• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Äntligen framme, special versionen från Amsterdam Watch Co, men en NOS Blancpain Fifty Fathoms boett från 50 talet. Helt magiskt i verkligheten, trots de nätta proportionerna. Vilken lycka!
Fin! Vad Squale håller på med olika modeller specifik för olika butiker! Gnomon Watches, Amsterdam Watch Co... Någon annan butik man bör ha i huvudet om man vill hitta fler lite ovanligare eller bara andra modeller framöver?

Skickar Squale klockor från Schweiz om man beställer direkt från deras egen hemsida? Funderar på momsen. Bränner i fickan när jag kollar på dessa..
1613498201664.png
Italia!

Är du säker? Enligt FAQ på Squale.ch så verkar de skickas från Schweiz och moms tillkommer när klockan når mottagarlandet.
Screenshot_20210216-195502_Firefox.jpg

Har dock dålig koll på Squale och det kanske finns andra hemsidor att beställa ifrån? 😊
(Skandal att de inte har registrerat Squale.com!)
Har en bekant som köpte Squale för några veckor sedan, inget extra tillkom då och det vet jag för det var jag som beställde 😁
Men skriver de så där kan jag förstå att det blir frågetecken. Tror dock VAT i detta fall betyder till icke EU länder. Det skadar väl inte att maila och fråga innan beställning.

Tysklands Squale.de är annars ett alternativ.

Senast ändrad:
Jag visste inte att Squale också hade en sån här "skin diver" variant. Själv har jag en Wittnauer som ser ut så här (lånad bild):
Wittnauer

Det verkar finnas många olika märken som har använt den här grundkonstruktionen. Nån som vet om det är Squale som stod för boetten till dessa?
Min är lite udda med att man "pumpar", dvs trycker in kronan, för att snabbväxla datum när man ställer in den. Möjligt att det också är en standard-feature för verken i dessa modeller.
Var sjukt nära att hugga en sån Wittnauer på ebay igår men bestämde mig för att sova på saken. Imorse var den såld.. Vill du slänga upp lite bilder på din? :)

Inte den blekaste aning om detta är prisvärt men ville ändå dela med mig om det bränner i fickan på någon. Blev just rabatterad till 780 € för bevakare. Möjligtvis relumade visare? Extremt läcker i vilket fall! Någon som har en aning om ålder?

D55462C4-2A39-4AD2-BB82-D1C64E0A61CB.jpeg

Inte den blekaste aning om detta är prisvärt men ville ändå dela med mig om det bränner i fickan på någon. Blev just rabatterad till 780 € för bevakare. Möjligtvis relumade visare? Extremt läcker i vilket fall! Någon som har en aning om ålder?

D55462C4-2A39-4AD2-BB82-D1C64E0A61CB.jpeg

Relumade visare och boetten är rätt hårt och dåligt tillfixad. Jag hade inte lagt så mycket pengar på den. Tror inte att kronan är original heller. 🤔

Edit: Ser ut som att någon har fixat till den med sandpapper.
PSX_20210219_084343.jpg

Relumade visare och boetten är rätt hårt och dåligt tillfixad. Jag hade inte lagt så mycket pengar på den. Tror inte att kronan är original heller. 🤔

Edit: Ser ut som att någon har fixat till den med sandpapper.
PSX_20210219_084343.jpg

Fasen då! En av dessa dagar vill jag hitta ett guldkorn som får folk att sätta i monokeln och trycka upp ansiktet mot skärmen men det kommer dröja verkar det som :D

Fasen då! En av dessa dagar vill jag hitta ett guldkorn som får folk att sätta i monokeln och trycka upp ansiktet mot skärmen men det kommer dröja verkar det som :D
Sjukt svårt med Squale för italienarna har en förkärlek till att förbättra boetterna med stålull och vinkelslip. De gillar också att tillverka franken-klockor i stor utsträckning men det gör iofs Squale själv så... :oops: Tyvärr så är det ockerpriser på i princip alla vintage-Squale som inte är 1515. Finns dock guldkorn om man har tålamod, bara kolla på den som @Von hittade (och var dum nog att sälja). 👌 Vem sitter på denna nu förresten?
G6Zv87F.jpg

Sjukt svårt med Squale för italienarna har en förkärlek till att förbättra boetterna med stålull och vinkelslip. De gillar också att tillverka franken-klockor i stor utsträckning men det gör iofs Squale själv så... :oops: Tyvärr så är det ockerpriser på i princip alla vintage-Squale som inte är 1515. Finns dock guldkorn om man har tålamod, bara kolla på den som @Von hittade (och var dum nog att sälja). 👌 Vem sitter på denna nu förresten?

Så kan vi inte ha det! Jag får ta upp det med Italien på momangen. Mama mia.

Tack för påminnelsen kompis, bussigt 😄
Den var/är superfin men fick samma problem som du nämnde häromdagen, var livrädd för att använda den. Skulle något ske finns det ungefär noll reservdelar...

Tack för påminnelsen kompis, bussigt 😄
Den var/är superfin men fick samma problem som du nämnde häromdagen, var livrädd för att använda den. Skulle något ske finns det ungefär noll reservdelar...
Haha, det var så lite så! 😁 Tyvärr blir det så med så fina exemplar och som dessutom är ganska ovanliga. Trist att bara ha den liggande! Lättare med gamla 50 Atmos eller liknande där nyare delar passar de gamla modellerna. På tal om det så är den typen av klockor som du hade väldigt poppis nu. Dags för Squale att släppa en ny version? 👌

G6Zv87F.jpg
På tal om slitna italienska Squale ligger det en 1553 på Ebay för vad jag tror inte är jättefarliga pengar? Hade nog budat själv om den varit lite större än 38 mm.
s-l1600.jpg

Tillbaka
Topp