• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Bara roligt att få ett ben att tugga på ibland, eller hur?
Misstänker att Squale är ett tacksamt offer med tanke på bristfällig dokumentation samtidigt som priserna på vintage stegrar i stadig takt 🙂
Jepp håller med! Alltid lika spännande med Squale. Det brukar dock mest vara franken och sånt men sällan fejkade delar. Hoppas att det inte är en trend!

@MaBr
Ser inte det här ut exakt som ett squale-gummi?
Jo, det gör det! Finns det i andra färger också?

Fel datum, men funkar ändå

686002D7-0C67-44D1-B2B1-7C757706D61D.jpeg

Jo, det gör det! Finns det i andra färger också?

Jobbig sida... jag hittade det bara i svart
Om ni skriver MyBn i söket så får ni upp hela bonettos sortiment på den sidan. Bonettos gummin men hårdvaran är lite sämre än från ZD.

Edit enligt deras kundtjänst i alla fall. Men bandet som @JonasUppsala länkade till har jag inte sett där innan.

snabb frakt, trevliga priser och bra kundtjänst i alla fall. Ibland fler färger än tex zuludivers utbud av Bonetto.

Om ni skriver MyBn i söket så får ni upp hela bonettos sortiment på den sidan. Bonettos gummin men hårdvaran är lite sämre än från ZD.

Edit enligt deras kundtjänst i alla fall. Men bandet som @JonasUppsala länkade till har jag inte sett där innan.

snabb frakt, trevliga priser och bra kundtjänst i alla fall. Ibland fler färger än tex zuludivers utbud av Bonetto.
Vid tillfälle måste jag kolla mer på wbc. Detta band är ser ju oxå väldigt mycket ut som bonettos. Likt iaf.
1621079895536.jpeg

Vore ju trevligt om man kunde hitta de snygga modellerna oxå. 🤣

Kollar man på bonettos hemsida så är det många konstiga, fula band blandat med några riktigt snygga 😀
Ja det var så det började för mig. Tror jag skrev om det i mikrotråden. Mailade iaf med Fru Bonetto som skickad en fil med återförsäljare varav WBC var den största i Europa. WBCs kundtjänst sa att alla bonettos gummin ligger under MyBn, men nu tycker jag det verkar som om det finns fler. Menar du att du kollat igenom alla gummin? Starkt jobbat i så fall!

Yes mycket som ser lite kul ut. Gummi president tex. 🤣 men 281 i fler färger hade jag inte tackat nej till.
De har ju även nåt som liknar vintage isofrane.
Förresten har Squale kört 281 som medföljande gummi till nån modell?

Senast ändrad:
Ja det var så det började för mig. Tror jag skrev om det i mikrotråden. Mailade iaf med Fru Bonetto som skickad en fil med återförsäljare varav WBC var den största i Europa. WBCs kundtjänst sa att alla bonettos gummin ligger under MyBn, men nu tycker jag det verkar som om det finns fler. Menar du att du kollat igenom alla gummin? Starkt jobbat i så fall!

Yes mycket som ser lite kul ut. Gummi president tex. 🤣 men 281 i fler färger hade jag inte tackat nej till.
De har ju även nåt som liknar vintage isofrane.
Förresten har Squale kört 281 som medföljande gummi till nån modell?

Nej, jag har bara kollat alla på mybn sökningen.... samt sökt på tillverkade i Europa.

Mycket fin! Det kanske har beskrivits tidigare, men jag undrar hur den står sig mot Matic och vanliga 1521 i storlek och känsla? Äger du även någon av dessa någon och kan ta jämförande bilder? Tack på förhand!
Har ägt Matic och 1521 men har som inte kvar.
Den sitter lika gott på handleden iaf känns välbalanserad och inte topptung.
@MaBr du har väl en Squale med ff96 boett samt de andra 2?

Har ägt Matic och 1521 men har som inte kvar.
Den sitter lika gott på handleden iaf känns välbalanserad och inte topptung.
@MaBr du har väl en Squale med ff96 boett samt de andra 2?
FF96 bärs lite högre än 1521 men sitter ändå väldigt bra på armen, man märker knappt av tjockleken tycker jag. Största skillnaden mot de två och Matic är att Matic är betydligt större och tyngre men den bärs ändå väldigt bra för att boetten är så bra utformad.

Tillbaka
Topp