Ja den har jag tittat på i några månader, var kanske samma som var till salu innan? Den är riktigt bra, men några lappar över min budget tyvärrDet ligger ju en unik bundvariant ute på K&S. Och en hel garderob följer det med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den har jag tittat på i några månader, var kanske samma som var till salu innan? Den är riktigt bra, men några lappar över min budget tyvärrDet ligger ju en unik bundvariant ute på K&S. Och en hel garderob följer det med
Det där såg ju riktigt bra ut! Quartz?Satte på ett vintage Tropic på PescaSuben istället. Testade tricket med T-röd/glycerol och även att koka och forma bandet som följde med men får det inte att sitta så bra. Tror ni att det skulle funka med ett Tropic Sport eller Tropic Star till den?
Enda anledning att den ligger ute är att Maticen tar all min potentiella handledstid för Squale.Ja den har jag tittat på i några månader, var kanske samma som var till salu innan? Den är riktigt bra, men några lappar över min budget tyvärr
Japp, båda tvåDet där såg ju riktigt bra ut! Quartz?
Menar ju inte att vara nån copycat här alltså men den pescasuben gav ju gåshud.Japp, båda två
Tack! Stämmer som @KlockTotte säger, båda mina svarta 1515 är kvarts. Sjukt najs att slippa behöva bry sig om service. Skulle det behövas är det dessutom fina ETA-verk som går att serva.Det där såg ju riktigt bra ut! Quartz?
Kul ju! Jag är verkligen ingen sån som bryr mig om andra köper likadant, det gör mig bara glad. Mer Squale åt folket!Menar ju inte att vara nån copycat här alltså men den pescasuben gav ju gåshud.
2002an är ju asball!Det tycker jag att du ska! Jag går lite i säljtankar när det gäller dessa två. 1515 känns inte som att den kommer att få någon användning nu när jag har PescaSuben och den 2002an får inte den kärlek den förtjänar.
Hur mycket guld får man ge för dem? Storlek och vad tar de för band?Tack! Stämmer som @KlockTotte säger, båda mina svarta 1515 är kvarts. Sjukt najs att slippa behöva bry sig om service. Skulle det behövas är det dessutom fina ETA-verk som går att serva.
Kul ju! Jag är verkligen ingen sån som bryr mig om andra köper likadant, det gör mig bara glad. Mer Squale åt folket!
Ja, den är faktiskt riktigt häftig och väldigt ovanlig med den tavlan. Har sett tre andra ex med samma så de finns där ute!2002an är ju asball!
Men förstår dig när det gäller 1515. Hojta om det blir dags så kanske jag är spekulant...
Det är väldigt olika beroende på urverk, skick och var man hittar dem. Jag har kommit över alla mina tre för rimliga summor mellan 3-3,5' men ska man ha de mer eftertraktade modellerna av 1515 så kan de ibland krypa upp mot 7-8'. De mäter 34mm men bärs mer som en 36mm pga den asymmetriska boetten och tar 18mm band.Hur mycket guld får man ge för dem? Storlek och vad tar de för band?
Med vänlig hälsning, nyfiken
Sweet! Kvalitén då? Hade 1553 en kort stund men den var rätt fipplig.Det är väldigt olika beroende på urverk, skick och var man hittar dem. Jag har kommit över alla mina tre för rimliga summor mellan 3-3,5' men ska man ha de mer eftertraktade modellerna av 1515 så kan de ibland krypa upp mot 7-8'. De mäter 34mm men bärs mer som en 36mm pga den asymmetriska boetten och tar 18mm band.
Dessa spelar i en helt annan liga än 1553 tycker jag och är verkligen riktiga dykarur. De väger mycket (och alla vet att tungt = bra kvalitet ) och vridring, krona etc. känns riktigt bra. Till och med min nästan 60 år gamla 1515 med friktionsring (inga klick) känns tight.Sweet! Kvalitén då? Hade 1553 en kort stund men den var rätt fipplig.
Det tycker jag att du ska! Jag går lite i säljtankar när det gäller dessa två. 1515 känns inte som att den kommer att få någon användning nu när jag har PescaSuben och den 2002an får inte den kärlek den förtjänar.
Neeej, påkommen direkt! Jag måste försvara mig med att jag inte fått hem Doxan än!
Ja! Låter lovande! Tack för prat!Dessa spelar i en helt annan liga än 1553 tycker jag och är verkligen riktiga dykarur. De väger mycket (och alla vet att tungt = bra kvalitet ) och vridring, krona etc. känns riktigt bra. Till och med min nästan 60 år gamla 1515 med friktionsring (inga klick) känns tight.
Neeej, påkommen direkt! Jag måste försvara mig med att jag inte fått hem Doxan än!
Meh, dem kan du inte göra dig av med. De är ju grymma!Haha, bra med en liten förutrensing då
Själv så har min samling rensats hårt sedan mitt första större köp
Plus en Arnie som gömmer sig i källaren Funderar dock på att rensa ut Alpinisten och Mudmastern
Meh, dem kan du inte göra dig av med. De är ju grymma!
Nu går det undan, vad mer ryker idag?Hejdå 2002an, hoppas att du får det bra i ditt nya hem! Fick bli ytterligare ett klockbyte också.
Men jäklar, nu händer det grejer!Hejdå 2002an, hoppas att du får det bra i ditt nya hem! Fick bli ytterligare ett klockbyte också.
Det får den Från Hangaround till fullvärdig medlem. Om ni tar emot mig?Hejdå 2002an, hoppas att du får det bra i ditt nya hem! Fick bli ytterligare ett klockbyte också.
@Maxer Har en svart 1521Någon som vill sälja sin 1521 av någon anledning så är jag intresserad
Tack! Jag vet Men det blev något annat mkt roligare@Maxer Har en svart 1521
Ja, det är rätt meningslöst. Jag har ett par jag inte vill sälja men jag använder dem inte heller. Whyyy!?Jo inget fel på dom, men känns tråkigt att dom bara sitter i lådan
Inget vad jag vet meeen men vet aldrig.Nu går det undan, vad mer ryker idag?
Kvartsaren, din håller jag hårt i!Men jäklar, nu händer det grejer!
Min gamla eller quartzen för en som hänger med?
Betvivlar inte det en sekund, kunde nog inte hittat ett bättre hem.Det får den Från Hangaround till fullvärdig medlem. Om ni tar emot mig?
Tur du skulle hem, och inte bort Men nu kan du inte klaga på värmen i alla fallJa, det är rätt meningslöst. Jag har ett par jag inte vill sälja men jag använder dem inte heller. Whyyy!?
Inget vad jag vet meeen men vet aldrig.
Kvartsaren, din håller jag hårt i!
Betvivlar inte det en sekund, kunde nog inte hittat ett bättre hem.
Kolla här vad jag offrar mig, ena sekunden sol och nu bara vräker det ner när jag ska cykla hem efter paketinlämningen.
Fasen dendär väcker ett ett litet irriterande vill-höver-begär i mig..Hejdå 2002an, hoppas att du får det bra i ditt nya hem! Fick bli ytterligare ett klockbyte också.