• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Lite vintage idag. Var ett tag sen den här användes. 🦈
PSX_20201110_090036.jpg
 

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
Dagens blir 🦈🐯😎!

Är din på idag också, min Squale Tiger-broder @Omega21jul1969?
53A1A11D-DD0C-4370-8A93-12DA1C67A558.jpeg
Helt rätt att behålla den. Tyvärr inte på igår eller idag. Den kommer åka på i helgen. Min reflektion är att den är förvånansvärt lättburen för sin storlek. Är det någon som hittar en extra bazelring så får ni hojta till, tex den som är till fulllume. Vad tror ni om den modden?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Helt rätt att behålla den. Tyvärr inte på igår eller idag. Den kommer åka på i helgen. Min reflektion är att den är förvånansvärt lättburen för sin storlek. Är det någon som hittar en extra bazelring så får ni hojta till, tex den som är till fulllume. Vad tror ni om den modden?
Tänker du på Tiger Final edition och den vridringen så är den väldigt ovanlig, hoppas du kan hitta (jag kan inte ens finna själva klockan).
Du har inte funderat på att borsta vridringen du har?
 

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
Tänker du på Tiger Final edition och den vridringen så är den väldigt ovanlig, hoppas du kan hitta (jag kan inte ens finna själva klockan).
Du har inte funderat på att borsta vridringen du har?
Hej! Jag har fått upp lite bilder vid sökning. Vad jag inte vet är om old stock och final edition passar ihop? Kan bli svårt med lume delarna i övrigt inser jag nu...aj aj...

Ibland är reservdelar enklare att få fram än själva klockan. Och ibland helt kört. Här är inspirationsbilden:

Önskemål från min sida
E0B40271-BE26-401D-AA0D-7C09E8D36F3F.png


Och original som du är ute efter, eller?

8699BC46-0257-4E7B-B328-505171D7A6E5.png


Edit: ser nu att det är mer som skiljer, bla safirglas.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Helt rätt att behålla den. Tyvärr inte på igår eller idag. Den kommer åka på i helgen. Min reflektion är att den är förvånansvärt lättburen för sin storlek. Är det någon som hittar en extra bazelring så får ni hojta till, tex den som är till fulllume. Vad tror ni om den modden?
Ja, men det känns bra! Riktigt trevlig klocka och precis som du säger, förvånansvärt lättburen 👍🏼

Den modden vore riktigt cool! Men som @Von säger blir det nog svårt då den börjar bli ovanlig. Ångrar lite nu att man inte knep än när de fanns att köpa för ett par år sedan! Tur man inte är helt utan Tiger i alla fall 😎🐯🦈
 

v0n

Patek
2-Faktor
Hej! Jag har fått upp lite bilder vid sökning. Vad jag inte vet är om old stock och final edition passar ihop? Kan bli svårt med lume delarna i övrigt inser jag nu...aj aj...

Ibland är reservdelar enklare att få fram än själva klockan. Och ibland helt kört. Här är inspirationsbilden:

Önskemål från min sida
E0B40271-BE26-401D-AA0D-7C09E8D36F3F.png


Och original som du är ute efter, eller?

8699BC46-0257-4E7B-B328-505171D7A6E5.png


Edit: ser nu att det är mer som skiljer, bla safirglas.
Det är säkerligen samma mått på vridringarna så tippar att det går att montera på om man vill.
Som du säger finns det nog risk för att färgnyanserna kommer skära sig en del.

Tänker högt.. borsta din vridring och applicera matchad lysmassa i indexmarkeringarna så är du ju hemma, inga jätteingrepp som jag ser det✌🏼
 
Senast ändrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Det blev snyggt! Funderade på den kombination, men mitt original tropic är lite för klent för en så tjock variant. Vad har du för typ av band?

Har haft speedyn på idag, men efter middagen åker tigern på.
Tack! Det blir samma här! 😎

Det här är tropicsport-varianten från Cheapest Nato strap. Som du säger, på gränsen till att vara lite för klent faktiskt! Men tycker ändå det är helt OK, väldigt bekvämt 👍🏼

Eventuellt åker mitt isofrane-liknande gummi från Singular på igen 😃
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Klart den läckerbiten ska användas 😊
Hur går det mitt i köpstoppet, är det inte tråkigt?

Därför han syns så sällan på KS? 🥺

Det kanske är vi som är tråkiga? 🤔
Ni är inte det minsta tråkiga! 😮 Det är faktiskt inte särskilt tråkigt med köpstoppet heller tycker jag. Är sjukt nöjd med det jag har för tillfället. 😊 Anledningen till att jag inte syns lika mycket är för att jag har dragit ner på mobilanvändandet och sociala medier. Behöver en paus känner jag. 🙃
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ni är inte det minsta tråkiga! 😮 Det är faktiskt inte särskilt tråkigt med köpstoppet heller tycker jag. Är sjukt nöjd med det jag har för tillfället. 😊 Anledningen till att jag inte syns lika mycket är för att jag har dragit ner på mobilanvändandet och sociala medier. Behöver en paus känner jag. 🙃
Låter sunt tycker jag, vi bara saknar dig ibland vet du väl 😘
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ni är inte det minsta tråkiga! 😮 Det är faktiskt inte särskilt tråkigt med köpstoppet heller tycker jag. Är sjukt nöjd med det jag har för tillfället. 😊 Anledningen till att jag inte syns lika mycket är för att jag har dragit ner på mobilanvändandet och sociala medier. Behöver en paus känner jag. 🙃
Låter väldigt sunt 😊 Kul att vara nöjd, det är jag med, men ändå letar och kollar man hela tiden. Sjukt är det 🙈
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Låter väldigt sunt 😊 Kul att vara nöjd, det är jag med, men ändå letar och kollar man hela tiden. Sjukt är det 🙈
Ja, känns rätt bra faktiskt. Körde 10 dagar helt utan sociala medier och efter det har jag bara varit inne några enstaka gånger. 😊 Helt nöjd blir man aldrig men känner inget sug efter nytt just nu. Squale-samlingen är rätt bra nu och utöver den så är det nästan bara Sinn, Aquadive och Doxa som används. 🙂
 
Topp