• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Ha! Vem hade rätt? ;) Grattis till en riktigt härlig pjäs, underbar färg! :cool: Lite kräkvarning på rött band till orangea detaljer dock så det får du fixa. Vad var det du inte gillade med Millefori? :)

Vet inte vad du syftar på men jag gissar på att det var du som hade rätt :) Tack tack, mycket nöjd. Hade lite tur som fick tag på en lätt beggad också. Jag tyckte att det drog lite mycket i håret på armen, sen var jag inte överförtjust i den lilla svarta pluppen heller men det kanske är mer ett handhavandefel :p Tyckte att det blev oväntat bra och somrigt med blått och rött tillsammans med övrigt bling på klockan, det är ju bara visaren som är orange. Har ett vitt ZD utan klack och mesh på ingång också.

Vet inte vad du syftar på men jag gissar på att det var du som hade rätt :) Tack tack, mycket nöjd. Hade lite tur som fick tag på en lätt beggad också. Jag tyckte att det drog lite mycket i håret på armen, sen var jag inte överförtjust i den lilla svarta pluppen heller men det kanske är mer ett handhavandefel :p Tyckte att det blev oväntat bra och somrigt med blått och rött tillsammans med övrigt bling på klockan, det är ju bara visaren som är orange. Har ett vitt ZD utan klack och mesh på ingång också.
äsch, bara @MaBr som är lite känslig mot den kombon ;) tycker inte det stör nämnvärt.
Vad är det som inte funkar med pluppen? Grym uppfinning ju, önskar jag hade en sån på alla band.

Jag syftar på detta som jag förutspådde i micro-tråden. ;)
PSX_20200622_181754.jpg

Ja, det har lite friktion och drar lite i armhåren i början men det försvinner efter ett tag tycker jag. Måste hålla med @Von, den där pluppen är grymt najs! :D Blått och rött är snyggt ihop men tycker inte att det passar till det den orangea visaren. Du ska dock inte lyssna på @Von, hans smak är lite vulgär ibland. ;)

Jag syftar på detta som jag förutspådde i micro-tråden. ;)
PSX_20200622_181754.jpg

Ja, det har lite friktion och drar lite i armhåren i början men det försvinner efter ett tag tycker jag. Måste hålla med @Von, den där pluppen är grymt najs! :D Blått och rött är snyggt ihop men tycker inte att det passar till det den orangea visaren. Du ska dock inte lyssna på @Von, hans smak är lite vulgär ibland. ;)
Vulgärt är ju bra ju :) Kanske ger bandet en chans till sen ;)

Ps. Bra gissat :)

Detta borde passa på 1521 eller? Eller är det bättre att vänta o vänta på ett Squale orginal?:)

Staib (om du inte bryr dig om logo på spännet).

Skulle nog säga att Staib gör bättre milanese band än Squale (om de flesta övriga tillverkare). Staib har jag för mig gör Breitlings milanese och det är det bästa bandet av den typen jag någonsin testat.
Tänk på att Staib är väldigt långa. Jag köpte ett sånt men det passade inte min 16,5cm handled ens efter att jag tagit bort alla länkbitar och flyttat in på sista microjusteringen. Kan kanske finnas olika storlekar men värt att tänka på. :)

Tänk på att Staib är väldigt långa. Jag köpte ett sånt men det passade inte min 16,5cm handled ens efter att jag tagit bort alla länkbitar och flyttat in på sista microjusteringen. Kan kanske finnas olika storlekar men värt att tänka på. :)
Bra påpekande av @MaBr. Följ råden @jlind. Jag kör medium till klockor som har lite längre L2L än 1521. Har ca 18,5 cm handleder.

Årets sommarklocka blev inte en 1521 tillslut ändå :p Maticen damp ner idag, på orange Millefiori som jag inte kom överens med. Har en del band påväg men i väntan på dem tog jag ett billigt rött ZD och slöjdade lite med kniv för att få det att passa, blev ju väldigt somrigt och bra eller vad tycker ni? :D
04B01789-5254-4693-A8A7-A94F6DC71406.jpeg
Grattis! Lyssna inte på alla haters där ute, jag tycker att det var en grym kombo! :cool:

Detta borde passa på 1521 eller? Eller är det bättre att vänta o vänta på ett Squale orginal?:)

Jag har kört den till min polerade 1521. Har 16.5cm och den satt perfekt. Detta är den kortare varianten.
Enligt mig betydligt högre kvalitet än Squales egna mesh. Men samtidigt gillar jag Squales också :)

Jag har kört den till min polerade 1521. Har 16.5cm och den satt perfekt. Detta är den kortare varianten.
Enligt mig betydligt högre kvalitet än Squales egna mesh. Men samtidigt gillar jag Squales också :)
Jag tror att jag fick tag på en för lång variant då. :sorry: Håller med om kvalitén, Staib är i en annan liga. Det ska de väl iofs vara också med tanke på vad de kostar. :D

Har man hittat sin favoritklocka men saknar att den inte har dagkomplikation så är det bara att byta urverk och plocka fram sin Dremmel! Hittade denna på Ebay. :D De kunde väl i alla fall ha försökt dölja det genom att fylla i ramen runt hela rutan..?
PSX_20200623_074951.jpg

Tillbaka
Topp