• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Bra att du kommer med dina betänkligheter efter att jag tryckt på köpknappen :D
Kommunicerade lite med säljaren via google translate och fick försäkran om att klockan fungerade och att eventuella fuktskador var gamla.
Lyckades pruta ner priset lite också.
Skönt med lite mögel på väg in. Konstigt att man blir så exalterad över något så "fult" :)
'
haha det blir säkert bra, den ser mysig ut oavsett och ful är den definitivt inte.
Fifan vad det kommer och lukta gubbmög här inom kort, ska bli så roligt att se era bilder på nytillskotten :happyhappy:

Bra att du kommer med dina betänkligheter efter att jag tryckt på köpknappen :D
Kommunicerade lite med säljaren via google translate och fick försäkran om att klockan fungerade och att eventuella fuktskador var gamla.
Lyckades pruta ner priset lite också.
Skönt med lite mögel på väg in. Konstigt att man blir så exalterad över något så "fult" :)
'
Kul och grattis! Den såg läcker ut :)

Verkligen! Det är ju du skapar köpsuget :D
Äh, skyll inte på mig, jag kommer bara med lite tips! ;)

Blev ett klockbyte så jag passade på att ta en bild i Squale-vintage-lådan. :)
PSX_20200706_125001.jpg

PSX_20200706_125038.jpg

Man blir ju lite orolig när säljaren fortfarande inte svarat eller ordnat till det efter ebay's uppmaning. Svaren kom snabbt som tusan innan budet accepterades. Det är väl bara att vänta och se vad som händer :banghead:

Satte på ett vintage Tropic på PescaSuben istället. Testade tricket med T-röd/glycerol och även att koka och forma bandet som följde med men får det inte att sitta så bra. Tror ni att det skulle funka med ett Tropic Sport eller Tropic Star till den? :)
PSX_20200707_081840.jpg

Satte på ett vintage Tropic på PescaSuben istället. Testade tricket med T-röd/glycerol och även att koka och forma bandet som följde med men får det inte att sitta så bra. Tror ni att det skulle funka med ett Tropic Sport eller Tropic Star till den? :)
PSX_20200707_081840.jpg
Stenhård! Tror ett tropic sport skulle göra sig bra :D

Den är faktiskt sjukt kaxig för att vara så liten. :pirate: Finns både Star och Sport till salu på forumet men jag tycker att de är lite högt prissatta med 700kr/st. Är det någon som har vet var jag kan hitta ett i 18mm till ett bra pris så får ni gärna komma med tips! :)
Mm, håller med! Vår prisvärda favorit på cheapestnatostrap var slut i 18 mm såg jag nu. Typiskt, annars hade det ju varit ett bra sätt att se hur det passar :)

Verkligen! Tycker också det passar bra :)

Måste ta tag i mitt ”Squale-quartz-game”... Vill också ha en sån där läcker rackare! :D
Det tycker jag att du ska! ;) Jag går lite i säljtankar när det gäller dessa två. 1515 känns inte som att den kommer att få någon användning nu när jag har PescaSuben och den 2002an får inte den kärlek den förtjänar. :sorry:
PSX_20200707_102021.jpg

PSX_20200707_102224.jpg

Den är störtskön och tavlan är helt fantastisk. Vet faktiskt inte varför jag inte använder den mer... :confused: Nu fick den sitta på bara för det! Härligt missfärgat vitt Tropic Star sitter det på också. Ser inte hälften så illa ut i verkligheten dock. :)
PSX_20200707_102941.jpg

PSX_20200707_103017.jpg

Bra jäkla klump på armen men sitter förvånansvärt skönt!
PSX_20200707_103045.jpg

PSX_20200707_103118.jpg
Tavlan är magisk :) Riktigt kul klocka om du frågar mig :happyhappy:

Tillbaka
Topp