• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Kreacon

Audemars
Satte på ett vintage Tropic på PescaSuben istället. Testade tricket med T-röd/glycerol och även att koka och forma bandet som följde med men får det inte att sitta så bra. Tror ni att det skulle funka med ett Tropic Sport eller Tropic Star till den? :)
PSX_20200707_081840.jpg
Det där såg ju riktigt bra ut! Quartz?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det där såg ju riktigt bra ut! Quartz?
Tack! Stämmer som @KlockTotte säger, båda mina svarta 1515 är kvarts. Sjukt najs att slippa behöva bry sig om service. Skulle det behövas är det dessutom fina ETA-verk som går att serva. :)

Menar ju inte att vara nån copycat här alltså men den pescasuben gav ju gåshud.
Kul ju! Jag är verkligen ingen sån som bryr mig om andra köper likadant, det gör mig bara glad. :) Mer Squale åt folket! :D
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Det tycker jag att du ska! ;) Jag går lite i säljtankar när det gäller dessa två. 1515 känns inte som att den kommer att få någon användning nu när jag har PescaSuben och den 2002an får inte den kärlek den förtjänar. :sorry:
PSX_20200707_102021.jpg

PSX_20200707_102224.jpg
2002an är ju asball! :woot:

Men förstår dig när det gäller 1515. Hojta om det blir dags så kanske jag är spekulant... ;)
 

Kreacon

Audemars
Tack! Stämmer som @KlockTotte säger, båda mina svarta 1515 är kvarts. Sjukt najs att slippa behöva bry sig om service. Skulle det behövas är det dessutom fina ETA-verk som går att serva. :)


Kul ju! Jag är verkligen ingen sån som bryr mig om andra köper likadant, det gör mig bara glad. :) Mer Squale åt folket! :D
Hur mycket guld får man ge för dem? Storlek och vad tar de för band?
Med vänlig hälsning, nyfiken
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
2002an är ju asball! :woot:

Men förstår dig när det gäller 1515. Hojta om det blir dags så kanske jag är spekulant... ;)
Ja, den är faktiskt riktigt häftig och väldigt ovanlig med den tavlan. Har sett tre andra ex med samma så de finns där ute!

Är ganska stor sannolikhet att 1515 åker för PescaSuben är så jäkla bra och det känns onödigt med två som är nästan likadana. Måste dock säga att tavlan med de arabiska siffrorna har växt på mig, den är inte så dum ändå. :)
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Spontanköpte en 1521 som är på väg hem. Det har verkligen gjort att jag fått upp ögonen för tillverkaren, kanske framförallt vintage.

Endast ägt en Squale tidigare, en GMT Pepsi. Men den är ingen hit, enligt mig ;)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hur mycket guld får man ge för dem? Storlek och vad tar de för band?
Med vänlig hälsning, nyfiken
Det är väldigt olika beroende på urverk, skick och var man hittar dem. Jag har kommit över alla mina tre för rimliga summor mellan 3-3,5' men ska man ha de mer eftertraktade modellerna av 1515 så kan de ibland krypa upp mot 7-8'. De mäter 34mm men bärs mer som en 36mm pga den asymmetriska boetten och tar 18mm band. :)
 

Kreacon

Audemars
Det är väldigt olika beroende på urverk, skick och var man hittar dem. Jag har kommit över alla mina tre för rimliga summor mellan 3-3,5' men ska man ha de mer eftertraktade modellerna av 1515 så kan de ibland krypa upp mot 7-8'. De mäter 34mm men bärs mer som en 36mm pga den asymmetriska boetten och tar 18mm band. :)
Sweet! Kvalitén då? Hade 1553 en kort stund men den var rätt fipplig.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sweet! Kvalitén då? Hade 1553 en kort stund men den var rätt fipplig.
Dessa spelar i en helt annan liga än 1553 tycker jag och är verkligen riktiga dykarur. De väger mycket (och alla vet att tungt = bra kvalitet :D) och vridring, krona etc. känns riktigt bra. Till och med min nästan 60 år gamla 1515 med friktionsring (inga klick) känns tight. :)
PSX_20200707_115027.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jo inget fel på dom, men känns tråkigt att dom bara sitter i lådan :angel:
Ja, det är rätt meningslöst. Jag har ett par jag inte vill sälja men jag använder dem inte heller. Whyyy!? :confused:
Nu går det undan, vad mer ryker idag? :nailbiting:
Inget vad jag vet meeen men vet aldrig. :p

Men jäklar, nu händer det grejer! :eek:
Min gamla eller quartzen för en som hänger med?
Kvartsaren, din håller jag hårt i! :cool:

Det får den :) Från Hangaround till fullvärdig medlem. Om ni tar emot mig? :p
Betvivlar inte det en sekund, kunde nog inte hittat ett bättre hem. :happyhappy:

Kolla här vad jag offrar mig, ena sekunden sol och nu bara vräker det ner när jag ska cykla hem efter paketinlämningen. :eek:
PSX_20200707_124819.jpg

PSX_20200707_124834.jpg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ja, det är rätt meningslöst. Jag har ett par jag inte vill sälja men jag använder dem inte heller. Whyyy!? :confused:

Inget vad jag vet meeen men vet aldrig. :p


Kvartsaren, din håller jag hårt i! :cool:


Betvivlar inte det en sekund, kunde nog inte hittat ett bättre hem. :happyhappy:

Kolla här vad jag offrar mig, ena sekunden sol och nu bara vräker det ner när jag ska cykla hem efter paketinlämningen. :eek:
PSX_20200707_124819.jpg

PSX_20200707_124834.jpg
Tur du skulle hem, och inte bort :p Men nu kan du inte klaga på värmen i alla fall ;)
 
Topp