Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj oj, Italienskt välskräddat från topp till tå, nu njuter HajenSa någon frack?
Finns fler bilder i passaround-tråden
Några uppdateringar @Norpanjr ? Ser framemot att se slutresultatetJag med Frankrike på nån sida som hette WatchesUlike, en chansning men ser bra ut i mina ögon när jag jämför. Resterande lämnar jag till urmakaren
Kul att du är sugen på att se resultatet Jag är sjukt sugen på att få tillbaka den så snart det bara går men urmakaren hämtade ut klockan igår då han hade semester förra veckan, så förhoppningsvis kanske om 1-2 veckor beroende på vad som behöver göras med urverk, hållare, glas osv Uppdaterar när jag vet mer.Några uppdateringar @Norpanjr ? Ser framemot att se slutresultatet
Gåshud på den här bildkavalkaden.1157 för böveln! Annars första Mastern, Supermatic, 2001, 2003, 600, Profundus, Supersquale Chrono eller Dippy. Finns så jävla många bra!
Ser för jäkla bra ut! Vad är det för mått på den?Nu ska denna åka iväg för att få lite kärlek, fick tag i ett NOS-verk också som en liten backup beroende på hur det som sitter där i ser ut
Tack Tror det är den feta FF96-boetten men har tyvärr ingen koll på dom exakta måtten och har inte klockan här men vi frågar @MaBr som säkerligen har koll?Ser för jäkla bra ut! Vad är det för mått på den?
Mycket fin hur som! Är extremt novis när det kommer till Squale så FF96 säger mig inte mycket. =)Tack Tror det är den feta FF96-boetten men har tyvärr ingen koll på dom exakta måtten och har inte klockan här men vi frågar @MaBr som säkerligen har koll?
Tack, jag gillar den skarpt! Ska bli kul att få tillbaka den Jag var lite otydlig men det ska vara samma boett som Blancpain Fifty Fathoms 96 vad jag har förstått.Mycket fin hur som! Är extremt novis när det kommer till Squale så FF96 säger mig inte mycket. =)
När du ändå frågar honom så passar jag på, @MaBr vad var det för midsize Quartz du postande för ett tag sedan? Med indexen en bit ”in” på tavlan.
Ah cool! Blir kul att kolla bilderna när den är tillbaka!Tack, jag gillar den skarpt! Ska bli kul att få tillbaka den Jag var lite otydlig men det ska vara samma boett som Blancpain Fifty Fathoms 96 vad jag har förstått.
Så jäkla bra den är. Ser helt fantastisk ut i solen.Fasiken vad härlig den här är alltså
Inga hugg på annonsen än?2002 fick på sig ett Shark Mesh som kom på posten
Härligt att Squalen än får vara med på lite äventyr!Kraftig frånlandsvind idag. Höjdpunkten under snorklingen var att i precis rätt motljus stöta på en vacker manet vars tunna slöja av trådar blev klart synlig – följde den en lång stund.
Den gör sig så mycket bättre än mina andra dykare genom cyklopglaset.Härligt att Squalen än får vara med på lite äventyr!
Nej inte än sugen?Inga hugg på annonsen än?
Det kan jag tänka mig, jag tycker att välvt glas gör mycket för läsbarheten under vatten.Den gör sig så mycket bättre än mina andra dykare genom cyklopglaset.
Hey, Squale-bot, feel free to use the qoute in your ads.
Sant! Det blir en annan grej faktiskt. Och att det är så mycket orange gör det riktigt bra under ytan.Det kan jag tänka mig, jag tycker att välvt glas gör mycket för läsbarheten under vatten.
Härligt, nu ska du bara skaffa en undervattenskamera.Sant! Det blir en annan grej faktiskt. Och att det är så mycket orange gör det riktigt bra under ytan.
Lite men måste ligga lågt med inköp ett tag (intalar jag mig själv)Nej inte än sugen?
Jo tackLite men måste ligga lågt med inköp ett tag (intalar jag mig själv)
Vaddå!? Du brukar väl alltid vara lugn med nya inköp?Jo tack
Den finns kvar i alla fall
Haha! Jag kvalificerar nog mig i den skaran här som inte är så lugn Men vi är ju en hel delVaddå!? Du brukar väl alltid vara lugn med nya inköp?
Det som ingen önskar, hände nyss. Fick mitt paket plundrat av PostNord. Svart PVD mesh som inte kom fram. Spana gärna om ni ser en annons....
Ett mesh jag dessutom väntat hela sommaren på...grrr
Tack Tror det är den feta FF96-boetten men har tyvärr ingen koll på dom exakta måtten och har inte klockan här men vi frågar @MaBr som säkerligen har koll?
Ledsen vänner, har helt glömt bort detta. Nu ska vi råda bot! Det stämmer att boetten heter FF96 och användes till Blancpain, både den militära och den civila varianten. Nu till lite mått.Mycket fin hur som! Är extremt novis när det kommer till Squale så FF96 säger mig inte mycket. =)
När du ändå frågar honom så passar jag på, @MaBr vad var det för midsize Quartz du postande för ett tag sedan? Med indexen en bit ”in” på tavlan.
12,85mm för en klocka med 500 wr är grymt bra.Ledsen vänner, har helt glömt bort detta. Nu ska vi råda bot! Det stämmer att boetten heter FF96 och användes till Blancpain, både den militära och den civila varianten. Nu till lite mått.
Vi tar det roliga först, tjockleken. 1521 mäter 12,85mm på höjden vilket ändå känns respektabelt för en dykare med 500m WR.
Jämför vi då med FF96 som mäter 15,65mm från baksida till glas och 16,35mm inkl vridringsinlägget så är 1521 en riktig tunnis.
Vridringen är väldigt lik
Boetten är nästan identisk
Lug-lug är också rätt lika
Så förutom höjden så är det inte mycket som skiljer mellan dessa två.