Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lökig lansering… väldigt söligt och tråkigtMen varför ska de så sega..? More than a watch? Dykkniv gissar jag på då med tanke på Galeazzis historia.
![]()
![]()
Ja, jag förstår det inte riktigt. Hade de haft lite längre inslag med historia, tillverkning etc så hade det kanske varit intressant men nu är det bara några snabba klipp.Lökig lansering… väldigt söligt och tråkigt
![]()
Riktigt löjlig lansering faktiskt, men det är ju Squale…Lökig lansering… väldigt söligt och tråkigt
![]()
Nu ser man ju äntligen datumetFått tillbaka Squale FF96 som varit på Spabehandling.
Ny krona och polerat glas. Extremt nöjd med resultatet![]()
![]()
Ja äntligenNu ser man ju äntligen datumetBlev ju kanon
![]()
Kul att det blev braJa äntligenDet blev verkligen över förväntan
Kul att kunna ha kvar det gamla glaset. Finns fortfarande lite smårepor i rätt ljus men det passar klockans patina perfekt tycker jag
![]()
En magisk klocka det därKul att det blev braHelt rätt, lite repor måste den få ha
![]()
Verkar onekligen vara såÄr hypen ett släpp på 30 ex?..
Kul med de små dimensionerna. Men priset är helt enkelt galet för en Squale, limiterad eller ej.Tycker ni om den då? Förutom priset…
Ja, alltså 27K för den där plus en kniv, så rolig var den inte. Sen blir jag lite förundrad över dimensionerna, är den verkligen 14,5mm tjock?Kul med de små dimensionerna. Men priset är helt enkelt galet för en Squale, limiterad eller ej.
Intressant att man kan köpa en "riktig" vintage i bra skick för den där pengen. Och hur jäkla svårt ska det vara att tillverka 30 stycken visarset som iaf påminner om originalvisarna?Ja, alltså 27K för den där plus en kniv, så rolig var den inte. Sen blir jag lite förundrad över dimensionerna, är den verkligen 14,5mm tjock?Ingen bild från sidan så... Det enda som var kul var boetten och att det är plexi men resten är meh. 22mm på en 40mm boett känns så jäkla off också, känns klumpigt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Näe.. men lägg till en tuff historia och ett limiterat antal så säljer det som smör ändå!Squale verka rätt cool klocka men äre värd 27k? Är ny inom detta märket ?![]()
Nej, för de pengarna ska det vara 100% custom på den, man kan inte bara ta delar från 1521an och känna sig nöjd med det. Ska du hitta en vintage som är så dyr så får du hitta en Master med Spirotechnique på tavlan i riktigt fint skick och då vet jag vilken jag hade valt.Intressant att man kan köpa en "riktig" vintage i bra skick för den där pengen. Och hur jäkla svårt ska det vara att tillverka 30 stycken visarset som iaf påminner om originalvisarna?
Som referens så kostar de dyraste klockorna i Squales sortiment normalt runt 15K och de flesta ligger mellan 8-12K.Squale verka rätt cool klocka men äre värd 27k? Är ny inom detta märket ?![]()
...om man inte räknar med alla "Polipetto" Polizia di Stato-varianterna då förstås, men det gör väl ingenSom referens så kostar de dyraste klockorna i Squales sortiment normalt runt 15K och de flesta ligger mellan 8-12K.Även limited editions brukar ligga runt 10K.
Nej, de räknas inte. Förstår verkligen inte varför de är så dyra....om man inte räknar med alla "Polipetto" Polizia di Stato-varianterna då förstås, men det gör väl ingen![]()
Supermärkligt, verkar inte vara så värst ovanliga heller så är minst lika oförståendeNej, de räknas inte. Förstår verkligen inte varför de är så dyra.![]()
Frågan är om de verkligen blir sålda för de priserna bara, vissa har ju snurrat i åratal på olika siter.Supermärkligt, verkar inte vara så värst ovanliga heller så är minst lika oförstående![]()
Ett rungande no go från mig. Känner faktiskt inget som helst habegär. Som vanligt hade jag hoppats på en Master à la Squale x P&C. Och priset är heeelt rubbat. Man får väl slänga på 25% moms också, så då landar den på drygt 30 lax.Tycker ni om den då? Förutom priset…
Med den "rätta" boetten som har 20mm bandbredd också.Just det, såg precis att en koreanerna har släppt en ny variant: https://whatawatch.es/portfolio/?idx=4. Rätt trevlig.