• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Master J

Audemars
2-Faktor
Aj då, så du står inte som ägare längre då mao? Trist såklart, hoppas du inte blir avskräckt...det ju vanligtvis kanonklockor :)

Lite avskräckt dessvärre... noterade även att tavlan rörde sej lite när man drog ut kronan... :eek:
Det känns ju inte premium... eller ja semipremium eller vad man nu tycker squale spelar i för liga.

Men designen gillar jag fortfarande, framför allt boetterna.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Lite avskräckt dessvärre... noterade även att tavlan rörde sej lite när man drog ut kronan... :eek:
Det känns ju inte premium... eller ja semipremium eller vad man nu tycker squale spelar i för liga.

Men designen gillar jag fortfarande, framför allt boetterna.
Nä så där ska det ju inte vara, hade inte heller accepterat sånt där oavsett liga när jag tänker efter. Klassiskt måndagsex kanske :confused:
 

mao

Cartier
Vilka band är det du tänker på? Tropic? :) Hittade dessa bilderna. Millefori överst, sen Tropic type II och nederst New Tropic.
LRM_EXPORT_845593845490503_20190809_182057977.jpeg

LRM_EXPORT_845637644421684_20190809_182141776.jpeg



Varning för varierande kvalitet på bilderna, slänger in det jag hittade. :pompus:
PSX_20200601_175357.jpg

PSX_20200424_181149.jpg

PSX_20200424_180746.jpg

PSX_20200424_180627.jpg

PSX_20200417_163910.jpg

PSX_20200326_102222.jpg

PSX_20200324_085738.jpg

PSX_20191119_081212.jpg

PSX_20190925_143051.jpg

PSX_20190916_084144.jpg

PSX_20190824_170441.jpg

PSX_20190725_144749.jpg




Jag har kört det på min Matic och det sitter perfekt! :cool:
Tack för bilderna!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ville haaa sen första gången jag såg den. För mig betyder Squale färgglatt och lekfullt så tyckte detta släppet var en jackpot helt i min smak...well, minus vridringsinlägget kanske men det var hyfsat enkelt fixat :)
MUQzbTj.jpg

6UyhBfn.jpg

Grymt butterflyspänne . Inne på näst sista hålet på bandet (18cm handled) på en "damklocka" ?:confused:
e3AIv3l.jpg

ShbYo7c.jpg
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Ville haaa sen första gången jag såg den. För mig betyder Squale färgglatt och lekfullt så tyckte detta släppet var en jackpot helt i min smak...well, minus vridringsinlägget kanske men det var hyfsat enkelt fixat :)
MUQzbTj.jpg

6UyhBfn.jpg

Grymt butterflyspänne . Inne på näst sista hålet på bandet (18cm handled) på en "damklocka" ?:confused:
e3AIv3l.jpg

ShbYo7c.jpg
Jäkligt mycket snyggare med det vridringsilägget. FU till alla haters? :eek::D
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Ville haaa sen första gången jag såg den. För mig betyder Squale färgglatt och lekfullt så tyckte detta släppet var en jackpot helt i min smak...well, minus vridringsinlägget kanske men det var hyfsat enkelt fixat :)
MUQzbTj.jpg

6UyhBfn.jpg

Grymt butterflyspänne . Inne på näst sista hålet på bandet (18cm handled) på en "damklocka" ?:confused:
e3AIv3l.jpg

ShbYo7c.jpg
Fan vad cool!! Och snygg :woot: Stort grattis!!

Blev ju kanon med vridningen också. Passar riktigt bra! Tonar ned klockan lite, på ett positivt sätt tycker jag :)
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ville haaa sen första gången jag såg den. För mig betyder Squale färgglatt och lekfullt så tyckte detta släppet var en jackpot helt i min smak...well, minus vridringsinlägget kanske men det var hyfsat enkelt fixat :)
MUQzbTj.jpg

6UyhBfn.jpg

Grymt butterflyspänne . Inne på näst sista hålet på bandet (18cm handled) på en "damklocka" ?:confused:
e3AIv3l.jpg

ShbYo7c.jpg
Blev grymt bra med vridningen!
 

Heoh1977

Omega
2-Faktor
Ville haaa sen första gången jag såg den. För mig betyder Squale färgglatt och lekfullt så tyckte detta släppet var en jackpot helt i min smak...well, minus vridringsinlägget kanske men det var hyfsat enkelt fixat :)
MUQzbTj.jpg

6UyhBfn.jpg

Grymt butterflyspänne . Inne på näst sista hålet på bandet (18cm handled) på en "damklocka" ?:confused:
e3AIv3l.jpg

ShbYo7c.jpg
Sjukt snygg! :woot:
Frugan kommer få en i julklapp oavsett om hon vill ha den eller inte.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ville haaa sen första gången jag såg den. För mig betyder Squale färgglatt och lekfullt så tyckte detta släppet var en jackpot helt i min smak...well, minus vridringsinlägget kanske men det var hyfsat enkelt fixat :)
MUQzbTj.jpg

6UyhBfn.jpg

Grymt butterflyspänne . Inne på näst sista hålet på bandet (18cm handled) på en "damklocka" ?:confused:
e3AIv3l.jpg

ShbYo7c.jpg
Satan vad bra den är och den blev x10 med det vridringsinlägget! :wideyed: Hur i helvete ska jag INTE kunna köpa en sån!? :eek: Stort grattis till bästa släppet från Squale på länge!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Satan vad bra den är och den blev x10 med det vridringsinlägget! :wideyed: Hur i helvete ska jag INTE kunna köpa en sån!? :eek: Stort grattis till bästa släppet från Squale på länge!
Oh det var bra betyg :D Nä, du måste nog ha en tror jag bestämt. Vridringsinlägget var löjligt bra, man önskar ju Squale kunde peta in något liknande från fabrik men om vi skriker högt nog så kanske det kommer. Just ja, originalinlägget helt o fint...vet ju att sånt där är viktigt för somliga :p
tAuuez9.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Oh det var bra betyg :D Nä, du måste nog ha en tror jag bestämt. Vridringsinlägget var löjligt bra, man önskar ju Squale kunde peta in något liknande från fabrik men om vi skriker högt nog så kanske det kommer. Just ja, originalinlägget helt o fint...vet ju att sånt där är viktigt för somliga :p
tAuuez9.jpg
Jag håller ju på att spara till annat men FruBr erbjöd sig att köpa en så det löser sig nog ändå! :D Ja, de borde verkligen satsa på att få dit något liknande. För min del så får det dock gärna vara plast och inte safir. :rolleyes: Hur gjorde du för att få bort det gamla vridringsinlägget?
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Ville haaa sen första gången jag såg den. För mig betyder Squale färgglatt och lekfullt så tyckte detta släppet var en jackpot helt i min smak...well, minus vridringsinlägget kanske men det var hyfsat enkelt fixat :)
MUQzbTj.jpg

6UyhBfn.jpg

Grymt butterflyspänne . Inne på näst sista hålet på bandet (18cm handled) på en "damklocka" ?:confused:
e3AIv3l.jpg

ShbYo7c.jpg
Vilken läckerbit! Grattis och bra jobbat, det blev ju grymt med inlägget :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag håller ju på att spara till annat men FruBr erbjöd sig att köpa en så det löser sig nog ändå! :D Ja, de borde verkligen satsa på att få dit något liknande. För min del så får det dock gärna vara plast och inte safir. :rolleyes: Hur gjorde du för att få bort det gamla vridringsinlägget?
Ja då får du iaf titta på den...kanske ;)
Gjorde det lite enklare för mig än i TGVs video (orka vänta 12 timmar på att lösa upp limmet). Värmde lite med hårfön på vridring/inlägg när den var avmonterad och så var det bara att peta ur inlägget från insidan där det sitter fyra hål, svårt att förklara, lättare när man ser det framför sig :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja då får du iaf titta på den...kanske ;)
Gjorde det lite enklare för mig än i TGVs video (orka vänta 12 timmar på att lösa upp limmet). Värmde lite med hårfön på vridring/inlägg när den var avmonterad och så var det bara att peta ur inlägget från insidan där det sitter fyra hål, svårt att förklara, lättare när man ser det framför sig :)
Jag tänker ta den när hon inte tittar, sen får hon aldrig se den igen! Payback time! :pirate:

Låter som en smidigt sätt, ska testa det på min när mitt vridringsinlägg kommer hem. :)
 
Topp