• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Ha, coolt att du har följt den! Dock så är vägen till mig än mer komplicerad än så. Fick den skickad till mig från en klockpolare i UK (med lite annat smått och gott) för han gav upp på den ganska snabbt (efter att han hade köpt den på eBay). Jag brukar renovera gamla klockor (gärna halvt hopplösa fall) och han tyckte jag kunde ge den ett försök istället, så jag köpte den av honom. Jag har dock aldrig renoverat en dykare, men han visste att jag var ett fan av vintage Squale. So here I am
Vad kul att den hamnade hos dig då, känns ju helt rätt! Undrade just hur du hade fått hem den för enda anledningen till att jag avstod från att lägga bud var för att det uttryckligen stod UK only i annonstexten. :D

Härligt att du är ett fan av vintage Squale, då har du hamnat på rätt ställe! Har du några fler, både nya och gamla, så är det bara att slänga upp bilder. Du får gärna uppdatera efterhand som du kommer vidare med din 50 Atmos, det är alltid kul att följa! :)

Här är mina andra gamlingar (som alla här sannolikt är trötta på att se). :p
IMG_2643.jpg
IMG_0508.jpg
IMG_2311.jpg
DSCF0712 (1).jpg

Vad kul att den hamnade hos dig då, känns ju helt rätt! Undrade just hur du hade fått hem den för enda anledningen till att jag avstod från att lägga bud var för att det uttryckligen stod UK only i annonstexten. :D

Härligt att du är ett fan av vintage Squale, då har du hamnat på rätt ställe! Har du några fler, både nya och gamla, så är det bara att slänga upp bilder. Du får gärna uppdatera efterhand som du kommer vidare med din 50 Atmos, det är alltid kul att följa! :)

IMG_2643.jpg
IMG_0508.jpg
IMG_2311.jpg
DSCF0712 (1).jpg

Tror ingen här är trött på dessa godingar :hungry:

Det får sitta kvar så byter jag i framtiden om jag vill kunna se vad klockan är :p Nej men tycker det tillför alldeles för mycket till hela klockan för att byta, iaf som det känns nu och man kan ju avläsa allt men kanske inte riktigt lika bra som med ett nytt fint glas ;)
Låter som helt rätt väg att gå (vilket jag säkert redan har sagt). Så jäkla charmig med det glaset!

Så slitet som mitt glas är så kan det ju ha varit välvt från början :hilarious:
Haha, allt är möjligt när det gäller den där. :D

Absolut! Förutsatt att jag kan få tag i delarna så kommer jag att slänga upp bilder på hur det går. Har bara en till Squale hemma f.n och bild på den kommer snart. Squalen med PescaSub-branding var extremt snygg. Har varit lite inne innan på att jaga ifatt en Squale Medium. Hur känns den på armen? De är väl runt 36mm någonting? De flesta av mina klockor är runt 35-37 då jag främst samlar på äldre militärer. Min Squale 1521 är det största jag har på armen annars, och får jag klart Berios/Squalen så blir det en pansarvagn med den tjocka boetten.

IMG_2643.jpg
IMG_0508.jpg
IMG_2311.jpg
DSCF0712 (1).jpg

Låter som helt rätt väg att gå (vilket jag säkert redan har sagt). Så jäkla charmig med det glaset!

Haha, allt är möjligt när det gäller den där. :D
Ja, jag tror också det :)

Haha verkligen!

Hehe, skönt att höra. Jag ska försöka ta lite nya bilder på dem så att jag slipper posta samma gamla bilder varenda gång. :bag:
Det tycker jag absolut att du ska :)
Edit: Menar ju såklar att det bara är kul med fler bilder, inte att det är tråkigt med dom fina du redan har :)

Fast har han inte väldigt få kvar? Nästan så man kan tro att han är otrogen med något annat märke på senare tid :confused:
Jo jag reagerade också på det, dom bara försvinner en efter en.

Senast ändrad:
Absolut! Förutsatt att jag kan få tag i delarna så kommer jag att slänga upp bilder på hur det går. Har bara en till Squale hemma f.n och bild på den kommer snart. Squalen med PescaSub-branding var extremt snygg. Har varit lite inne innan på att jaga ifatt en Squale Medium. Hur känns den på armen? De är väl runt 36mm någonting? De flesta av mina klockor är runt 35-37 då jag främst samlar på äldre militärer. Min Squale 1521 är det största jag har på armen annars, och får jag klart Berios/Squalen så blir det en pansarvagn med den tjocka boetten.
Jag har 16,5cm handled och den sitter som en smäck mig. 34mm mäter vridringen och boetten är en millimeter större pga den asymmetriska boetten så väldigt trevligt storlek. :) Ja, FF96-boetten är verkligen galet tjock men bärs ändå riktigt bra!
PSX_20200707_081840.jpg

Ohhhh hello you sexy thing! :wideyed: Eller ehh, gör som @North rekommenderar menar jag, kontakta Squale direkt... :bag: Kolla annars med @Teletomte, han fick tag på både NOS tritiumvisare och krona till denna som jag köpte av honom, det är samma modell. Vet inte var han hittade dem.
PSX_20200811_083516.jpg

Jäkligt härligt skick på den där, hoppas att du får ihop den! :)
De sakerna kom från Squale. Har för mig jag mailade deras italienska adress. Men det krävdes lite tålamod. Den skulle man ju inte sålt:)

Tillbaka
Topp