• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Squale var tydligen (föga förvånande) inte helt lätta att samarbeta med enligt Zackrisson. Fick inte beställningar, fick inga svar på frågor osv. Därav att de avslutade samarbetet. 😁

Är det du som är ny återförsäljare? Kanske ordna en rabattkod till oss på KS likt Zackrissons 25%? 😎
Största anledningen var väl just att Squale/Maggi inte alls uppskattade KS-rabatten så tyvärr är nog dagarna med billiga Squales förbi :p

Varför slutade Zackrisson med Squale?
Nämns flera ggr i tråden, samarbetssvårigheter. Flera som har fått vänta på länkar, delar mm månader och år trots löften och påtryckningar.
Garantiärenden som går åt pipsvängen för att det inte finns delar eller för att italienarna helt struntar i det.

(bor nästgårds med urmakaren som Zackrissons anlitar. Han var minst sagt frustrerad).

Jmf bilder. Boettformen och glas.

B0A600F0-5453-4120-BD02-D1D6102F7233.jpeg

DEF517ED-D606-42DC-9588-AD86FFB1BED0.jpeg

Oseriöst svar? Nä men du förväntar dig ju att jag har koll på Zakrissons ur. Jag vet bara att Janne Bååw var inkopplad där och kanske är det fortfarande? JB Agency är väl samma? Eller?
JB Agency är samma, ja.
Nä, tycker inte en länkad trasig hemsida och en facebooksida är speciellt förtroendeingivande (har inte ens facebook).

Squale är som sagt ett märke som ligger mig och många andra här varmt om hjärtat så önskar bara att det blir bra, menar bara väl och önskar er stort lycka till!
Har ni satt några riktpriser förresten?

JB Agency är samma, ja.
Nä, tycker inte en länkad trasig hemsida och en facebooksida är speciellt förtroendeingivande (har inte ens facebook).

Squale är som sagt ett märke som ligger mig och många andra här varmt om hjärtat så önskar bara att det blir bra, menar bara väl och önskar er stort lycka till!
Har ni satt några riktpriser förresten?
Tack. Har ingen hemsida alls, Facebook är ett bra sätt för många att göra reklam mm vet att alla inte har. men jag jobbar mest från butiken. Bifogar rek prislista.

Bilagor

• 8B73F8A9-8224-4AF3-B788-BE5C8F3B5D7E.jpeg
    8B73F8A9-8224-4AF3-B788-BE5C8F3B5D7E.jpeg
    276.7 KB · Visningar: 70
@KlockTotte
Den är magisk men jag har fått en nytändning på vintage 😅 Vet inte vad som kommit över mig. Klickade hem en Hamilton guldtank från 30/40-tal för typ 10min sen.. blir nog stel stämning med den här inne så får blicka mot en eventuell comeback i höst 😄
Jag gillar den blå som faen! Gärna de som är slitna som @MaBr och den som såldes nyligen vars ägare jag inte minns 😬 Någon gång så 😅
Kul med vintage 👌🏻😊

Den här var ju sjukt cool! 😎 Cool co-branding, cool patina, PVD, coolt vridringsinlägg och galet coola visare. 👌 10/10 hajar!
Ebay
PSX_20210222_224307.jpg
PSX_20210222_224300.jpg
PSX_20210222_224253.jpg
PSX_20210222_224245.jpg
Är det koolt att harpunera stackars oskyldiga fiskar nu igen ☹️
2003 ser man inte så så ofta, bara en sån sak! Svårvärderat ändå...minns ju när dessa gick för någon tusenlapp men det är förstås andra tider nu.
Sa jag att jag gillade den jättemycket? 😁
3BGxeYF.jpg

Ja det hade den verkligen. Bredvid din med ;)
Det håller jag med om! 😁

Är det koolt att harpunera stackars oskyldiga fiskar nu igen ☹️
2003 ser man inte så så ofta, bara en sån sak! Svårvärderat ändå...minns ju när dessa gick för någon tusenlapp men det är förstås andra tider nu.
Sa jag att jag gillade den jättemycket? 😁
3BGxeYF.jpg
Det var coolt på 80-talet och what's done is done. 😕 Inte en jätteovanlig modell i sig men har bara sett ett annat exemplar i liknande utförande tidigare. Denna är dock snäppet vassare med de visarna. 👌 Rätt högt pris om man jämför med andra 2003or, de brukar ligga på drygt hälften av det där. Hade den legat ute för typ 5K hade det varit svårt att inte köpa... Den är så rätt på alla sätt och så jäkla mycket Squale!

Fin bild du hittade där också! 😁

Det håller jag med om! 😁

Det var coolt på 80-talet och what's done is done. 😕 Inte en jätteovanlig modell i sig men har bara sett ett annat exemplar i liknande utförande tidigare. Denna är dock snäppet vassare med de visarna. 👌 Rätt högt pris om man jämför med andra 2003or, de brukar ligga på drygt hälften av det där. Hade den legat ute för typ 5K hade det varit svårt att inte köpa... Den är så rätt på alla sätt och så jäkla mycket Squale!

Fin bild du hittade där också! 😁
Sant, feskarna är redan döda så vi får ta det för vad det är 😉
Tror du visarna hör hemma där? Tror inte jag sett en 2003a med dessa förut men det betyder såklart inte ett skvatt.

Japp, fick summerfeeling idag av någon märklig anledning. Snart dags att spänna på masken igen, eller hur?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp