• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Jag kör ett till rop i tråden då jag inte lyckas få tag i @Zackrissonsur.se på mail. Någon mer än jag som väntar leverans på mesh sen en tid?
Zackrisson själva kanske pejlar av här och isf kan meddela någon uppskattning om levtid. Tack på förhand!

Jag väntar också på polerat mesh till min 1521 som jag köpte i början av Maj. Mailade Zackrisson för lite mer än 2 veckor sedan angående ungefärlig leveranstid, men jag väntar fortfarande på svar.

Var nåt inlägg tidigare från zackrisson om att han fått nån tragedi i familjen och inte jobbade just nu....
Jag vet inte hur uppdelningen mellan företagen ser ut men han uppmanade som sagt till att man skulle maila [email protected] istället där någon Oskar tydligen sköter det praktiska. Med tanke på hur omständigheterna ser ut är jag övertygad om att alla har full förståelse för att det tar längre tid osv. men det kanske kan vara en bra idé att informera om det på hemsidan för att undvika missförstånd och irriterade kunder? :happyhappy: @Zackrissonsur.se

Jag kör ett till rop i tråden då jag inte lyckas få tag i @Zackrissonsur.se på mail. Någon mer än jag som väntar leverans på mesh sen en tid?
Zackrisson själva kanske pejlar av här och isf kan meddela någon uppskattning om levtid. Tack på förhand!

Jag väntar på en 1521 klocka som stod att den fanns i lager, men att tydligt så inte är fallet. Har väntat 1.5 vecka nu... Inget svar på mail heller...  Dumt att ha saker "I lager" när de inte är det! Web ordrar räknar man med ska hanteras samma dag eller dagen efter om en vara står "i lager"!

Du är inte ensam om att vänta i ett ärende. Har väntat sen 30 maj på någon typ av uppdatering i ett garantiärende men än så länge har det varit radiotystnad.. :)

Trist när det går från sjukt bra service till ingen service från Zackrissons...hoppas allt ordnar sig både privat och business.

Min beställning är mot faktura, så ingen fara mer än att det tar tid...

Det skall regna idag (well närmsta veckan too) blir den svarta hajen då...
9982F1F1-EA65-40DE-9301-0E6AE97123C1.jpeg

Tack, ska pröva där istället. Har en annan andress med han ägaren (?) sen tidigare.
Jag väntar också på polerat mesh till min 1521 som jag köpte i början av Maj. Mailade Zackrisson för lite mer än 2 veckor sedan angående ungefärlig leveranstid, men jag väntar fortfarande på svar.
Ok. Ja, radiotystnad sen några veckor tillbaka här med.
Var nåt inlägg tidigare från zackrisson om att han fått nån tragedi i familjen och inte jobbade just nu....
Ah, trist. Men han kanske har en ersättare som sköter företaget under tiden? Testar med ovan nämnda mail.
Jag väntar på en 1521 klocka som stod att den fanns i lager, men att tydligt så inte är fallet. Har väntat 1.5 vecka nu... Inget svar på mail heller...  Dumt att ha saker "I lager" när de inte är det! Web ordrar räknar man med ska hanteras samma dag eller dagen efter om en vara står "i lager"!
Ok. I mitt fall fanns min 1521 (med polerat mesh) i lager när jag beställde i början av mars, sen kom Corona. När jag fick klockan i slutet av april var oturen med oss och den levererades utan det beställda meshet. Därifrån väntar jag därför in detta.
Du är inte ensam om att vänta i ett ärende. Har väntat sen 30 maj på någon typ av uppdatering i ett garantiärende men än så länge har det varit radiotystnad.. :)
Ok. Inte bara jag alltså.
Trist när det går från sjukt bra service till ingen service från Zackrissons...hoppas allt ordnar sig både privat och business.

Min beställning är mot faktura, så ingen fara mer än att det tar tid...
Ja, trist. Jag har förståelse för om det har skitit sig privat och man driver företaget på egen hand. Jag tror säkert att de ordnar så gott de kan nu. Dock vore det kul att få reda på ungefär när i tiden man väntas få sin leverans.
Jag testar med ny mail.

Tack för era återkopplingar.

Kvällsplaneringen, även om det visserligen mestadels förekommer Vostok i filmen (men den är till stor del inspelad i Italien).
9C9EB19D-8004-4C12-B7D2-A1D16BB85ED9.jpeg
Bästa rullen ever! Kul att du nämner den just nu för jag håller på att snickra ihop en skruvad tolkning av "Zissou Vostoken" , men det får bli presentation i annan tråd.
- Son of a bitch, I'm sick of these dolphins- :hilarious:

Bästa rullen ever! Kul att du nämner den just nu för jag håller på att snickra ihop en skruvad tolkning av "Zissou Vostoken" , men det får bli presentation i annan tråd.
- Son of a bitch, I'm sick of these dolphins- :hilarious:
Verkligen en ljuvlig film! Ska bli spännande att se resultatet av ditt projekt.

I'm going to find it and I'm going to destroy it. I don't know how yet. Possibly with dynamite. :cigar:

Några av de mest hypade dykarsläppen i år måste väl ändå vara blåa Tudor BB58, Sinn U50-T och Seikos SPB14*-serie. Alla runt 40mm.

Om man får önska något mer så skulle det vara att Squale hoppar på tåget och släpper nya 39mm vintage masters. Gärna i en uppsjö av färger :)

Några av de mest hypade dykarsläppen i år måste väl ändå vara blåa Tudor BB58, Sinn U50-T och Seikos SPB14*-serie. Alla runt 40mm.

Om man får önska något mer så skulle det vara att Squale hoppar på tåget och släpper nya 39mm vintage masters. Gärna i en uppsjö av färger :)
Det är något jag verkligen skulle vilja se :)
Jag tror det är dags för Squale att börja pusha fler modeller än bara 1521/60 ATMOS. Och visst, dessa är riktigt bra och jag skulle gärna köpa fler i framtiden, men jag vill gärna se fler nyheter. De borde gräva lite i arkiven eller komma fram med något helt nytt.

Jag väntar på ett mesh till min 1521 också. Senast jag hade kontakt med Zackrissons så hade inte Squale börjat skicka länkarna än men att det gick ut klockor. De hade inte fått svar på när de skulle komma från Squale.
1C8C3E45-E8EF-4443-8C07-8D8DB5D4DCD7.jpeg

Något man kanske ska fråga Squale om? Mikro-gruppköp. 50-100 kvarts 1521-or ;)

En 1521 kvartsare är ju lite av en våt dröm, gärna hyvla någon millimeter på tjockleken också med ett mer slimmat boettlock :)

Okej nu börjar man bli sugen på en Squale!
Alla verkar ju supernöjda med dom
Hur är dom om man jämför med en skx?
Blev lite sugen på någon av dessa.. någon som har någon av dom?:)

Jag har en 1521FL. De bärs väldigt litet, skulle säga att 42mm bärs mer som en klocka under 40mm... men det visste du säkert redan :D

Nu går jag varken i god för annonsören eller klockan men om allt är som det ska så är detta ett jäkligt bra pris för den här klockan. Feta FF96-boetten och samma tavla som användes till Blancpain. Vridringsinlägg i plast och ett jäkla härligt skick! Med tanke på sekundvisaren så skulle jag tro att det är kvarts också. Något för dig @Von?
https://www.ebay.de/itm/254644834358
PSX_20200705_222242.jpg

PSX_20200705_222252.jpg

PSX_20200705_222302.jpg

PSX_20200705_222312.jpg

PSX_20200705_222322.jpg
Mums. Kliar i fingrarna...

Nu går jag varken i god för annonsören eller klockan men om allt är som det ska så är detta ett jäkligt bra pris för den här klockan. Feta FF96-boetten och samma tavla som användes till Blancpain. Vridringsinlägg i plast och ett jäkla härligt skick! Med tanke på sekundvisaren så skulle jag tro att det är kvarts också. Något för dig @Von?
PSX_20200705_222242.jpg

PSX_20200705_222252.jpg

PSX_20200705_222302.jpg

PSX_20200705_222312.jpg

PSX_20200705_222322.jpg
Riktigt ball :hungry:

PSX_20200705_222242.jpg

PSX_20200705_222252.jpg

PSX_20200705_222302.jpg

PSX_20200705_222312.jpg

PSX_20200705_222322.jpg
Yes, såg den tidigare ikväll och hajade (höhö) också till. Bra pris men vill inte ha kvarts om det nu är det. Beskrivningen har ju lite mer att önska om man säger så och glaset ser sprucket ut kl 5-6. Sjukt frän ändå såklart :)

Tillbaka
Topp