• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Tack! Kan dock inte ta cred för bandmatchningen, tropic bandet följde med klockan när jag köpte den. Jag är dock lite allergisk mot törnlås.. Har du koll på något snyggt band med viklås som kunde matcha bra? :)
Hmm, har tyvärr väldigt dålig koll på viklås, har aldrig ens ägt något. Jag tror inte att Squale har något som passar den där i alla fall, de har nog bara ett och det är det man får med till den rosa 1521an. 🤔

Passar på att sno FruBr's Squale idag. 😊
PSX_20210517_091322.jpg

Såg riktigt smutt ut. Svårt att byta? Jag som bad Gnomon byta det svarta 😂 men det tyckte jag inte såg i närheten så bra ut.
Nej, skitenkelt. Av med skruvarna på vridringen, i med vridringen i nagellacksborttagningsmedel i en timme och peta sen ut det från baksidan. 👍Det följer med dubbelhäftande tejp att fästa vridringsinlägget med också så sen är det bara att montera det nya. Tänk på att montera vridringen innan du sätter dit inlägget så att det blir rätt linjerat. 😊

Nej, skitenkelt. Av med skruvarna på vridringen, i med vridringen i nagellacksborttagningsmedel i en timme och peta sen ut det från baksidan. 👍Det följer med dubbelhäftande tejp att fästa vridringsinlägget med också så sen är det bara att montera det nya. Tänk på att montera vridringen innan du sätter dit inlägget så att det blir rätt linjerat. 😊

Har jag drömt eller hade du samma inlägg på din FL? Blev väldigt inspirerad av FF96:an några sidor bak i tråden.

Snyggt! 👍

Efter typ ett år så har jag äntligen blivit klar att korta det här bandet till min Matic. Blev kanon tycker jag. 🦈
PSX_20210518_125407.jpg

Det är egentligen 2mm för långt på ena sidan men det går tyvärr inte att korta mer så. 🤷
PSX_20210518_125327.jpg

Blingigt när det ser ut som att serienumret är tryckt på bandet. 😊
PSX_20210518_122601.jpg

Nu har man äntligen fått tag i en Militaire. Jag spanade in den rätt länge och hade tänkt köpa en av Zachrissons medan de fortfarande sålde Squale. Sedan dök det upp en på K&S för ett par veckor sedan som jag kastade mig över men var tyvärr en halvtimma för sen. Nu, tredje gången gilt, så har den äntligen landat. Supersmidig affär. Jag svarade att jag köper den rätt sent på kvällen när annonsen precis kommit upp och dagen efter före lunch så var den skickad.

Squale.JPG

Tillbaka
Topp