• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Italien - > Sverige på mindre än ett dygn. Det får man väl ändå säga är godkänt av DHL? :cool:
PSX_20200703_141508.jpg

Grymt, ska bli kul att se :)
DHL är bäst när det kommer till internationella leveranser, inrikes är de inte särskilt speciella men funkar okej även här.
Generellt så tycker jag att de flesta transportbolag sköter sig bra inom Sverige, har faktiskt inte haft problem med ett enda. :) Som du säger så är dock DHL exceptionella när det kommer till utlandstransport. Nu är det snart dags för lite bilder här... :cool:

Mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas på måste jag säga. Sjukt nöjd! Nu ska jag bara försöka mjuka upp gummit för det är väldigt stelt. :p
Snyggt köp! Gummit kanske du ska undvika att använda med risk för att det bryts pga åldern och dess stelhet? Gummi exempelvis torkas ju ut vartefter tiden går

Snyggt köp! Gummit kanske du ska undvika att använda med risk för att det bryts pga åldern och dess stelhet? Gummi exempelvis torkas ju ut vartefter tiden går
Tack! Det är inte så stelt att det har börjat spricka om tur är så jag ska testa med T-röd och glycerol för att se om det går. :)

Svinkool! Visarna måste ju vara re-lumade (eller andra visare?) men det är snyggt gjort och ser sexigt ut :)
Tack tack! :) Hela klockan är ju ett hopplock av NOS-delar men det skiter jag i. Står ju t.ex. 20 Atmos på tavlan och 30 på baksidan. :p 1515 gjordes med två olika boetter och de klarade olika men baklocket är samma.

Japp, bra sammanfattning! :D

Tack tack! :) Hela klockan är ju ett hopplock av NOS-delar men det skiter jag i. Står ju t.ex. 20 Atmos på tavlan och 30 på baksidan. :p 1515 gjordes med två olika boetter och de klarade olika men baklocket är samma.
Ah det där med 20/30 Atm hade jag missat men gör den ju inte mindre charmig för det, snarare tvärtom ;)
Index klockan sex ser ut att fått sig en smäll eller är det lim eller nåt?

Ah det där med 20/30 Atm hade jag missat men gör den ju inte mindre charmig för det, snarare tvärtom ;)
Index klockan sex ser ut att fått sig en smäll eller är det lim eller nåt?
Precis, extra mycket Squale! :D Det ser ut att vara lim eller något liknande. Syns knappt med blotta ögat men syns väldigt tydligt på närbilderna. :confused:

Jag tror för övrigt att 1515 är min nya favorit bland vintage-Squale, det finns så många coola varianter! :happyhappy:

Tillbaka
Topp