• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Moddidé för min Squale 1521 PVD som jag beställt.
Tänkt att det kanske hade blivit snyggt med den svart/orangea bezeln på den? Hade ju passat fint med minutvisaren och adderat lite färg till den annars nästan helsvarta klockan. Vad tycker ni? @MaBr, du kanske vet hur svårt det är att byta insert? :)

Alltså den här bezelen:
Catalogo3752.jpg

På den här klockan
1521pvd-pelle-black-e1578989489252.jpg

Tänkt att det kanske hade blivit snyggt med den svart/orangea bezeln på den? Hade ju passat fint med minutvisaren och adderat lite färg till den annars nästan helsvarta klockan. Vad tycker ni? @MaBr, du kanske vet hur svårt det är att byta insert? :)

Alltså den här bezelen:
Catalogo3752.jpg

På den här klockan
Jag tror att det kan bli grymt bra! Har aldrig bytt vridringsinlägg på en 1521 men som jag har förstått det så är det relativt enkelt. Vi får väl se när jag får hem mitt lumade inlägg till 1521 FL! :)

Jag tror att det kan bli grymt bra! Har aldrig bytt vridringsinlägg på en 1521 men som jag har förstått det så är det relativt enkelt. Vi får väl se när jag får hem mitt lumade inlägg till 1521 FL! :)
Fint, då väntar jag tills du fått ditt lumade inlägg. Kanske blir att jag köper ett sådant till min FL också om det blir bra :)

Sorry för antiklimax men jag kunde inte låta bli! ;) Det är passaround-Ondan som har anlänt. Ersatte omgående det borstade meshet med ett polerat dito. Hur tänkte de där? :confused:
PSX_20200707_140228.jpg

PSX_20200707_140152.jpg
Se där ja, den lika tjusiga kusinen till min....hustruns och med ett likadant polerat original mesh. Så trevliga så. Gillar den gråa inserten bättre än den svarta, smaksak. :happyhappy::woot:

Fint, då väntar jag tills du fått ditt lumade inlägg. Kanske blir att jag köper ett sådant till min FL också om det blir bra :)
Får se hur lång tid det tar innan jag får det men det är på väg sen två veckor. :)

Se där ja, den lika tjusiga kusinen till min....hustruns och med ett likadant polerat original mesh. Så trevliga så. Gillar den gråa inserten bättre än den svarta, smaksak. :happyhappy::woot:
Det gråa är helt klart bättre. Nu har jag inte sett det svarta på riktigt men jag förstår det ärligt talat inte.. :confused: Helt underbar klocka detta i alla fall. Undrar bara hur jag ska kunna gömma den för frun? Jag vill ju också hinna testa den... :bag:

Alltså den här bezelen:
Catalogo3752.jpg

På den här klockan
Ser riktigt läckert ut :) Har du fått veta leveranstid än? Funderar själv på en om mitt ebayköp går åt skogen.

Ser riktigt läckert ut :) Har du fått veta leveranstid än? Funderar själv på en om mitt ebayköp går åt skogen.
Nej, har inte fått tag på Zackrissons, men det hade ju hänt något personligt så det gäller att ha lite tålamod.
Är inte jättestressigt ändå men jag vill gärna ha den innan den 16 Augusti då jag åker på fjällresa, men det tror jag nog ska funka.

Nej, har inte fått tag på Zackrissons, men det hade ju hänt något personligt så det gäller att ha lite tålamod.
Är inte jättestressigt ändå men jag vill gärna ha den innan den 16 Augusti då jag åker på fjällresa, men det tror jag nog ska funka.
Okej, ja det är helt rätt :)

Har inte alla det? :confused: Ärligt talat så består hela vårt hem av gammal rostig skit så det finns mycket att välja på. :D
PSX_20200707_172429.jpg

PSX_20200707_172526.jpg

Ska ha den där högen med kedjor för att hänga upp den här lampan i köket, den kedjan som är där nu är lite för fin...
PSX_20200707_172459.jpg

Fint dekorerat! Vi flyttade in i huset i januari och har inte kommit speciellt långt :oops:

IMG_20200707_182940.jpg

Känner att jag får ta och köpa en Squale snart, DJ:n är underbar men den tråden är tyvärr lite tråkig :p

Fint dekorerat! Vi flyttade in i huset i januari och har inte kommit speciellt långt :oops:

IMG_20200707_182940.jpg

Känner att jag får ta och köpa en Squale snart, DJ:n är underbar men den tråden är tyvärr lite tråkig :p
Hehe, lätt värt att skaffa en Squale bara för att hänga här. :D Väldigt tjusigt tavla du har! :happyhappy: Takbelysningen är kanske lite......spartansk?

Tillbaka
Topp