig två saker. Micro LE är för liten för mig och 60 atmos i borstat utförande är den Squale jag ska ha.
Ovan gäller tills jag fått chansen att prova en 2002a. Då kan punkt två ändras.;)

Stort tack till @sirengatto för gott kaffe och en trevlig pratstund!:)

En sak som kom upp som ni andra i tråden kanske kan hjälpa till att sprida lite ljus över.
Går det att flippa en 60 atmos 180 grader för att få kronan till vänster istället?:eek:
Det skulle nog knuffa mig över kanten tror jag.:happyhappy:
IMG_20200607_131330.jpg
IMG_20200607_131541.jpg

Ursäkta suddigheten. LE ser dubbelt så stor ut på fotot som den gjorde i verkligheten...
Tusen tack själv! Maticen satt verkligen som en smäck. Spännande att testa Hajmästaren också. Som jag får försöka hålla mig ifrån att leta upp om det ens ska vara möjligt att slimma samlingen ytterligare.
 
Kul att få testa dem! 2002an är verkligen säregen men jag tycker att den är fantastisk! :cool:
Ja, det var givande att få dom på armen. Om det dyker upp en hyfsat billig 2002a kanske jag blindköper.:D
Klart du ska ha en Squale.
Alltså, har flippat några SKXer back in the day så det går om man vill. "Bara" att vrida tavlan 180 grader men vet inte riktigt om tavelfötterna är symmetriska (annars får man ju kapa och fästa på annat sätt i verkhållaren). Inte för att jag har några problem med kronplaceringen på Squales men du har säkerligen någon knasig anledning :p
Hade på känn att någon skulle veta.
Kan inte riktigt förklara vad som gjorde det, men bland det första jag tänkte när jag fick den i handen var att jag önskade att den var upp och ner...o_O
Tusen tack själv! Maticen satt verkligen som en smäck. Spännande att testa Hajmästaren också. Som jag får försöka hålla mig ifrån att leta upp om det ens ska vara möjligt att slimma samlingen ytterligare.
Ja, visst gjorde den!? Med ett grovt mesh blir det perfekt för mig tror jag. Sen var det det där med färg också...

Du får väl köra en bakvänd polka? Två steg bak ett fram.:D
Då går du ju att rätt håll i samlingen på det hela taget iallafall.:cigar:
 
Nä det där gör bara ont i hjärtat, vafan är det för fel på folk :banghead:
Begär hur mycket?

Edit: Glöm det, jag hittade den. Auktion
Man kan ju undra... Är fan spöstraff på en sån jävel. Var sugen på att köpa den bara för att det är en väldigt ovanlig tavla och den har ju originallänken men den kommer att bli för dyr. :meh: Vet inte hur lätt det är att hitta en boett heller..?
 
Äntligen börjar det dyka upp intressanta objekt, jättefin. Tyvärr blir det inte helt rätt då jag ju jagar den lite äldre 70-talsvarianten med kupat glas men den där borde ju någon snappa upp sanna mina ord :)

Och tänk om Squale kunde få tummarna ur och tillverka en sån där härlig H-länk :woot:
 
Senast ändrad:
Äntligen börjar det dyka upp intressanta objekt, jättefin. Tyvärr blir det inte helt rätt då jag ju jagar den lite äldre 70-talsvarianten med kupat glas men den där borde ju någon snappa upp sanna mina ord :)

Och tänk om Squale kunde få tummarna ur och tillverka en sån där härlig H-länk :woot:
Ja, den är sjukt bra och väldigt bra prissatt måste jag säga. Är ju i väldigt fint skick och med FF96-boetten. Man kan alltid byta glas men det är kanske inte så lätt att hitta ett originalglas till den. :confused:

Edit: håller med om länken, den borde de verkligen börja nytillverka!
 
Tillbaka
Topp