• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Yes, såg den tidigare ikväll och hajade (höhö) också till. Bra pris men vill inte ha kvarts om det nu är det. Beskrivningen har ju lite mer att önska om man säger så och glaset ser sprucket ut kl 5-6. Sjukt frän ändå såklart :)
Jag tror att glaset bara är repigt men det är svårt att se. :) Hoppas verkligen att den hamnar här. Med ett nytt glas så kommer den att bli fantastisk! :cool:

Okej var orginal jag tänkte på men ersättning går ju bra det med. Man vill ju se den fina tavlan, fast alla märken har ju sin charm också :)
Jag håller med, det har sin charm men när man inte riktigt kan se tiden längre så är det lite väl. :D Är det samma glas på dessa som 1521 eller de äldre 50 Atmos så lär det gå att få tag på originalglas men jag vet tyvärr inte om det är det. :confused:

Jag håller med, det har sin charm men när man inte riktigt kan se tiden längre så är det lite väl. :D Är det samma glas på dessa som 1521 eller de äldre 50 Atmos så lär det gå att få tag på originalglas men jag vet tyvärr inte om det är det. :confused:
Haha ja det är en fördel att kunna se tiden.
Okej, jag är bra sugen men då kommer jag behöva trådens hjälp att hitta ett passande glas, deal? :p

Senast ändrad:
Åsikter om denna?
Tavlan är ju extremt härjad, och boetten för snygg...
Kan vridringen vara original?
Ser skum ut men extremt charmig.
https://www.ebay.de/itm/Diver-Vinta...c&brand=Squale&_trksid=p2047675.c100010.m2109

s-l1600.jpg

Riktigt cool men till 100% polerad. Vridringen är svårt att svara på men den ser ju alldeles för fin ut för att ha suttit på den klockan från början. Frågan är hur urverket mår för det har uppenbarligen trängt in vatten i den. Datumhjulet ser ut att vara skadat också. Med det sagt och som den ruinromantiker jag är så gillar jag den! :D

Riktigt cool men till 100% polerad. Vridringen är svårt att svara på men den ser ju alldeles för fin ut för att ha suttit på den klockan från början. Frågan är hur urverket mår för det har uppenbarligen trängt in vatten i den. Datumhjulet ser ut att vara skadat också. Med det sagt och som den ruinromantiker jag är så gillar jag den! :D

Håller med om vridringen. Hittar inget liknande.
Tavlan med index och visarna ser korrekt ut mot vad jag hittar på bilder av liknande exemplar.
Patinerad deluxe :D Man blir frestad

Håller med om vridringen. Hittar inget liknande.
Tavlan med index och visarna ser korrekt ut mot vad jag hittar på bilder av liknande exemplar.
Patinerad deluxe :D Man blir frestad
Svårt att avgöra vad som är rätt och fel, det kan ju vara så att alltihop är ett hopplock men det känns osannolikt. Varför skulle man då välja så härjade delar? Den är väldigt lik min förutom att min har en annan boett. De hade dock olika boetter med samma uppsättning tavlor/visare etc under samma era som jag har förstått det.
PSX_20200706_091127.jpg

...and its gone, slog du till?
Inte sett det vridringsinlägget innan men det behöver inte betyda ett skvatt, tycker det såg spännande ut och passar in bra.
Däremot ser tavlan tvättad ut på bild två? o_O
oaeSMNh.jpg

Du kommer säkerligen kunna hitta ersättningsglas av samma sort som originalglas, som MaBr säger, men originalglas vet vi inte. Kolla med Squale!
Kanon då ska jag kolla :)
Den svarta med försvann. Hann du ta den @Norpanjr ? :wideyed:
Japp :cigar: jag la ett bud efter lite meddelande fram och tillbaka, dock verkar det vara lite struligt med betalningen då personen inte angett något fraktalternativ till Sverige och då går det ej att genomföra köpet av någon anledning. Så väntar på att det ska lösas innan jag kan vara säker på att det blir något :)

Japp :cigar: jag la ett bud efter lite meddelande fram och tillbaka, dock verkar det vara lite struligt med betalningen då personen inte angett något fraktalternativ till Sverige och då går det ej att genomföra köpet av någon anledning. Så väntar på att det ska lösas innan jag kan vara säker på att det blir något :)
Grattis :D

Yeeeees! Fasen vad gött! Lyckades för pruta ner den också? :)

Håller tummarna! Och oroa inte dig över glaset, skit cool med eller utan nytt glas :cigar:

...and its gone, slog du till?
Inte sett det vridringsinlägget innan men det behöver inte betyda ett skvatt, tycker det såg spännande ut och passar in bra.
Däremot ser tavlan tvättad ut på bild två? o_O
oaeSMNh.jpg

Bra att du kommer med dina betänkligheter efter att jag tryckt på köpknappen :D
Kommunicerade lite med säljaren via google translate och fick försäkran om att klockan fungerade och att eventuella fuktskador var gamla.
Lyckades pruta ner priset lite också.
Skönt med lite mögel på väg in. Konstigt att man blir så exalterad över något så "fult" :)
'

Tillbaka
Topp