• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

v0n

Patek
2-Faktor
Nu är den äntligen hemma igen :D
20200916_181155.jpg
Härligt, stenhårt bra på Tropic också :)
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Blev sjukt bra. Nöjd? :D
Tack! Ja verkligen, det ska bli kul att äntligen kunna använda den :D
Härligt, stenhårt bra på Tropic också :)
Tack, ja det blev kalas :)

Yeees, så jäkla bra! :woot: Perfekt matchning med det där Tropic Sport-bandet också, villhöver definitivt ett sånt till min. Hur känns det med det härjade glaset? Känns det som rätt beslut? :)
Haha Yeeeeeees!! Ja det blev faktiskt bra, hittade ett i "NOS-skick" på ebay för ett tag sedan som bara har väntat på en partner :p

Det känns helt rätt just nu iaf och man kan lätt avläsa tiden även fast man kanske inte tror det på bild :hilarious:

Så jäkla grym! :happyhappy:
Fick med hem en Squale idag efter reparation :) ny krona och packningar. Så nu ska den klara ett trycktest :happyhappy:
IMG_20200916_175051.jpg
IMG_20200916_175111.jpg
Din med :happyhappy: Skönt att den gick att laga!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Haha Yeeeeeees!! Ja det blev faktiskt bra, hittade ett i "NOS-skick" på ebay för ett tag sedan som bara har väntat på en partner :p

Det känns helt rätt just nu iaf och man kan lätt avläsa tiden även fast man kanske inte tror det på bild :hilarious:
Haha, jag ju blir ohälsosamt glad av den där klockan, den har alla rätt! :D Jag tycker tvärtom att det inte alls ser så farligt ut, i alla fall inte på den bilden. Jag tycker fortfarande att det är helt rätt att behålla det. :) Stort grattis igen till en av de bästa Squalena på forumet. :cool:
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Haha, jag ju blir ohälsosamt glad av den där klockan, den har alla rätt! :D Jag tycker tvärtom att det inte alls ser så farligt ut, i alla fall inte på den bilden. Jag tycker fortfarande att det är helt rätt att behålla det. :) Stort grattis igen till en av de bästa Squalena på forumet. :cool:
Tack så mycket :D I vissa vinklar och ljus kan det bli lite knepigt att läsa av men det gör mig absolut inget, är ju bara att vrida lite på handleden :angel:

Ska försöka bomba med lite fler bilder i helgen men boetten är ju riktigt grym tycker jag!
20200916165320_IMG_3799.JPG
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tack så mycket :D I vissa vinklar och ljus kan det bli lite knepigt att läsa av men det gör mig absolut inget, är ju bara att vrida lite på handleden :angel:

Ska försöka bomba med lite fler bilder i helgen men boetten är ju riktigt grym tycker jag!
20200916165320_IMG_3799.JPG
Att inte kunna se vad klockan är i vissa vinklar är ett problem som finns med många klockor även om det är repfritt glas så det är ju inte något problem. :) Håller med om boetten, den är i en klass för sig!
 
Tänkte att att det trots allt är dags för en squale. Det blir en fet matic... Men lagen kräver att om en klocka är på väg in så måste en annan vara på väg ut, så jag tänkte att jag gör mig av med den där där gula Seikon. Ty sådan är lagen. Men seikon har börjat att släpa efter lite så jag tänkte att det är väl bäst att jag justerar det innan jag säljer den. Som vanligt lämnade jag baksidan halft inskruvad för att inte paja o-ringen innan klockan är färdigjusterad.

Sen glömde jag som ett jävla paddpucko naturligtvis av det där och tog ett bad i poolen, vilket seikon inte gillade.

Vad tror experterna? Kan jag torka ur klockan själv eller måste jag lämna in den för översyn? Lägga den på ett element? Hårtork?
 

Bilagor

  • _9150223.jpg
    _9150223.jpg
    209.3 KB · Visningar: 5

Norp

Rolex
2-Faktor
Hittade en annons från 2020 på klockan jag köpte från Ebay men tvivlar på att det är samma person. Inte så lätt att bli medlem på Uhrforum tyvärr annars kanske man kunde fått lite kul historik eller nått. Någon som är medlem där? :angel:
https://www.watchpatrol.net/listing/891525/

Edit: Är säkert samma person tyvärr. Tiden stämmer med när jag köpte den men tyckte priset var så högt samt andra och bättre bilder. Ajaa :p
 
Topp