• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Oj! Hade ingen aning att Squale tillverkade till BP. Om inte FF, vilka då?

Men det stod ju Fifty Fathoms på tavlan? Eller är det fejk man har sett bilder på? o_O
Man ska inte skriva när man är trött, jag blandade ihop Fifty Fathoms och Aqua Lung, tänkte tvärtom. :bag: Dessa modellerna är det som Squale tillverkade åt BP.

Först ut är en 1545
02145a.jpg

FF96 i militär version
8.jpg

FF96 i civil version
blancpain_fifty_phantoms_awco-1.jpg

Stort grattis till det där monstret! Sjukt bra, sitter gött på armen eller?
Tusen tack! Sitter jäkligt nice på handleden. Klart över förväntan. Men det kommer inte hindra att det är en annan dinka som kommer att få handledstid ikväll, då jag fick notering från Postnord om en spännande händelse. En omvälvande händelse. En revolution för min väg mot en sydöstlig svensk stilikon. Go Team Zissou!
Redtri.jpg

Tusen tack! Sitter jäkligt nice på handleden. Klart över förväntan. Men det kommer inte hindra att det är en annan dinka som kommer att få handledstid ikväll, då jag fick notering från Postnord om en spännande händelse. En omvälvande händelse. En revolution för min väg mot en sydöstlig svensk stilikon. Go Team Zissou!
Redtri.jpg
Hey intern, get me a Campari!
lJRbWLr.jpg

Den där va länge sedan man såg :)
Ja, det var ett tag sen jag använde den tror jag. Riktigt bra! :)

Finns det fler MaBr på ditt jobb? o_O

Jag har också en Squale idag. Såklart.
8BAFE507-FA2C-409E-803A-3EC8192D6AA7.jpeg
Nej, det var min gamla dator som hade 1. Det är inventeringsnamnen som står på vilket i det här fallet är Halmstad 1 Bärbar MaBr 2. :D

Klart, hur skulle du kunna ha något annat på armen? :cool: Hur tycker du att den sitter? Jag tycker att de är jäkligt bekväma trots sin storlek. :)

Jäkla kontorsråttor med luftkonditionerade kontor!
Inte ett dugg luftkonditionerat tyvärr. Men förmodligen drägligare än en vind.

Nej, det var min gamla dator som hade 1. Det är inventeringsnamnen som står på vilket i det här fallet är Halmstad 1 Bärbar MaBr 2. :D
Så du är med andra ord lite låst, datorn funkar inte om den passerar, säg kommungränsen till Laholm? :clown:

Hur tycker du att den sitter? Jag tycker att de är jäkligt bekväma trots sin storlek. :)
I jämförelse med andra boetter i samma storleksordning och som också är förhållandevis platta tycker jag att den ligger jäkligt bra. Funkar dessutom utmärkt med millefori, så det är kul att få användning för det. Prövade med Isofrane igår, och det funkade inte alls, då dessa är för tjocka. It takes one to know one, sade katten. Det blev ingen blötmat i gårkväll.

Inte ett dugg luftkonditionerat tyvärr. Men förmodligen drägligare än en vind.

Så du är med andra ord lite låst, datorn funkar inte om den passerar, säg kommungränsen till Laholm? :clown:

I jämförelse med andra boetter i samma storleksordning och som också är förhållandevis platta tycker jag att den ligger jäkligt bra. Funkar dessutom utmärkt med millefori, så det är kul att få användning för det. Prövade med Isofrane igår, och det funkade inte alls, då dessa är för tjocka. It takes one to know one, sade katten. Det blev ingen blötmat i gårkväll.
Tror inte jag känner någon som har så mkt humor i sig som du har. Så jäkla roligt att läsa dina inlägg. Tack! :):D

Om det vore så väl, då hade jag sluppit resa runt så mycket. Det slipper jag iofs oavsett nu när man inte får resa. :D

Vad är det som inte går med Isofrane? Går det inte att få dit bandet eller är det att det blir klumpigt? :)

Tror inte jag känner någon som har så mkt humor i sig som du har. Så jäkla roligt att läsa dina inlägg. Tack! :):D
Äsch då! Tack själv för all den kärlek och värme du sprider :heart:

Vad är det som inte går med Isofrane? Går det inte att få dit bandet eller är det att det blir klumpigt? :)
Det är precis att det funkar storleksmässigt mellan "överhänget" vid fästet för bandstiften och själva hålet. Behövde pressa ihop lite till och med. Men det gör att en betydande del av Isofrane-banden händer ut undertill. Så, ja … utan att göra det krångligare än vad det redan är i min förklaring … det blir väldigt klumpigt.

Det är precis att det funkar storleksmässigt mellan "överhänget" vid fästet för bandstiften och själva hålet. Behövde pressa ihop lite till och med. Men det gör att en betydande del av Isofrane-banden händer ut undertill. Så, ja … utan att göra det krångligare än vad det redan är i min förklaring … det blir väldigt klumpigt.
Okej, då behöver jag icke göra mig besvär, hade tänkt testa på min. Det är aldrig najs när det blir klumpigt, jag vill inte tänka på att jag har en klocka på armen!

Ja, Millefori är fantastiskt skönt på armen. Vad har den där mellan luggarna, 22mm?
Passar i mitt tycke dåligt på Maticen, men är jäkligt bra på 2002. Yes, 22 mm. Börjar för övrigt misstänka att den här dinkan är någon slags NOS-modell, eller att den åtminstone har ett antal år på nacken. Men det här med avsaknaden av heliumventil förbryllar något.
A991D952-9A42-4EFF-B330-07EF45E6A64C.jpeg

Passar i mitt tycke dåligt på Maticen, men är jäkligt bra på 2002. Yes, 22 mm. Börjar för övrigt misstänka att den här dinkan är någon slags NOS-modell, eller att den åtminstone har ett antal år på nacken. Men det här med avsaknaden av heliumventil förbryllar något.
A991D952-9A42-4EFF-B330-07EF45E6A64C.jpeg
Ja, jag trodde att alla nya hade heliumventil men man vet aldrig med Squale. Bättre utan, det ska ju inte behövas med den boetten. Den ska klara 1000m ändå och vem fan ska syssla med saturation diving? :D

Tjena. Någon som provat jubilee på en 1545? Jag kör det nu och älskar looken. Skulle vilja köpa en bättre länk än den jag har. Någon som vet någon som passar med endlänkarna?

Bilagor

• 9F510F10-E3C1-4E90-B2E7-4331690451CE.jpeg
    9F510F10-E3C1-4E90-B2E7-4331690451CE.jpeg
    611.1 KB · Visningar: 156
Tillbaka
Topp