• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Den kanske drar iväg i pris, man får väl hålla lite koll :)
Finns en risk för det, Squale är så jäkla svårt för ibland är det superbra pris och ibland är det löjligt dyrt. Som denna... Hur fan kunde den går för 2,5' med originallänk och hur fan missade jag den auktionen!? :shifty:
PSX_20200703_181538.jpg

PSX_20200703_181524.jpg
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Den är riktigt läcker, har själv budat på den annan gång. Tror väl han ska få ut mer pengar på det här sättet, svineri om du frågar mig :shifty:
Okej vilken fuling! :shifty:
Finns en risk för det, Squale är så jäkla svårt för ibland är det superbra pris och ibland är det löjligt dyrt. Som denna... Hur fan kunde den går för 2,5' med originallänk och hur fan missade jag den auktionen!? :shifty:
PSX_20200703_181538.jpg

PSX_20200703_181524.jpg
Man måste alltså hålla koll som tusan låter det som :hilarious: oj ja den där såg riktigt fin ut!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kan du italienska och vill ha lite njutning i vardagen? Att titta på ett en timme långt Teams-möte med Squale kanske vore något? Belöningen är att man kan berätta alla de spännande detaljerna för mig sen! :woot: :D Non capisco niente, ma ho imparato som italiano...

Edit: Vad jag förstår så kommer Squale att släppa lite nyheter under WOI i år.
 

Ohemlig

Omega
Okej nu börjar man bli sugen på en Squale!
Alla verkar ju supernöjda med dom
Hur är dom om man jämför med en skx?
Blev lite sugen på någon av dessa.. någon som har någon av dom?:)
 

Bilagor

  • 8FEC3ADD-FBEB-4FAE-84B2-AD0414536024.jpeg
    8FEC3ADD-FBEB-4FAE-84B2-AD0414536024.jpeg
    115.8 KB · Visningar: 0
  • 2265116A-C732-44E5-A6DE-5B0D8262B6BA.jpeg
    2265116A-C732-44E5-A6DE-5B0D8262B6BA.jpeg
    95 KB · Visningar: 0

v0n

Patek
2-Faktor
Riktigt cool men boetten ser rätt sönderpolerad ut eller?
Ja kanske lite väl rundade kanter och baksidan ser ut som den gnuggats rätt hårt, men kan eventuellt vara naturligt slitage? Tycker ändå inte det ser tattigt ut om du förstår (det gör du hehe)
 
Senast ändrad:

Waldorf

Audemars
Okej nu börjar man bli sugen på en Squale!
Alla verkar ju supernöjda med dom
Hur är dom om man jämför med en skx?
Blev lite sugen på någon av dessa.. någon som har någon av dom?:)
Har ju haft både onda och skx007 (ondan är ju kvar men ofrivilligt hustruns... suck :)). Tittar man på måtten så är skx 43 mm diameter men har 46 mm l2l medans ondan har 41 mm (42 mm med vridringen) diameter och 48 mm l2l. Ungefär samma (och korta) bandhorn alltså liksom höjden 13 mm resp 12,5 mm. Men ondan har (mycket) högre kvalitet och stabilitet enligt min uppfattning. Bägge bärs bra på min sparrisarm. Saknar en riktig länk med passande ändlänkar till 1521 boetten. Är det ett svar på vad du frågade om?:angel::bag:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja kanske lite väl rundade kanter och baksidan ser ut som den gnuggats rätt hårt, men kan eventuellt vara naturligt slitage? Tycker ändå inte det ser tattigt ut om du förstår (det gör du hehe)
Ser lite för finpolerad ut för att vara naturligt sliten men det är svårt att se på de bilderna. :confused:
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Ser lite för finpolerad ut för att vara naturligt sliten men det är svårt att se på de bilderna. :confused:
Nu är det mycket hjärta som snackar men kommer göra ett försök att håva in den, skicket får bli aningens sekundärt i detta fall ;)
Vad tror du om inlägg och krona? Inlägget kan knappast vara tidsenlig men passar bra till resten tycker jag
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Uj, denna har onekligen levt ett hårt liv men ack så skön :woot: @MaBr , @North och andra mögelrävar, gärna input?
Förresten kom jag på att den nog skulle falla @KlockTotte i smaken
HMnXc8I.jpg

2fOSU05.jpg

tXeGYmX.jpg

Länk: https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-WA...378723?hash=item1ceda948e3:g:ulQAAOSw3uxe~ydE

Nu är det mycket hjärta som snackar men kommer göra ett försök att håva in den, skicket får bli aningens sekundärt i detta fall ;)
Vad tror du om inlägg och krona? Inlägget kan knappast vara tidsenlig men passar bra till resten tycker jag
Du har helt rätt, den var riktigt mysig :) Klart du ska buda på den om allt är som det ska :happyhappy:
 
  • Like
Reactions: v0n

TotteH

Patek
2-Faktor
Det finns alltid frågetecken men tycker den ser "ärligt" härjad ut om du förstår vad jag menar. Tavlan är så vacker att jag nästan börjar grina, perfekt rat-look i brist på bättre ord :D
Förstår precis vad du menar, det är något speciellt när man kan se att det används. Man blir lite knäsvag på något sätt :happyhappy: Ursäkta märke, men detta är ju så mkt roligare än att betala en förmögenhet för något som man knappt vågar använda :happyhappy:
IMG_20200304_163552.jpg
 

Astrolabe

Breitling
Okej nu börjar man bli sugen på en Squale!
Alla verkar ju supernöjda med dom
Hur är dom om man jämför med en skx?
Blev lite sugen på någon av dessa.. någon som har någon av dom?:)

Log när jag såg det här, kanske bara ett sammanträffande men såg att du skrivit i presentationstråden precis efter mig där jag nämnde att jag sneglar på en 1521 Onda. Kände mig lite skyldig :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nu är det mycket hjärta som snackar men kommer göra ett försök att håva in den, skicket får bli aningens sekundärt i detta fall ;)
Vad tror du om inlägg och krona? Inlägget kan knappast vara tidsenlig men passar bra till resten tycker jag
Äh, kör säger jag! Krona och insert är 100% inte original. Krona kanske går att hitta original men insert är i princip omöjligt. :)
 
  • Like
Reactions: v0n

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det tar lite längre tid än vanligt just nu (orsak finns att läsa om någon sida bakåt) men den verkar finnas i lager i alla fall så så värst lång tid borde det inte ta. :happyhappy:
Fullt förståeligt! Tänkte mer på om den fanns hemma. Om den inte finns hemma med just det bandet jag beställde den på kan jag ta den på ett annat band :)
 

Crane

Panerai
Jag kör ett till rop i tråden då jag inte lyckas få tag i @Zackrissonsur.se på mail. Någon mer än jag som väntar leverans på mesh sen en tid?
Zackrisson själva kanske pejlar av här och isf kan meddela någon uppskattning om levtid. Tack på förhand!
 
Topp