• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Hej Squalistas!

Nu är jag lite trött på Zuludiver och 1521, inget som passar för att hålet sitter för högt upp på bandhornen :p Är det samma problem med 60atmosen? Vill inte gärna beställa ännu fler band som inte passar :p
FBD44FB0-3DEE-4DCD-80D2-5B750D390BF7.jpeg
DDB6D8D2-08E9-4BBF-BF3C-398ADAAE8205.jpeg
Du får ju köpa band som inte är bredare än bandbredden ju... ;) Köp Borealis, de är kanon!
 
Senast ändrad:
Hej Squalistas!

Nu är jag lite trött på Zuludiver och 1521, inget som passar för att hålet sitter för högt upp på bandhornen :p Är det samma problem med 60atmosen? Vill inte gärna beställa ännu fler band som inte passar :p
FBD44FB0-3DEE-4DCD-80D2-5B750D390BF7.jpeg
DDB6D8D2-08E9-4BBF-BF3C-398ADAAE8205.jpeg
Har ett par Isofrane jag kan avvara, passar utmärkt till 1521. Ett svart och ett orange. 550:- styck eller 1000:- för paret. Inklusive frakt. Sommarens klipp! :cool:
 
Jag tror jag fick ett returexemplar av något slag. köpte den polarade svarta 1521:an. Inga ppper följde med och ser nu att kronan är borstad och den bör ju också vara polerad?
 
Jag tror jag fick ett returexemplar av något slag. köpte den polarade svarta 1521:an. Inga ppper följde med och ser nu att kronan är borstad och den bör ju också vara polerad?
Fick du en låda eller en rulle med? Tror inte att det skall vara så mycket mer med, du skall dock ha ett stämplat/signerat garantikort. Sen har du väl fått en bekräftelse / elektroniskt kvitto vid beställning. Jag har också jagat dem då det har varit svårt att få tag i dem. De har tydligen haft fullt upp och det har varit rörigt och med tanke på situationen så har jag förståelse för det. Men om något är fel så fixar de säkert problemet utan gnäll, de har iallafall varit väldigt tillmötesgående mot mig.
E3E9EEC8-0961-4569-BB63-84068C4989EE.jpeg
 
Fick du en låda eller en rulle med? Tror inte att det skall vara så mycket mer med, du skall dock ha ett stämplat/signerat garantikort. Sen har du väl fått en bekräftelse / elektroniskt kvitto vid beställning. Jag har också jagat dem då det har varit svårt att få tag i dem. De har haft fullt upp och det har varit rörigt med tanke på situationen så har jag förståelse för det. Men om något är fel så fixar de säkert problemet utan gnäll, de har iallafall varit väldigt tillmötesgående mot mig.
E3E9EEC8-0961-4569-BB63-84068C4989EE.jpeg
Tack för svar! Någon sån rulle fick jag inte, bara en blå låda. Jag har mailat idag så jag hoppas på svar imorgon :)
 
Tack för svar! Någon sån rulle fick jag inte, bara en blå låda. Jag har mailat idag så jag hoppas på svar imorgon :)
Finns två olika förpackningar tror jag beroende på modell. Jag har fått rulle två gånger och blå låda en :) Men innehållet skall vara detsamma ett litet häfte och ett garantikort. Håller tummarna för dig, men det kanske tar några dagar, de verkar ha en backlogg att beta igenom. Tror att vi KS:are är bra kunder som dem är rädda om men vi är nog ganska tjötiga och har rejält med krav också :D De brukar ju hålla koll här inne också @Zackrissonsur.se ;)

Om du har fått lådan så har du lyft i banden och kollat i botten va?
IMG_7596 1.JPG
 
Senast ändrad:
Finns två olika förpackningar tror jag beroende på modell. Jag har fått rulle två gånger och blå låda en :) Men innehållet skall vara detsamma ett litet häfte och ett garantikort. Håller tummarna för dig, men det kanske tar några dagar, de verkar ha en backlogg att beta igenom. Tror att vi KS:are är bra kunder som dem är rädda om men vi är nog ganska tjötiga och har rejält med krav också :D De brukar ju hålla koll här inne också @Zackrissonsur.se ;)

Om du har fått lådan så har du lyft i banden och kollat i botten va?
IMG_7596 1.JPG
Jag tror att de via Gnomon vanligtvis kommer med rulle oavsett modell.
 
Efter blod, svett och tårar är nu min sommarklocka äntligen klar. Först trycktestades den och igår satte jag på mitt nyinköpta shark mesh.
Snabbt och lätt - trodde jag. Först det vanliga kämpandet med stiften för att få på länken. Det gick ändå snabbare än det brukar vid länkbyte och jag stoltserade ett ögonblick med att jag kanske fått lite rutin och erfarenhet.
Sedan skulle jag korta länken, vilket också kändes som en lätt uppgift. "Det är ju bara att skruva av några skruvar" tänkte jag. Men nämnda skruvar satt hårt som berget och jag pustade och stånkade i över en timme innan jag med ömmande fingrar lyckades få av dem.
Nu var jag i princip klar och skulle bara justera låset lite för att få perfekt längd. Döm om min förskräckelse när jag trycker in fjädern i låset och den plötsligt skjuts iväg. Rakt in i blomrabatten! Jag stirrar med misstro åt vad som just hände. Jag var ju i princip färdig!
Följaktligen kröp jag och min fru omkring på knä det mesta av kvällen och letade. En tillsynes hopplös uppgift löstes till slut då jag hittade stiftet under en av trallarna. Skam den som ger sig.
Bilderna nedan togs innan jag började korta länken och jag fortfarande var på gott humör.

20200617_222859.jpg
20200617_222952.jpg
 
Efter blod, svett och tårar är nu min sommarklocka äntligen klar. Först trycktestades den och igår satte jag på mitt nyinköpta shark mesh.
Snabbt och lätt - trodde jag. Först det vanliga kämpandet med stiften för att få på länken. Det gick ändå snabbare än det brukar vid länkbyte och jag stoltserade ett ögonblick med att jag kanske fått lite rutin och erfarenhet.
Sedan skulle jag korta länken, vilket också kändes som en lätt uppgift. "Det är ju bara att skruva av några skruvar" tänkte jag. Men nämnda skruvar satt hårt som berget och jag pustade och stånkade i över en timme innan jag med ömmande fingrar lyckades få av dem.
Nu var jag i princip klar och skulle bara justera låset lite för att få perfekt längd. Döm om min förskräckelse när jag trycker in fjädern i låset och den plötsligt skjuts iväg. Rakt in i blomrabatten! Jag stirrar med misstro åt vad som just hände. Jag var ju i princip färdig!
Följaktligen kröp jag och min fru omkring på knä det mesta av kvällen och letade. En tillsynes hopplös uppgift löstes till slut då jag hittade stiftet under en av trallarna. Skam den som ger sig.
Bilderna nedan togs innan jag började korta länken och jag fortfarande var på gott humör.

20200617_222859.jpg
20200617_222952.jpg
haha, en bra anledning till att ha ett helt gäng stift/sprintar hemma ;)
Schysst Haj också, tycker nog den tavlan är bäst av Ondorna
 
Ciao cari Squalisti! :)

Har lurkat här länge nog utan att äga en Squale så om någon i Sthlmstrakten sitter på en Squale (det mesta av intresse) som är max 40 mm och ni vill flippa den vidare så skicka gärna PM.

Trevlig San Giovanni (midsommar) på er alla! :cigar:
 
Tillbaka
Topp